האם מצות באמת משמינות יותר מלחם? צפו (צילום: לירו סימון, חדשות 2)
האם מדובר בבשורה שתחלץ אותנו מהפקק? |צילום: לירו סימון, חדשות 2

משרדי התחבורה, האוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על סיכום תקציבי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל המתייחס לתקופה שבין השנים 2014-2020 ומטרתו מימון כ-45 פרויקטים תחבורתיים בעלי זיקה לדיור.
מדובר בתקציב שייועד להקדמת ביצוע פרויקטים תחבורתיים והתאמתם ללוח הזמנים הצפוי לבניית יחידות הדיור בכל אזור. התוכנית והסיכום התקציבי יעלו לאישור קבינט הדיור ביום שני הקרוב.

עוד ב-mako רכב 
מבחן דרכים פורשה 911  
שטח יוקרתי: מיליון וחצי שקל על הדיונה 
צורן או באר שבע: היכן הפקקים משתלמים יותר 

בין הפרויקטים אליהם מתייחסת התוכנית: ביצוע פרויקטים תחבורתיים בעיר חריש בהיקף של 170 מיליון שקל, הרחבת כביש 444 ליד ראש העין, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית והקמת מחלף כניסה לראש העין בעלות של כ-500 מיליון שקל, הקמת מחלף כניסה צפוני לעיר אשקלון בעלות של 270 מיליון שקל, הרחבת מקטע דרומי של כביש 38 עד בית שמש המהווה חסם לשיווק כעשרת אלפים יחידות דיור בעיר בעלות של 430 מיליון שקל ומימון הפרדה על כביש 65 שיאפשר בנייה במקום בו עומד מחנה 80 בעלות של 145 מיליון שקל.

עוד פרויקטים שהתוכנית אמורה לממן ולהקדים את ביצועם הם מחלף אפולוניה בהרצליה בעלות של 77 מיליון שקל, מחלף רמת שלמה בירושלים, שיקוע מסילת הברזל בכביש 42 במידה ויאושרו כ-7,100 יחידות חדשות לבנייה בעיר יבנה, הסדרים תחבורתיים לקראת שיווק מחנה תל השומר ובכלל זאת ציר מוטה גור שיאפשר שיווק של מתחם הרופאים ובו 1,600 יחידות דיור מתוכן 1,200 להשכרה.

הסוף לפקקים בכביש 1? (צילום: לירן סימון, חדשות 2)
האם הכבישים החדשים יביאו לעליית הביקושים בפריפריה?|צילום: לירן סימון, חדשות 2


עוד במסגרת הסיכום בין המשרדים השונים, ימומן תכנון פרויקטים ארציים בתחום התחבורה הדרושים לצורך שיווק מחנות סירקין, צריפין ותל השומר ועוד פרויקטים נוספים.
כאמור, תוכנית זו למימון פרויקטים תחבורתיים בהיקף 4 מיליארד שקל תעלה לאישור קבינט הדיור ביום ב' הקרוב. עוד בישיבת הקבינט, שלא התכנס כבר כשלושה חודשים מאז אושרה תוכנית מע"מ בשיעור אפס, אישור המתווה הסופי של תוכנית מכרזי מחיר מטרה אותה מביא לאישור שר השיכון אורי אריאל והצעה הנוגעת להסכמי הגג.
במשרד האוצר, השיכון, התחבורה וברמ"י אמרו הערב כי: "הסכם זה מהווה את תכנית העבודה המרכזית של המשרדים לתחום תשתיות התחבורה תומכות הדיור לשנים הקרובות ונותן ודאות ליזמים ולתושבים ביחס לקיומן של תשתיות ראויות לפרויקטים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן: "הסכם נתיב לדירה ושיטת הסכמי הגג הופכים את עבודת רשות מקרקעי ישראל לחכמה יותר ואפקטיבית יותר. לא עוד חסמים שהופכים שיווקי קרקע לאבן שאין לה הופכין אלא שיווקים המתגברים על החסמים השונים ונותנים מענה לביקושים".
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל אמר בתגובה: "קופת החסמים עליה סיכמתי עם שר האוצר כבר לפני שנה, מקבלת היום משנה תוקף ותאפשר לנו להמשיך ולהגדיל את היצע הדיור בצורה ניכרת. תכניות הסכמי הגג, מחיר מטרה ומע"מ 0 לצד הסרת החסמים מהווים פריצת דרך בתחום הדיור וישפיעו בצורה ניכרת על הורדת המחירים שאני בטוח שנראה כבר בשנת 2015".
שר האוצר, יאיר לפיד: "יש לנו מטרה משותפת, לפתור את משבר הדיור. הרחבת ערוצי התחבורה תקדים שיווקים באזורי ביקוש. נמשיך לעבוד יחד ולהפוך כל אבן כדי להביא להגדלת היצע הדירות בישראל."
שר התחבורה, ישראל כץ אמר כי "בכל מקום שבו פותחו תשתיות התחבורה גדל הביקוש לדירות באופן משמעותי והביא לפיתוח אזורי תעסוקה ולהקמת מוסדות חינוך. אני סבור שהתכנית החדשה שאנחנו מקדמים תיצור שינוי משמעותי במפת הדיור בישראל תוך פיתוח אזורי דיור ברחבי הארץ".

דעה: כבישי האגרה החדשים, כבר שילמנו מספיק מס 

קריסת מחלף דרור: הכשלים נחשפים (צילום: חדשות 2)
ניתן לקוות שאיכות הבניה תהיה טובה יותר מזו שפגשנו במחלף דרור|צילום: חדשות 2