יותר משנה לאחר שנחשפה בארצות הברית ומספר חודשים לאחר תחילת השיווק באירופה הדור החדש של הפולקסווגן ג'טה עושה עליה ונוחת היום בישראל כדי לתת ליצרן הגרמני נוכחות עדכנית בסגמנט החשוב ביותר בישראל - מכוניות משפחתיות בתצורת סדאן.
באופן מעט פרדוקסלי, על אף שהציבור הנהגים הישראלי ידוע בחיבתו למכונית המותג, דווקא הג'טה שהגיעה לכאן בתצורה שהיא תו תקן מקומי (1.6 סדאן אוטומטי) לא זכתה בדורותיה הקודמים להצלחה גדולה בשוק המקומי מסיבות שונות. כעת מאמינים בצ'מפיון מוטורס כי ברשותם משפחתית קומפקטית מודרנית שיכולה להתאים בדיוק להעדפותיו של הלקוח הישראלי.
למרות שהג'טה הראשונה הוצגה לפני 32 שנים ועד כה נמכרו ממנה כמעט 10 מיליון יחידות רק כעת בדורה השישי נראה שהג'טה מצהירה על קיום עצמאי לכל דבר ולא מסתפקת בלהיות שוב רק גולף שהוסיפו לה בגאז'.
על אף שהג'טה חולקת לא מעט מכלולים עם הגולף, לפחות מבחינה ויזואלית היא מרגישה קרובה יותר דווקא למשפחתית מנהלים של החברה - הפאסאט.
כתמיד במכוניות קונצרן פולקסווגן, גם הג'טה החדשה לא מציגה עיצוב נועז במיוחד ושומרת על קו סולידי אך מחוטב ודינמי שכולל, בהתאם לקו העיצובי הנוכחי של פולקסווגן, את השכבה הכסופה והדקה המשתלבת בבתי פנסים מאורכים שמקנים לה לוק אגריסבי מזה של הדור הקודם.
אחת מהנקודות החזקות של מכוניות פולקסווגן בשנים האחרונות היא תחושת האיכות שמשדר תא הנוסעים ובג'טה החדשה זה בולט במיוחד עם שדרוג נוסף ברמת החומרים לעומת הגרסה היוצאת. הג'טה מוצעת בארץ בשתי רמות אבזור, Trendline ו- Highline כשהגרסה האירופית כוללת מפרט עשיר יותר לעומת הגרסה האמריקאית. גרסת ה- Trendline כוללת דשבורד בשילוב צבעים כהה ובהיר, מחשב דרך מורחב, גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי השולט על מערכת מחשב הדרך ומערכת השמע הכוללת רדיו דיסק קורא MP3 עם 8 רמקולים. רמת הגימור Highline תכלול בנוסף גם מערכת בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת 16 אינץ', חלון גג חשמלי, חיישני גשם ועוד.
הג'טה זכתה בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP וכוללת 6 כריות אוויר ושלל מערכות בקרה אלקטרוניות מתבקשות (ABS, ESP ועוד שלל צירופים של שלוש אותיות).
בשלב ראשון 3 גרסאות מנועים, מנוע ה-1.2 TSI יתווסף בהמשך
כמו במרבית המכוניות מתוצרת קונצרן פולקסווגן גם הג'טה מציעה מגוון אופציות של מנועי בנזין ודיזל בנפחים וברמות הספק שונות. בשלב ראשון יגיעו לארץ 3 גרסאות שיכללו שני מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.4 ליטרים ומנוע לוגם סולר בנפח 1.6 ליטרים אשר ישודכו לתיבת העברה אוטומטית DSGעם 7 יחסי העברה (בגרסת הדיזל תוצע גם אופציה ידנית).
ה-1.4 TSI תגיע בשתי גרסאות הספק – מגדש בודד ו- 122 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ שיזניקו את המשפחתית למאה קמ"ש בתוך פחות עשר שניות (9.8) ולמהירות מרבית של 202 קמ"ש וגרסה כפולת מצמדים המפיקה 160 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ שכבר יהפכו את קצב נתנועה של הג'טה לסופה של ממש כשמהירות תלת ספרתית תרשם בתוך 8.3 שניות ונתון המהירות המרבית יעמוד על 221 קמ"ש.
גרסת הדיזל כוללת מנוע מוגדש בעל מסילה משותפת המפיק 105 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ.
בתחילת השנה הבאה תתווסף הגרסה המשמעותית ביותר בעבור השוק המקומי שתצויד במנוע ה-1.2 TSI המוגדש שזכה להערכת הציבור הישראלי במכוניות כמו סיאט איביזה, סקודה אוקטביה, אודי A1 ואחרות.
המחיר של הג'טה החדשה גבוה ממחיר מרבית מתחרותיה הישירות (גרסאות 2 ליטרים של הפוקוס של פורד, ה-3 של מאזדה, הפלואנס של רנו ואחרות) ויעמוד על החל מ-139 אלף שקלים לגרסת ה-1.4 TSI והחל מ-135 אלף שקלים לגרסת הדיזל.
>> האחות הגדולה – פולקסווגן פאסאט במבחן