שבוע מלא אירועים תחבורתיים עבר על מדינתנו - בסוף השבוע שעבר נתבשרנו ששר התחבורה, ישראל כץ, שינה את דעתו וכעת הוא מתנגד ודורש להקפיא את פרויקט מצלמות המהירות האוטומטיות מחשש שהפרויקט יהפוך למסחטת כספים מציבור הנהגים ולא באמת יתרום לצמצום הקטל בדרכים. המשטרה והמשרד לביטחון פנים מצידם לא התרגשו והבהירו: נמשיך בשלב הניסוי שכבר אושר גם במליאת הכנסת כרגיל.
כץ לא נשאר חייב והחליט לאמץ מיידית המלצות של ועדת מומחים שבחנה את מהירות הנהיגה המותרת בכבישים והמליצה על העלאת המהירות בכבישים המהירים ל- 100 ואף 110 קמ"ש. אנחנו כאן שאלנו האם חזרנו לשנות השמונים של המאה הקודמת ותהינו אם זה לא מעט מדי, מאוחר מדי ולמעשה הזמנה לנהגים להמשיך לצפצף על החוק.
הבעיה היא שכשמתרגלים לצפצף על החוק זה הופך לדרך חיים המכשירה גם עבירות מסוכנות באמת, ואם מצפצפים על החוק באחד מ-174 הכבישים המסוכנים בישראל שפורסמו השבוע ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים זה עשוי להסתיים בתוצאה הרבה יותר חמורה מדו"ח מהירות.
רשימה של המכוניות הנגנבות ביותר בארצות הברית שמצאנו באתר אינטרנט אמריקאי הפתיעה אותנו. למדנו שבארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הגנבים לא חושבים בגדול וגונבים בעיקר גרוטאות בנות 15 שנה ויותר. ומה המצב בארץ? מסתבר שדומה. בראש רשימת המכוניות הנגנבות נמצאת מכונית שיוצרה מאמצע שנות השמונים ועד ראשית שנות התשעים, כן, כן של המילניום הקודם – סובארו ליאונה. אגב, מלכת המכירות של העידן הנוכחי נמצאת רק במקום השישי ברשימה שאף אחד לא רוצה למצוא בה את הרכב שלו.
לפני שבוע סקרנו כאן את נבחרת הליסינג של ישראל והשבוע הצגנו לפניכם עוד כמה מכוניות ליסינג – לא כמו של כולם בשווי שימוש משפחתי (כמו של מאזדה 3 ויונדאי i30) שלא בטוח שידעתם שאתם יכולים לקבל עם מדבקה של החברה על הכנף האחורית.
ואגב ליסינג, לאחרונה שמענו על כוונה לאפשר ייצוא מכוניות משומשות מישראל. יצאנו לבדוק וגילנו שבמסווה של הבטחות להצערת צי הרכב של ישראל העלאת הבטיחות והפחתת הזיהום למעשה מדובר בדיוק בדבר ההפוך שיגרום לגרוטאות להמשיך להתגלגל על כבישי המדינה.
היום זה כבר ברור, על הכדור הזה לא נותר הרבה דלק שיוכל להמשיך להזיז אותנו עם המכוניות הבזבזניות שלנו עוד יותר מדי שנים. לכן, כשירות לכדור ולחשבון הבנק שלכם, אספנו 20 טיפים לא קשים לביצוע שיכולים לחסוך לכם לא מעט דלק וכסף.
גאווין קונווי, עיתונאי בריטי, החליט להיות חסכוני במיוחד. הוא מילא פול טנק במיכל של פולקסווגן פאסאט ויצא למסע עד טיפת הדלק האחרונה. המסע הסתיים אחרי קרוב ל2,500 ק"מ ואף ירשם בספר השיאים של גינס.
אפשר בהחלט לנסות לנהוג עם רגל קלה על הדוושה, אבל למה פשוט לא להניע את המכונית עם אנרגיה שיש ותהיה לנו תמיד בשפע? מה הוא אותו מקור בלתי נגמר הממ... ובכן מדובר בפליטות שלכם, כן כן אלו שאנו מורידים באסלה. בעזרת תהליך שפיתחה חברה אנגלית יכולות להפוך לאנרגיה שימושית שברכב הניסוי, פולקסווגן חיפושית מונעת בחרא, אף יכולה להפליץ לקו המאתיים קמ"ש.
אגב מכוניות פולקסווגן מהירות, לקחנו את צמד אחיות גרמניות, אחת דוגמנית מוחצנת שאף אחד לא יכול לפספס ועונה לשם שירוקו והשנייה מופנמת, נחבאת אל הכלים, אבל עם הרבה יכולות נסתרות העונה לשם גולף גי.טי.איי. לדו קרב משפחתי מפרך. אחרי הרבה תנוחות מאתגרות ולא מעט גניחות חזרנו עם תוצאות מפתיעות.