לקסוס CT-200H
סבכה קדמית בהשראת שעון החול

בשנת 2010, על רקע הפופולריות ההולכת וגוברת של רכבי יוקרה במימדים קומפקטיים, לקסוס הציגה את ה-CT200h כדגם כניסה למותג היוקרה בתקווה למשוך לקוחות חדשים ולהזרים דם חדש בליין הדגמים שסבל מתדמית אפרורית וכתשובה יפנית לרכבים סופר מצליחים כמו אודי A3.

ה-CT היה רכב הפרימיום הראשון שהוצע בעולם עם יחידת הנעה היברידית בלבד מתוך תפיסה שלקוחות צעירים הנאמנים לצו האופנה הירוקה יחשקו במכונית המשלבת מימדים קומפקטיים, סמל יוקרתי ויחידת הנעה מתקדמת הממעטת לפגוע בקרחונים של דובי הקוטב הצפוני.
ה-CT בהחלט התאימה בול לרצונות של לא מעט לקוחות השמים את הדגל הסביבתי בראש, אך התקשתה לבלוט אל מול רכבי פרימיום קטנים מהיבשת הקלאסית, בעיקר משום שהזכירה מדי את המכונית עליה היא מבוססת, הפריוס של טויוטה.

לפני מספר חודשים לקסוס חשפה מתיחת פנים ל-CT שאמורה לאפשר לה להתמודד מול התחרות העדכנית ולפתור חלק מהטענות שנשמעו וכעת היא נוחתת בישראל
בפן העיצובי השינוי המשמעותי נמצא בחרטום שכעת נראה דינמי ואגרסיבי בהרבה בזכות גריל "שעון החול" המפורסם של לקסוס ויחידות תאורה גדולות יותר. מאחור חדי העין יבחינו בפגוש בעיצוב שונה המכיל מסיטי אוויר קטנים ואנטנת "זנב כריש" הממוקמת בקצה הגג.

לקסוס CT-200H
המפרט השתדרג אך המחיר נשאר זהה

כמו כן, איכות החומרים ועיצוב תא הנוסעים שודרגו וכוללים כעת גלגל הגה 3 צלעות ספורטיבי כמו ב-IS300h, מסך תצוגה בגודל 7" הנשלט מחוגה סטייל I-Drive.

מתחת לפני השטח בלקסוס טוענים שה-CT המחודשת מציגה שיפור משמעותי בבידוד הרעשים, מצוידת במתלים שעברו כיול מחדש על מנת לשפר את ההתנהגות הדינמית, תיבת הילוכים רציפה שעברה עדכון בכדי להפוך את אופי פעולתה לטבעי וחלק יותר ויחידת הנעה ההיברידית שלא שונתה ומשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 136 כ"ס, ממש כמו בפריוס.
נתון צריכת הדלק הרשמי השתפר ועומד כעת על 26.3 ק"מ לליטר (24.4 קמ"ל בעבר) ופליטת המזהמים הופחתה ב-6 אחוז ועומדת על 88 גרם CO2 לקילומטר - הנתונים הטובים ביותר בקטגוריה.

המפרט הישראלי יכלול אבזור עשיר יחסית הכולל מצלמת רוורס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם איכות סאונד משודרגת, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, התנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית ולא פחות מ-8 כריות אוויר בגרסה הבסיסית העולה 173 אלף שקלים. רמת האבזור פרימיום מוסיפה חלון שמש, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים ושמשות אחוריות כהות בעבור 12 אלף שקלים נוספים.
מאז תחילת השיווק בישראל בתחילת 2011 נמכרו בישראל כ-630 אקזמפלרים של ה-CT ומ"יוניון מוטורס" היבואנית נמסר כי הם מצפים למכור ב-2014 כ-250 יחידות מהדגם המחודש.

לקסוס CT-200H
אחוריים עם יותר נוכחות

>> מבחן לקסוס IS מול ב.מ.וו 320 וקאדילק ATS

>> לקסוס IS החדשה בישראל - מ-249 אלף ש'