לנצ'יה אפסילון (צילום: אוטו)
לנצ'יה אפסילון מגיעה לארץ|צילום: אוטו
כשנה לאחר השקתו מחדש של מותג הרכב האיטלקי לנצ'יה בישראל, סמל"ת יבואנית המותג (וגם יבואנית מותגי פיאט ואלפא רומיאו) מוסיפה להיצע הדגמים שהתבסס עד כה על דגם אחד (דלתא) דגם נוסף – אפסילון.

האפסילון שהושקה השנה היא מכונית בגודל מיני אך בניגוד למרבית המכוניות בשוק המיני, בהן המחיר משחק קלף ראשון ומרכזי, האפסילון מציגה עיצוב מסוגנן ופניה בעיקר לחובבי שיק ועיצוב המחפשים מכונית מסוגננת בניחוח יוקרתי אך מעדיפים מכונית קטנה המתאימה לתנועה בכרך הצפוף.

בעוד שבאירופה מדובר בנישה הזוכה לפופולריות הולכת וגדלה, בארץ מרבית האנשים עדיין בוחרים את המכוניות שלהם על פי הקריטריון של מטראז'-פח פר שקל, אך ההצלחה היחסית של האחות מבית, הפיאט 500, נתנה לאנשי סמל"ת את האמונה שיש בארץ קהל שמוכן לשלם יותר, גם בסגמנטים הנמוכים, בעבור מוצר מעוצב עם ניחוח פרימיום.

האפסילון אמנם גם מתבססת על פלטפורמה משודרגת של פיאט 500, אך בניגוד אליה לא מהווה שום הומאז' בניחוח רטרו לדגם מהעבר.

אמנם יתכן שלא כולם יתחברו לעיצוב שלה אבל אין ספק שהאפסילון היא בהחלט מכונית שקשה מאוד להתעלם ממנה: בפרונט ניתן לפגוש את הסבכה האייקונית של לנצ'יה, הצדודית כוללת קו חלונות מעניין ועיצוב היוצר אשליה של מרכב 3 דלתות אך למעשה כולל דלתות אחורית נסתרות ומאחור המראה כולל יחידות פנסים הנמשכות לפנים וקווי מתאר הנמשכים מקו המותנים הגבוה שנוצר בצדודית.

המכונית תגיע לארץ עם שתי אופציות למנועים ובחירה בין תיבה ידנית לרובוטית: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק 69 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בשילוב המוכר לנו מגרסאות של הפיאט פנדה, 500 ופונטו ומנוע חדשני ביותר שאף זכה בתואר "מנוע השנה" המכונה "טווין אייר" ומסתפק ב-2 צילינדרים ונפח של 900 סמ"ק שבעזרת מגדש טורבו ושימוש בטכנולוגיה חדשה מציג הספק מרשים של 85 כ"ס במקביל לנתוני זיהום אוויר נמוכים במיוחד. גרסה זו תהיה משודכת לגיר אוטומטי רובוטי.

לנצ'יה אפסילון (צילום: אוטו)
עיצוב שקשה להתעלם ממנו|צילום: אוטו

לכבוד ההשקה של המכונית ועל מנת לחזק את נוכחות תוצרי מותג לנצ'יה בארץ היבואנית החליטה להציע את האפסילון במחירים מיוחדים שיכללו הנחה של עשרת אלפים שקלים על כל ליין הדגמים במסגרת מבצע השקה שלא הוגבל בזמן.

בתקופת המבצע, מחירה של גרסת ה-1.2 הידנית יעמוד על 90 אלף שקלים. הגרסה המצוידת במנוע הטווין אייר והתיבה הרובוטית תעלה 100 אלף שקלים. 

המכונית תגיע לארץ בשתי רמות גימור גבוהות – גולד ופלטיניום.
רמת הגימור גולד תכלול בין היתר חישוקים קלים בקוטר "15, מערכת שמע מקורית ומנגנון עצור-סע.

רמת הגימור פלטניום שתעלה 15 אלף שקלים נוספים תכלול בנוסף גם מושבי עור, חלון גג  פנורמי, פנסי קסנון, מערכת שמע הכוללת דיבורית בלוטות' וחיבור לנגנים, מערכת עזר לחניה (Magic Parking) וחישוקים קלים בקוטר "16 בעיצוב ייחודי.

>> השקה: לנצ'יה דלתא 

לנצ'יה אפסילון (צילום: אוטו)
אשליה של מרכב 3 דלתות כשלמעשה יש דלתות אחוריות עם ידיות נסתרות|צילום: אוטו