אין ספק שנהיגה ברכב היא משימה המצריכה לימוד מקיף הכולל הגעה לרמת שליטה טובה במכללי ומערכות הרכב, התמצאות בחוקים השונים ובעיקר יכולת להשתלב בתנועה בהתאם לתנאי הדרך המשתנים.
לפני מספר שנים, כדי לעשות סדר בענף ובעיקר כדי להביא את מי שמעוניין לקבל רישיון נהיגה לרמה נהיגה מתקבלת על הדעת, הוחלט לקבוע רף מינימאלי של 28 שיעורי נהיגה לפני שניתן יהיה להגיש את התלמיד לטסט.
אבל תחקיר שנערך בעזרת מצלמה נסתרת על ידי עמותת "אור ירוק" וחדשות 2 מעלה שבשטח קיימים לא מעט מורים שמוכנים להגיש תלמידים לטסט גם אחרי פחות מ-10 שיעורים, זאת בתנאי שהם יקבלו את התשלום המלא ל-28 שעורים.
הקומבינה הזו מאוד משתלמת למורי הנהיגה שמקבלים תשלום מלא ואטרקטיבית כנראה ללא מעט אנשים המעוניינים לקבל רישיון נהיגה ומחליטים, מסיבות שונות, לקצר ככל הניתן את זמן הלימוד.
למעשה מצב זה מביא לכך שאותם תלמידים, במידה שעברו את הטסט, עולים על הכבישים מבלי שקיבלו את ההכשרה המינימאלית המתבקשת כדי להתמודד עם התנאים והמצבים המשתנים שהם עלולים להיתקל בהם בעת נהיגה.
מורי נהיגה רבים מתרעמים על עמיתיהם המאפשרים לתלמידים לגשת לטסט לפני שעברו לפחות 28 שיעורים ולטענתם גם אם אותם תלמידים יודעים לתפעל את הרכב בצורה טובה במקרים רבים גם 28 שיעורים לא באמת מספקים כדי להעניק לתלמיד את כל הכלים והיכולות להתמודדות אמיתית עם נהיגה.
איציק סנדלר מורה לנהיגה ומתנדב בעמותת "אור ירוק" מציין כי לדעתו "להגיש תלמיד לטסט לאחר מספר מצומצם של שיעורי נהיגה זה ...סוג של פשע"
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי מדובר בתופעה חמורה ובעקבות התחקיר ינסו לאתר מורים שפועלים בצורה זו ולשלול את רישיון ההוראה שלהם לאלתר.
עד שזה יקרה, כנראה שמורי הנהיגה האלה ימשיכו לצפצף על החוק.