אין תמונה
בירך את טראמפ. בנט
כחודשיים לאחר שהשיקה את הדור החדש של הפורטהמשפחתית הסדאן של קיה, חברת "טלקאר", יבואנית המותג בישראל, משלימה את השקת ליין הדגם החדש של המותג הקוריאני בישראל עם תחילת היבוא של הדור השני של הסיד שיוצע בארץ במחיר של החל מ-125,500 אלף שקלים.

מי היה מאמין באמצע שנת 2008, כשטלקאר תפסה את הפיקוד על המותג שדשדש בטבלאות המכירות והשיקה בישראל את הדור הראשון של הסיד, שבתוך פחות מ-5 שנים קיה תהפוך לאחד המותגים מהמבוקשים בישראל עם נתוני מכירות מרשימים שמציבים אותה דרך קבע בחבורת הצמרת המקומית.

אמנם את עיקר הקרדיט ניתן לזקוף לזכותה של קיה העולמית שהציגה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע לאיכות מכוניותיה ועיצובן, אבל בהחלט מגיע גם לא מעט קרדיט לאנשי היבואנית שהטיבו להציג גרסאות מאובזרות בנדיבות במחיר אטרקטיבי יחסית שהעניקו למותג דריסת רגל משמעותית הן בשוק הציים (ריו ופורטה) והן בקרב קהל הלקוחות הפרטי (פיקנטו וספורטאז').

הסיד החדשה, שהוצגה בתערוכת ז'נבה לפני כשנה מבוססת, כמו קודמתה, על הפלטפורמה והמכלולים של האחות החורגת – ה-i30 של יונדאי, אבל בניגוד לזהות כמעט מוחלטת בין צמד קרובות המשפחה בדורן הראשון אין ספק שבדור השני קיים הבדל משמעותי בין ה-i30 שכבר מוכרת כאן ומשווקת בארץ מהקיץ שעבר לבין הסיד הנוחתת כעת וכל אחת מהן מציגה אישיות עצמאית התואמת את הקו העיצובי של כל מותג ומותג.

וכך, בעוד שה-i30 מציגה שלל קימורים בולטים וזוויות חדות האופייניים לקו העיצובי "פיסול זורם" של יונדאי המוכר מה-i35, וולוסטר, ix35 ו-i25, הסיד מגיעה עם קווים זורמים ועגולים יותר ופרונט פני הנמר מבית היוצר של מעצב הבית פיטר שרייר שהיטיב לצור למותג זהות ואופי עצמאיים.

הסיד החדשה תוכננה מתוך כוונה לקלוע במיוחד לטעם של קהל הלקוחות האירופאי שאוהב בעיקר את הגולף השמרנית של פולקסווגן ובהתאם לכך היא מציגה מראה מכובד, איכותי אבל לא יותר מדי נועז.

אין תמונה
המחיר החל מ-125,500 אלף שקלים

אמנם בהחלט מדובר במכונית מרשימה מכל זווית אך אין מנוס מלציין שהיא קצת פחות מושכת מבטים מהספורטאז', הפיקנטו והאופטימה.

תא הנוסעים מציג אף הוא מראה שמרני יחסית ופחות מצועצע מזה שב-i30 אך מציג שימוש בחומרים רכים ואיכותיים כנהוג במכוניות אירופאיות ולא במשטחי פלסטיק קשיח עמיד ביותר אבל זול למראה המזוהים כל כך עם תוצרי המזרח.

קיה סיד 2013 (צילום: נעם וינד)
היבואנית בונה בעיקר על גרסת הסטיישן |צילום: נעם וינד

רמת האבזור LX כוללת מזגן מכני, רדיו דיסק עם מערכת לשליטה מההגה וזכרון פנימי לשמירת קבצי מוזיקה וכניסה לנגנים, 6 כריות אוויר, חישוקי פלדה 15' וטאסות, מחשב דרך והעברת הילוכים במנופים בצדי ההגה, גרסת הסטיישן כוללת גם מסילות גגון. 
רמת EX מוסיפה חישוקים קלים בקוטר 16', קישוריות בלוטות׳, פנסי ערפל, ידיות פנים בגימור אלומיניום, פנסים עוקבי פניה, בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט.

הסיד מגיעה לארץ עם מנוע בנזין אחד בנפח  1.6 ליטרים עם הזרקה ישירה המוכר מהסול והפורטה (וכמובן גם מיונדאי  i30ו i35) המפיק 135 כ"ס לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (שהוצגה בוולוסטר ועד כה לא שולבה בדגמים המשפחתיים של הקונצרן) עם 6 יחסי העברה שתאיץ את הסיד למהירות תלת ספרתית בתוך 10.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 16 קילומטרים לליטר. המחירים 128 אלף שקלים לגרסת האצ'בק ברמת הפאר EX ו-127 אלף שקלים לגרסת הסטיישן ברמת פאר LX.

בנוסף מוצעת הסיד עם מנוע דיזל בנפח 1.6 המשודך לתיבה ידנית או אוטומטית ומפיק 128 כ"ס, במרכב סטיישן או האצ'בק בשתי רמות אבזור. תג המחיר עומד על 125,500 שקלים לגרסת הדיזל הידנית ברמת האבזור הנמוכה ו-149 אלף שקלים לגרסת הסטיישן האוטומטית והמאובזרת.

אין תמונה
המחיר החל מ-125,500 אלף שקלים

אמנם כיום ליבואנית קיה בישראל יש בהיצע הדגמים רכבי סדאן כמו פורטה וריו שיותר קולעים לטעמו של הלקוח הישראלי החובב "מכוניות עם ישבן" ולהיטי מכירות כמו הספורטאז' והפיקנטו, אבל ללא ספק למרות שמשמעותה מבחינתה של טלקאר פחותה מבעבר, הסיד החדשה ובמיוחד גרסת הסטיישן שלה, אמורות לספק עוד נדבך משמעותי בביסוס מעמדו של המותג המותג בישראל שלא מתבייש לכוון לצמרת שוק הרכב הישראלי.

>> האחות החורגת: יונדאי i30 במבחן

קיה פרו סיד
גרסת הפרו סיד הספורטיבית תגיע בהמשך