מכוניות אופל בנמל (צילום: רונן טופלברג)
עברה שנה מאז שמותג אופל ערך כאן השקה מחודשת|צילום: רונן טופלברג

שנה אחרי שמותג אופל הושק מחדש בישראל לאחר שחברת UMI יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס נאלצה לוותר על הזכיון לטובת קבוצת שלמה, בקבוצה מסכמים שנה ראשונה של פעילות בסיפוק רב.

אמנם החברה לא הצליחה לעמוד ביעד המכירות של 5000 רכבים שקבעה בתחילת השנה אך בהחלט התקרבה אליו עם כ-4100 רכבי אופל שעלו השנה על כבישי ישראל ומבטאים זינוק של מעל ל-400 אחוזים מהנתונים שהושגו ב-2010 כשהזכיון היה עוד בידיים של UMI.

למעשה, בשנה אחת קבוצת שלמה הצליחה להקים מערך שירות ושיווק בפריסה ארצית ולהציג היקפי מכירות גבוהים מאלה שהזכיין הקודם השיג בשבע שנים.

ההישג הגדול של אופל בשנה הראשונה שלה בארץ נרשם בעיקר בזכות הצלחה בסגמנט הסופר מיני עם כ-2300 יחידות של אופל קורסה שעלו השנה על כבישי הארץ.

חלק לא מבוטל מהפריצה של אופל בשנתה הראשונה בארץ נרשם בזכות מכירות לא מבוטלות של מעל ל-60 אחוזים לשוק המוסדי, בעיקר באמצעות חברת הליסינג הגדולה בישראל שלמה SIXT שבבעלות הקבוצה אך אסי שמלצר, מנכ"ל אופל ישראל, מציין שגם חברות ליסינג נוספות ולא מעט לקוחות פרטיים רכשו מכוניות אופל השנה.

אין תמונה
קורסה - הלהיט של אופל בישראל ב-2011

דגמים חדשים 

אין תמונה
קורסה - הלהיט של אופל בישראל ב-2011
בשנה הקרובה אופל תרחיב את היצע הדגמים שלה בשוק המקומי ואף תתחיל לשווק כלי רכב מסחריים של המותג

בין היתר צפויים להגיע לכאן במהלך השנה גרסת 3 דלתות לקורסה שתוצע בגיר ידני ואוטומטי במחיר נמוך מזה של גרסת ה-5 דלתות אך לא כזה שיקרב אותה למגרש של מכוניות המיני, גרסה ספורטיבית לאסטרה שתצויד במנוע 1.6 מוגדש המפיק 190 כ"ס וכן דגמים חדשים לחלוטין כמו הזפירה – מיני וואן מודרני ומרשים עם שבעה מושבים ואבזור רב והמריבה – מיקרו וואן ייחודי שבשלב זה יוצע בכמויות מצומצמות בשל העדר גרסת בנזין אוטומטית.

לקראת סוף השנה צפוייה להגיע גרסה נוספת לאסטרה שטרם נחשפה עדיין שתציע מרכב סדאן עם תא מטען נפרד, כמו שמר ישראלי אוהב.

אופל זפירה
אופל זפירה - מתחרה רצינית למאזדה 5, סיטרואין סי 4 פיקאסו ורנו גרנד סניק

אסטרה טורבו ב-124 אלף שקלים 
אך הצעד המשמעותי ביותר, לפחות בשלב זה, להגדלת נתח השוק של אופל בישראל הוא מחירון חדש המציג  בניגוד להלך הרוח הנוכחי בשוק הרכב ירידת מחירים במספר דגמים ובמיוחד במחירי האסטרה המשפחתית.

מחירה גרסת ה-1.6 ליטר שעמד עד כה על 125 אלף שקלים הורד ל-121,990 שקלים המציבים את האסטרה מתחת למחיריהן של משפחתיות מובילות כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה.

אך החדשות הגדולות באמת מתייחסות לגרסה המצוידת במנוע 1.4 טורבו שמפיק 140 כ"ס שבשנה החולפת נמכרה במספרים מצומצמים ב-133 אלף שקלים וכעת תוצע בסכום מפתיע של 123,990 שקלים המבטאים הפחתה של לא פחות מ-9000 שקלים. בקבוצה מציינים כי החברה ביצעה החלטה אסטרטגית להתמקד באסטרה כרכב הדגל של החברה בישראל ובמיוחד בגרסת ה-1.4 שבתמחור הנוכחי מציגה עסקה המשלבת בין ביצועים, אבזור ומחיר ללא מתחרים. לדברי שמלצר "בחברה צופים כי בשנת 2012 השוק ידע לזהות את היתרונות, החדשנות והאיכות הבלתי מתפשרת שבמוצר גרמני מבית אופל אשר מעניק ללקוח תמורה גבוהה לכסף".   

מכוניות אופל בנמל (צילום: רונן טופלברג)
אסטרה טורבו ב-124 אלף שקלים |צילום: רונן טופלברג

אמנם לא מעט ביקורת נשמעה על מסע הפרסום של אופל שהתהדר והתמקד באיכות ובדיוק הגרמני אך לדברי אילן טל, מנכ"ל משותף באופל ישראל, החיבור של אופל, אחרי שנים שהמותג לא היה שחקן בשוק המקומי, למוצא שלו מחד ולתמחור אטרקטיבי מאידך מהווה את המנוף לפריצה קדימה בשנים הבאות.

אין תמונה
אינסיגניה OPC 325 כ"ס בפחות מ-300 אלף שקלים

בהתייחסו לצפוי בשוק הרכב המקומי מציין אסי שמלצר כי לדעתו אחרי שב-2011, כמו ב-2010, נרשמו שיאים בהיקפי המכירות של רכבים חדשים, שנת 2012 צפויה להיות  שנה לא קלה בשוק הרכב והיקפי המכירות עומדים להצטמצם לסביבות ה-190 אלף כלי רכב לעומת 225 אלף רכבים שנמכרו כאן בשנה החולפת. עם זאת, למרות התחזית לירידה משמעותית בשוק, שמלצר מעריך כי מותג אופל צפוי בהחלט להתחזק גם ב-2012 ובשלב זה מציב יעד שמרני למדי המדבר על זינוק של קרוב ל-50 אחוזים ומכירת כ-6000 רכבי אופל השנה.

>> סופר אופל – אינסיגניה OPC בארץ (כעת במחיר מוזל של 298 אלף שקלים)