פיג'ו 2008 (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
 
פיג'ו 2008 (צילום: נעם וינד)
האריה יצליח להפחיד את הג'וק? |צילום: נעם וינד
 אחרי הג'וק של ניסאן, הקפצ'ור של רנו והטראקס של שברולט, כעת גם האריה הצרפתי קופץ לסגמנט הלוהט של רכבי הפנאי הקטנים ומנחית על כבישי מע"צ את ה-2008 החדש עם תג מחיר של החל מ-100 אלף שקלים.

ה-2008 הוצג לפני קצת יותר משנה כדגם קונספט בתערוכת פריז 2012 והפך לדגם סדרתי בסמוך לתערוכת ז'נבה בחורף שעבר. כמו מתחרותיו לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, גם ה-2008 מתבסס על הפלטפורמה והמכלולים של מכונית הסופר מיני של המותג, ה-208, עליה הורכבו משטחי פח וקומפוננטים ומכלולים שאמורים להעניק לרכב החדש נוכחות אחרת שתקסום ללקוחות הפוטנציאלים ותיצור הרגשה שהם מקבלים יותר מסתם תחפושת ואיפור על מכונית סופר מיני.

בהתאם לפילוסופיה הזאת, ה-2008 כלול פגושים אגרסיביים שחלקם התחתון לא צבוע, גגון מסילות, גג מוגבה בחלקו האחורי, מרווח גחון מוגבה ועוד.

עם זאת, בניגוד למתחריו המציגים חזות ברורה ויש שיגידו צעקנית, במחוזות הפנאי-שטח, ה-2008 לא ממש נראה ג'יפון והוא מציג עיצוב נאה אך מאופק וסולידי מאוד הממקם אותו קרוב יותר לסטיישן מאשר לג'יפון.

פיג'ו 2008 (צילום: נעם וינד)
החל מ-100 אלף שקלים|צילום: נעם וינד

 ה-2008 ישווק בארץ בשלב זה בשתי גרסאות מרכזיות  – ידנית עם מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 82 כ"ס המאיצה למהירות תלת ספרתית בתוך 13.1 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 169 קמ"ש ומציגה נתון צריכת דלק רשמי של 20.4 קילומטרים לליטר, ואוטומטית עם גיר 4 הילוכים ומנוע 1.6 המפיק 120 כ"ס בה תוכלו לראות 100 על הספידומטר כעבור 11.2 שניות, להגיע למהירות מרבית של 189 קמ"ש ולצרוך ליטר אחד של הנוזל הצהבהב בכל 15.8 קילומטרים.

עם אורך של מכונית - 4.159 מטר, ורוחב של 1.739 מטר הוא מציג מימדים דומים לאלה של מתחריו המרכזיים לסגמנט ולמרות בסיס גלגלים לא גדול במיוחד העומד על 2.537 מטר תא הנוסעים בהחלט מרווח ומציע חלל מספק ל-4 נוסעים מבוגרים.
תא המטען מציע 360 ליטרים במצב רגיל ומעל ל-1,300 כאשר שורת המושבים האחורית מקופלת ונוצר משטח הטענה נוח בגובה אחיד.

פיג'ו 2008 (צילום: נעם וינד)
הגרסה הבכירה מאובזרת למדי ומתומחרת ב-126 אלף ש'|צילום: נעם וינד

ה-2008 יגיע לארץ בשתי רמות גימור Access ו-Active.
הרמה הבסיסית כוללת מחשב דרך, תאורת יום, תא כפפות מקורר למשקאות ולמזון, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, שקעי מתח, עיטורי כרום וגם שש כריות אוויר וציון מקסימלי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו
NCAP.  
גרסת האבזור
Active כולל בנוסף בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, חישוקים קלים, הגה מצופה עור, ארבעה חלונות חשמליים ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7', חיבור לנגנים וקישוריות בלוטות' מלאה.

גרסת הבסיס תוצע רק בגרסה הידנית ותעלה, כאמור, 100 אלף שקלים. הגרסה המאובזרת תוצע עם גיר ידני ומנוע 1.2 בעבור 106 אלף שקלים ובגרסת 1.6אוטומטית ב-126 אלף שקלים.

כאן ב-mako רכב נבחן בקרוב את ה-2008 ואת כל הג'יפונים הקטנים בשוק במבחן השוואתי ענק.

>> פיג'ו 2008 במבחן דרכים

פיג'ו 2008 (צילום: נעם וינד)
המראה נספיק ג'יפוני? |צילום: נעם וינד