קדילאק CTS
מבטיחה להסתכל לאירופאיות בלבן של העיניים
קצת יותר מחצי שנה לאחר שנחשפה בתערוכת ניו יורק, ה-CTS החדשה של קאדילק עושה עליה ונוחתת בארץ עם מבטא אמריקאי בניחוח אירופאי ותג מחיר של החל מ-360 אלף שקלים.

הדור השלישי של המכונית ששינתה את קאדילק מיצרן שהתמקד ביאכטות רופסות על גלגלים ליצרן רכבי יוקרה במחוזות אירופאים ממשיך במגמה של שני קודמיו ומציג מכלול מגובש המשלב בין אווירה סאלונית לאופי דינמי.

מבחינת עיצוב, ה-CTS החדשה שומרת על הקווים הכלליים של הדור היוצא עם מראה אגרסיבי ומעט רובוטריקי הכולל הרבה זוויות חדות, אך מציגה גם נוכחות מעט יותר הרמונית ומשלבת אלמנטים עיצוביים כמו יחידות התאורה הצרות המשוכות לאחור שפגשנו ב-ATSמבחינת מימדים, השינויים מהדור הקודם לא גדולים וה-CTS החדשה נמתחת לאורך של 495 ס"מ (8 ס"מ יותר מבעבר), רוחב זהה של 183 ס"מ, גובה של 145 (ס"מ פחות מבעבר) ובסיס גלגלים של 291 ס"מ (+3 ס"מ). 

עם זאת, המשקל העצמי דווקא ירד בכמה קילוגרמים בכל גרסה ובקאדילק מתגאים שהוא נמוך בכ-90 ק"ג ממשקל הגרסאות המקבילות של ב.מ.וו סדרה 5.

בשלב ראשון ה-CTS תגיע לארץ עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 2 ליטרים המפיק 272 כ"ס ומוכר מה-ATS. המנוע ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים שתעביר את הכוח לגלגלים האחוריים.

קדילאק CTS
שומרת על סגנון העיצוב המוכר אך מציגה קווים יותר הרמוניים

דפי הנתונים יודעים לספר על ביצועים מרשימים למדי עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 6.3 שניות. בניגוד לצימאון שאפיין בעבר את התוצרת האמריקאית, ה-CTS החדשה מציגה נימוסי שתיה סבירים עם נתון משולב (עירוני ובין עירוני) של כ-11 קילומטרים לליטר.

עם זאת, ה-CTS לא אמורה להרשים רק בקו ישר ובהתאם ל-DNA הנוכחי של המותג, הכולל יכולות דינמיות שמיישרות קו עם אירופה, ניתן לפגוש מערך מתלים נפרדים מתקדם בכל הפינות ובולמי זעזועים הניתנים לכיוון בטכנולוגית Magnetic Ride Control.

כנהוג אצל קאדילק, הקוקפיט מפנק וכולל אבזור מרשים כבר בגרסאות הכניסה ובין היתר ה-CTS תכלול ריפודי עור, מערכת מולטימדיה CUE בהשראת סמארטפונים הכוללת מסך ברזולוציה גבוהה, חיבור לכל סוגי הנגנים, קישוריות בלוטות' מלאה ועוד. כמו כן, האמריקאית הסאלונית תהיה מצוידת במערכת חניה אוטומטית המאתרת על פי בקשה חניה מתאימה ומסוגלת לתמרן בעצמה לתוכה.

מפרט הבטיחות מרשים עוד יותר ולצד מערכות הבקרה האלקטרוניות המתבקשות כולל גם 10 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת מוביל-איי מקורית להתרעה מפני התנגשות קרובה או סטייה מהנתיב, מערכת לזיהוי רכבים בשטחים המתים ו-10 כריות אוויר.

קדילאק CTS
תא הנוסעים, כרגיל, כולל הרבה פינוקים

עם תג מחיר של החל מ- 360 אלף שקלים, ה-CTS החדשה אמנם לא שוברת את השוק, אך מציעה תמחור אגרסיבי יחסית למחיריהן של הגרסאות המקבילות של המתחרות מבית ב.מ.וו, מרצדס ואודי המתומחרות בסביבות ה-400 אלף שקלים. 

למרות שעד כה קאדילק בישראל לא הצליחה לזכות למעמד לו זוכים מותגי היוקרה האירופאים, גלית עיני, סמנכ"לית השיווק והמכירות של UMI, בטוחה שזה הולך להשתנות בקרוב. "קאדילק בדרכה לתפוס מקום מרכזי בסל השיקולים של צרכני היוקרה אשר מחפשים מותג היי-טקי, בעל נוכחות קינטית ממש ותמורה טובה ביחס לתחרות", מתרגשת עיני.

אנו בכל מקרה מבטיחים לבדוק זאת ממש בקרוב כאן ב-mako רכב במבחן של מחלקה ראשונה בפול גז מול המתחרות.

>> טירוף חוקי לכביש: קאדילק CTS-V (מהדור היוצא) במבחן

קדילאק CTS
המחיר: החל מ-360 אלף ש'. לא שובר שוק אך נמוך מהמתחרות הישירות