במשך שנים על שנים מרצדס נהנתה ממעמד ייחודי בעולם הרכב ונחשבה כמשתייכת לקלאסה משל עצמה בכל הנוגע ליוקרה ולפרימיום.
בשנים האחרונות משהו השתנה ויחד עם השיפור המתמיד של שתי מתחרותיה הותיקות - ב.מ.וו ואודי, מרצדס החלה להיתפס כבחירה מבוגרת ושמרנית ונתוני המכירות של המותג עם סמל הכוכב הדרדרו עד שלפני מספר שנים התחוללה מהפכה וב.מ.וו תפסה את הבכורה בסגמנט הפרימיום.
במרצדס החליטו לא לוותר בקלות ומיהרו להגיב עם A קלאס חדשה ומרשימה שמיועדת לקרוץ ללקוחות צעירים וחדשים למותג וזוכה בימים אלה להצלחה גדולה ולביקושים ערים בארץ ובעולם ובמקביל החלו לשקוד על שדרוג הדגמים המרכזיים של המותג במטרה לשמר את קהל הלקוחות הנאמן.
בהתאם לכך וכהכנה להצגת הדור החדש של ספינת הדגל של החברה, ה-S קלאס, החבר'ה משטוטגרט הציגו בדצמבר מתיחת פנים לפנים לדגם המזוהה ביותר עם החברה, ה-E קלאס.
כעת הוא עושה עליה לארץ ויוצע כאן במחיר של החל מ-390 אלף שקלים במטרה לכבוש שוב את העמדה הבכירה בטבלת המכירות המקומית של רכבי הסאלון שנשלטת בשנים האחרונות על ידי ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6.
מבחינה חיצונית השינויים אינם קיצוניים אך חידוד של החזית והאחוריים, פנסי לד מתבקשים והוספת תפיחות באזור בתי הגלגלים מעניקים למכונית מראה מעט יותר מהוקצע ודינמי שתואם את הקו העיצובי החדש של מרצדס.
תא הנוסעים שנראה מעט בנאלי לפני מתיחת הפנים עבר אף הוא עדכונים וליטוש המעניקים לו כעת, בשילוב שימוש בחומרים איכותיים יותר, תוספות נאות כמו פסי קישוט מאלומיניום או עץ ושעון אנלוגי, מראה יוקרתי ומזמין יותר.
לארץ ה-E קלאס המחודשת תגיע בשלב ראשון ב-3 גרסאות מנועים עיקריות בתקווה לשיפור בנתוני המכירות של הדגם שהידרדרו בשנה החולפת בכמעט 30 אחוזים: גרסת הבסיס E 200 תצויד במנוע 2 ליטרים מוגדש חדש המפיק 184 כ"ס ומסוגל לקחת את המכונית הגדולה למהירות תלת ספרתית בתוך 7.9 שניות בדרך למהירות מרבית של 233 קמ"ש.
גרסת E250 גם תצויד במנוע 2 ליטרים המפיק 211 כ"ס ורושם מאה קמ"ש בתוך 7.1 שניות ומהירות מרבית של 243 קמ"ש וגרסת E300 מחלצת ממנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים. 252 כ"ס, האצה למאה קמ"ש בתוך 7.1 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
בהמשך יגיעו גם גרסאות נוספות: גרסת דיזל חזקה (350 BLUETEC) גרסת דיזל-היברידית (300 HYBRID) ועוד 2 גרסאות בנזין כוחניות ה-E400 וה-E63AMG הסופר ספורטיבית.
האבזור הבסיסי יכלול חישוקי 17', תאורת יום, ריפודי עור, תאורת אווירה פנימית, חלון שמש חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה, מערכת שמע עם מסך שליטה מרכזי, 8 רמקולים , חיבור לנגנים, שליטה מההגה וקישוריות בלוטות'. וגם מפרט בטיחות שכולל מעבר לסטנדרט: מערכת להתראה מפני תאונה ועזרה בבלימה בעת חירום, מערכת לשמירה על ערנות הנהג, מערכת PRE SAFE המזהה מצב התנגשות ומכינה את הרכב ונוסעיו לקראת הפגיעה ועוד.
דגמים מאובזרים יותר יכללו בנוסף מערך מתלים מתקדם וספורטיבי, מערכת חניה אוטומטית, מערכת לניתור מכוניות בשטחים המתים, התנעה ללא מפתח, וילונית חשמליים בדלתות ובחלון האחורי, תאורת לד מלאה עם טווח תאורה דינמי המונע סנוור של הנהג ממול ועוד.
כמו כן ברשימת האבזור האופציונאלי נוספו אפשריות כמו מערכת בקרת שיוט אקטיבית שלבד משליטה במצערת ובמערכת הבלמים מסוגלת גם להפעיל את ההיגוי על מנת לשמור על נתיב הנסיעה, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת המזהה מצבי סכנה ובולמת את הרכב באופן עצמאי ועוד
המחיר מ-390 אלף שקלים עבור גרסת ה-E200 ועד 470 אלף שקלים לגרסת ה-E300. מחירהן של הגרסאות הבכירות יפורסם במועד מאוחר יותר עם הגעתן לארץ.