כשנה לאחר שהושק באירופה, הג'יפון הבינוני של פורד עושה עליה ונוחת בארץ עם תג מחיר של החל מ-178 אלף שקלים.
הקוגה, הזהה כמעט לחלוטין לפורד אסקייפ המשווק באמריקה, מבוסס על הפלטפורמה של הפורד פוקוס הנוכחית ומציע מימדים המציבים אותו אל מול רכבי הפנאי המובילים בסגמנט כמו מאזדהCX-5 וקיה ספורטאז'.
בשונה ממרבית רכבי הפנאי שנמכרים בארץ עם אופציה לבחירה בין גרסאות הנעה קדמית לכפולה, בשל העדרה של גרסת הנעה קדמית עם גיר אוטומטי בתקינה אירופאית, הקוגה יוצע כאן רק עם הנעה לכל הגלגלים.
לבד מהנעה כפולה הקוגה יכלול מנוע 1.6 ליטרים מוגדש טורבו מסדרת אקו-בוסט (המוכר מדגמי פורד וגם וולוו נוספים) המפיק 180 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ.
בניגוד למגמה השולטת לעבור לתיבות הילוכים אוטומטיות-רובוטיות כפולת מצמד, הקוגה מצויד בגיר אוטומטי קונבנציונלי עם 6 הילוכים המגיע מהגרסה האמריקאית. הביצועים בהחלט מרשימים לסגמנט עם האצה למאה בתוך 9.7 שניות ו-200 קמ"ש מרביים. נתוני צריכת הדלק הרשמיים מדווחים על 9.8 קילומטרים לליטר בנהיגה עירונית ו-15.8 בשיוט בין עירוני.
החומרים בתא הנוסעים איכותיים למדי והעיצוב, לטוב ולרע, מזכיר את תא הנוסעים של הפוקוס. המושביים הקדמיים תומכים ונוחים ומאחור יש מרווח טוב למדי ויכולת לכוון את זווית המשענת, אך המושב עצמו מעט נוקשה וספרטני. תא המטען ממוצע בנפחו לסגמנט ומציע נפח הטענה של 456 ליטרים ו-1653 כששורת המושבים השנייה מקופלת.
מפרט הביטחות כולל מערכת בקרת אחיזה ויציבות, 7 כריות אוויר ו-5 כוכבים וציון מיוחד לשבח במבחני הריסוק של יורו NCAP.
הקוגה יגיע לארץ ב-2 רמות גימור: הבסיסית, "טרנד", תעלה 178 אלף שקלים ותכלול חישוקי 17' עם צמיגים רחבים, שמשות כהות, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה בכפתור, בקרת שיוט ומערכת סאונד הכוללת כניסה לנגנים, קישוריות בלוטות' מלאה ושליטה מההגה.
רמת האבזור הבכירה, "טיטניום", תעלה 20 אלף שקלים נוספים (198 אלף שקלים) ותכלול בנוסף חישוקי 19', גג שמש פנורמי, מערכת שמע משודרגת מתוצרת סוני, כניסה ללא מפתח, ריפודי מושבים המשלבים בד ועור וגימיק נחמד ששימושי למי שמגיע לרכב עם ידיים עמוסות בשקיות קניות המאפשר לפתוח את דלת תא המטען באופן אוטומטי על ידי העברת הרגל מתחת לפגוש.
אמנם בדלק מוטורס היבואנית מודעים לכך שחסרונה של גרסת הנעה קדמית זולה תפגום בנתוני המכירות אך מאמינים שבעזרת התמחור האגרסיבי יחסית המציב את הקוגה לא רחוק מגרסאות ההנעה הקדמית הבסיסיות של המתחרות (16 אלף שקלים יותר מהקיה ספורטאז' ו-13 אלף יותר מהמאזדה CX-5) הם יוכלו להגיע נתוני מכירות מרשימים יחסית.
>> מאזדה CX-5, קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר במבחן השוואתי