מספר חודשים לאחר שנחשפה בתערוכת פרנקפורט ולאחר שנהגנו עליה באירוע ההשקה העולמי, הקטנה של יונדאי עושה עליה ומחתימה דרכון עם תג מחיר של החל מ-59,900 שקלים לגרסה הידנית ו-64,900 לגרסה האוטומטית.
אם עד לפני מספר שנים החשיבות של השקת רכב בקטגורית המיני בישראל, שכללה מאות בודדות של מכוניות בשנה, הייתה תיאורטית בלבד, הרי שבסיום 2013 מדובר בסגמנט משמעותי התופס כ-10 אחוזים משוק הרכב הישראלי ואשר ממנו מגיעה המכונית הנמכרת ביותר בישראל - הקיה פיקנטו, שכעשרת אלפים יחידות ממנה עלו על כבישי ישראל בשנה החולפת.
בעוד שלדור הקודם של מכונית המיני של יונדאי, שהיא גם חברת האם של קיה, היה קשה להתמודד עם הפיקנטו האיכותית והמסוגננת, בכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, מרגישים שכעת יש ברשותם רכב שיכול להסתכל לפיקנטו בלבן של הפנסים ולהתחרות איתה ראש בראש על צמרת הסגמנט.
ה-i10 החדשה היא גדולה, שימושית, מתקדמת, מעוצבת ובעיקר איכותית יותר מקודמתה ולטענת אנשי יונדאי היא מציבה רף חדש בסגמנט הקטנטנות.
על אף שגרסה דומה להפליא של ה-i10 החדשה מיוצרת גם בהודו, בכלמוביל מבטיחים שה-i10 החדשה המגיעה לישראל ממפעל יונדאי בטורקיה (בניגוד למפעל ההודי בגרסה היוצאת) היא מכונית שנהגתה, תוכננה ונבחנה בסטנדרטים האירופאים עם כוונה ברורה לפנות ללקוחות ביבשת הישנה.
בניגוד למראה האנמי של ה-i10 הישנה, זו החדשה נראית טוב בהרבה ומשלבת מוטיבים עיצוביים עדכניים עם השראה ממכוניות מתחרות כמו הקיה פיקנטו, רנו קליאו החדשה וגם ה-i30 מבית, המעידים על השקעה בפרטים ומעניקים למכונית מראה דינמי יחסית ובראש וראשונה כזה שלא משדר למרחוק שמדובר בפתרון תחבורה בסיסי וזול.
על אף שלטענת החברה ה-i10 החדשה מתבססת על פלטפורמה חדשה לגמרי, נתון בסיס הגלגלים (238.5 ס"מ) הזהה לזה של הפיקנטו מרמז על קשר אפשרי בין הפלטפורמות. בכל מקרה, מבחינת מימדים חיצוניים היא גדולה מקודמתה (למעט במימד הגובה) וגם מהפיקנטו עם אורך של 366.5 ס"מ (8 ס"מ יותר) ורוחב של 166 ס"מ (תוספת של 6.5 ס"מ). תא המטען של ה-i10 מציע נפח נדיב מאוד ביחס לסגמנט של 252 ליטר.
כל הגרסאות יגיעו עם מפרט בטיחות עשיר הכולל 6 כריות אוויר, שלל בקרות אלקטרוניות, 4 בלמי דיסק, חגורות בטיחות עם מקדמי מתיחה חשמליים, משענות ראש מתכוונות ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים.
ה-i10 החדשה תגיע לארץ עם 2 מנועים מרכזיים – 3 צילינדרים בנפח 1 ליטר (המוכר מהפיקנטו) המפיק 66 כ"ס ומומנט של 9.6 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית (14.9 למאה ו-155 קמ"ש מרבים) או אוטומטית (16.8 שניות ארכות למהירות תלת ספרתית ו-145 קמ"ש) ו-4 צילינדרים בנפח 1.25 ליטרים (המוכר מהפיקנטו ומהi10 היוצאת) המפיק 87 כ"ס ונתון מומנט של 12.2 קג"מ שמאיצים את ה-i10 ב-13.8 שנית למאה בדרך ל-163 קמ"ש מרבים.
הגרסה הידנית ב-59,900 שקלים תגיע ברמת הגימור Inspire שתכלול בין היתר 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מראות חשמליות, אימובילייזר מקורי, מערכת שמע מקורית MP3 עם כניסת AUX/USB ואייפוד, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שקע כוח 12V בתא מטען ועוד.
גרסת הליטר האוטומטית תגיע ב-2 רמות גימור: Insight ב-64,900 ש' הכוללת נעילה מרכזית, אימובילייזר מקורי, מערכת שמע מקורית MP3 עם כניסת AUX/USB ואייפוד, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שקע כוח 12V בתא מטען ושני חלונות חשמל ואילו רמת האבזור פרימיום ב-70,900 ש' תכלול בנוסף חלונות חשמליים גם מאחור, מראות חשמליות עם פנסי איתות מובנים וחישוקים קלים.
דגם ה- 1.25 ליטר האוטומטי במחיר של 78,900 יגיע ברמת הגימור Supreme שתכלול בנוסף, מעבר לאבזור של רמת הגימור פרימיום, גם בלוטות' מקורי עם שליטה קולית על מערכת השמע, גלגל הגה מצופה עור, תאורת עזר לפניה ומפתח מתקפל לשלט.
דן אורנשטיין, סגן נשיא כלמוביל ומנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בחברה, מציין: "ה- i10 החדשה היא מכונית בשלה ואיכותית הכוללת אבזור עשיר, מימדים נדיבים ורמת בטיחות גבוהה אשר יאתגרו את כל המתחרות".
הציפיות בכלמוביל הן להגדלה משמעותית של הנתח של יונדאי בסגמנט רכבי המיני שהגיע ב-2013 לכ-10 אחוזים משוק הרכב בישראל, אך בשלב זה לא ממהרים בחברה לשחרר הצהרות לוחמניות מדי בקשר לגזילת מקומה של קרובת המשפחה, הפיקנטו מבית קיה, בצמרת הקטגוריה.
>> מבחן דרכים: יונדאי i10 החדשה
>> כל מכוניות המיני בישראל במבחן השוואתי ענק