אחרי עשור של שליטה בצמרת שוק רכבי העבודה בישראל הגיע גם הזמן של הדי-מקס של איסוזו להתחדש.
חברת UMI, יבואנית איסוזו בישראל, מנחיתה כאן את הדור השני של הטנדר הנמכר בישראל שנהנה מנתח של שוק של כ-50 אחוזים בקטגוריה שהצטמצמה מאוד בשנים האחרונות לאחר ביטול הטבת המס שהייתה חביבה על העצמאים וכעת מגלגלת כ-3000 כלים בשנה.
הדי-מקס החדש היה אמור להגיע אלינו כבר לפני שנה אך בשל השיטפונות הקשים בתאילנד תחילת היצור התעכבה.
למרות קווי דמיון מסוימים לדגם היוצא הדי-מקס בדורו השני הוא רכב חדש לחלוטין המציג מימדים מוגדלים ושיפור נרחב כמעט בכל תחום.
השינוי העיצובי בולט בעיקר בחזית המציגה כעת חזות אגרסיבית יותר עם סבכה גדולה המשוכה קדימה, פנסים גדולים יותר ומכסה מנוע מעוגל יותר. הצדודית מציגה קווים מעט מעוגלים יותר, קו חלונות שונה ובעיקר כנפיים תפוחות מאוד ללא תוספות של כנפוני פלסטיק.
מבחינת מימדים טנדר ה"טון" החדש של איסוזו התארך בלא פחות מ-28 סנטימטרים והתרחב ב-6 סנטימטרים התורמים לארגז אחורי גדול מבעבר ולנוחות ומרווח משופר בתא הנוסעים, במיוחד בשורת המושבים השנייה בגרסת הקבינה הכפולה.
חזק וחסכוני יותר
יחידת ההנעה השתנתה אף היא ולמרות נתון הספק זהה לדגם היוצא, העומד על 163 כ"ס, כעת מדובר במנוע דיזל חדש לגמרי בנפח 2.5 ליטר (במקום 3 ליטר עד כה) שבעזרת טכנולוגיה המשלבת צמד מגדשי טורבו מצליח להשיג מומנט מכובד ביותר של לא פחות מ-40.8 קג"מ כבר ב-1400 סל"ד.
בנוסף, המנוע מציג גם נתוני פליטת מזהמים נמוכים באופן יחסי לסגמנט ועמידה בתקני זיהום האוויר המחמירים על פי תקנות יורו 5. באיסוזו טוענים גם לשיפור משמעותי בצריכת הדלק לא מעט בזכות תיבות הילוכים חדשות מתוצרת אייסין המגיעות עם 6 יחסי העברה בגרסה הידנית ו-5 באוטומטית.
גם היעילות האווירודינמית השתנתה מהותית מהדגם היוצא לאחר שמהנדסי החברה בחנו את המכונית החדשה במנהרת רוח ויצרו תצורה בה זרימת האוויר לא נתקלת בארגז המטען.
גרסאות ההנעה הכפולה יהנו מיכולת שטח משופרת הודות לזוויות גישה (30' מעלות) ונטישה (22.7') משופרות מבעבר ויכולת לנוע על שיפוע צד של עד לא פחות מ-49 מעלות. השילוב להנעה כפולה ולהילוך כוח יתבצע בצורה חשמלית על ידי בורר נאה הממוקם ליד תיבת ההילוכים.
תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי וכולל כעת, מלבד מרווח פנימי משופר, גם שימוש בחומרים איכותיים יותר (אם כי עדיין הפלסטיקה מרגישה פשוטה לעומת הנהוג בכלי רכב פרטיים) ובעיקר מושב אחורי נוח בצורה משמעותית עם זווית משענת נטויה יותר שמאפשרת תנוחת ישיבה כמו ברכב פרטי.
מבחינת רמת הבטיחות כל הגרסאות של הדי-מקס החדש יגיעו כשהן מצוידות ב-6 כריות אוויר ומערכת לבקרת אחיזה (ESP).
8 גרסאות בטווחי מחירים שבין 168 ל-240 אלף שקלים
הד-מקס החדש יגיע ב-8 גרסאות שונות (2 גרסאות קבינה בודדת ו-6 גרסאות קבינה כפולה) וב-4 רמות אבזור בטווחי מחירים של בין 168 אלף ועד ל-240 אלף שקלים.
רמת האבזור הבסיסית (S) תהיה בסיסית למדי וכך למשל לא תכלול אפילו מערכת שמע מקורית או פגושים בצבע המרכב, אך המצב משתפר מאוד ביתר הגרסאות. הגרסה הבכירה (פרימיום) כוללת, לבד מבקרת אקלים, מערכת שמע משוכללת עם בלוטות', פנסי ערפל, בקרת שיוט, מחשב דרך, חישוקי סגסוגת בקוטר 17' ושלל גימורי כרום הקיימים גם בגרסת ה-LS גם ריפודי עור באיכות גבוהה ומושב נהג עם כיוון חשמלי מלא.
השיווק של הדי-מקס החדש בארץ יחל ביום שישי הקרוב (23.3) בהפנינג מכירות לקהל הרחב בגני התערוכה שבמסגרתו יוענקו הטבות מיוחדות, חבילות אבזור, טרייד אין ותנאי מימון מיוחדים למזמינים הראשונים. הדי-מקס מושק בישראל לפני אירופה ומשלוח ראשון ינחת בארץ במאי.
ב-UMI משוכנעים כי הדי-מקס החדש ימשיך לשלוט בשוק הטנדרים המקומי ולמרות שהמסירות יתחילו רק באמצע השנה בחברה מאמינים כי ימסרו השנה לא פחות מ-1500 די-מקסים חדשים.
>> ההעתק הסיני של הדי-מקס הקודם- גרייט וול סטיד במבחן