בעבור רובנו המוחלט המכונית היא בעיקר אמצעי שינוע אישי ונוח ממקום למקום, אבל מעבר לאותה שימושיות, בעבור אנשים מסוימים המכונית היא למעשה כלי למשיכת תשומת לב ולהצגת ביטוי אישי. לעתים אותו צורך לתשומת לב של הסביבה מושג על ידי ג'נטים מוזהבים, ניאונים זוהרים מתחת לרכב, תאורת אולטרא בתא הנוסעים, מוזיקה מפוצצת ושאר ירקות ולעתים הצורך המתמיד לקבל פידבק מאחרים הופך את המכונית האישית לקנבס לביטוי אישי במעין תערוכה נודדת.
כזאת היא הפיג'ו 404 משנות השבעים של תושב אילת אחד, אותה צילם לפני זמן מה יקיר המערכת דני רייכר באחד מביקוריו בעיר הדרומית. מעבר להיותה מכונית קלאסית שזוכה למקום של כבוד בתולדות ימי הרכב בציון (ובהמשך בגדה ובעזה...) אותו אמן עלום דאג לקשט ולשדרג אותה לכדי יצירה שכל מי שנתקל בה לא ישכח במהרה.
היצירה המתגלגלת שנוצרה ככל הנראה מתוך הערכה והערצה לירושלים, העיר שחוגגת היום 47 שנים לאיחודה, כוללת חיפוי עץ מלא במקום צבע, מגן דוד במקום הסמל של פיג'ו, תבליט של לוחות הברית על מכסה המנוע ומכסה תא מטען עם תבליט של חומת העיר העתיקה ואותיות עץ המרכיבות את המילה ירושלים.
אם עד כאן הכל נראה לכם די סטנדרטי, נפוץ ולא מרגש במיוחד אין ספק שלא תשארו אדישים לנוכח מה שקורה על הגג של הפיג'ו הקלאסית: דגם בביצוע מושלם של בית המקדש בתקופת בית שני, ממש כמו זה שניתן היה לראות במתחם מלון הולילנד בירושלים לפני שזה נהרס והפך לפרויקט נדל"ני שנוי במחלוקת שסיבך את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עד מעל לצוואר.
אנו רק יכולים להמליץ לאמן המסתורי שעם כזה כישרון הוא חייב לצאת לייצג את המדינה בפסטיבל "ברנינג מן" המתקיים מדי שנה באמצע שום מקום במדבר בנבאדה שבארצות הברית וכולל מאות מכוניות שהפכו ליצירות אמנות מתגלגלות, ממש כמו הפיג'ו שלו או לתת קפיצה לפסטיבל ה"מידברן" שיתקיים בחג שבועות הקרוב בנגב על ידי שלוחה של ישראלים חובבי הפסטיבל המקורי מארצות הברית.