סקודה ייטי (צילום: נעם עופרן)
גרסת ההנעה הכפולה מקבלת מנוע 1.8 בנזין במקומו של מנוע הדיזל|צילום: נעם עופרן
איש השלג של סקודה נמצא איתנו כבר שלוש שנים. רכב הפנאי הקומפקטי תרם לשדרוג התדמית האפרורית של היצרן הצ'כי והיווה את אחת האופציות הזולות שבנמצא להצטייד בג'יפון כתחליף ייחודי, מסוקס ושימושי למכונית המשפחתית.

כעת לקראת נחיתתם בארץ של מתחרים נוספים, היצע היטי מתרחב ולגרסת ה- 1.2 טורבו המוכרת מצטרפות  2 גרסאות נוספות: 1.4 טורבו עם 122 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת הילוכים DSG כפולת מצמד עם 7 יחסים ו 1.8 טורבו עם 153 כ"ס, תיבת DSG עם 6 יחסים והנעה כפולה שמרחיבה במעט את מעטפת השימושיות עבור מטיבי לכת. במקביל יופסק שיווק גרסת הדיזל בעקבות עדכון מדרגות המס הירוק שצפוי להיכנס לתוקף בקרוב.

שני הגרסאות החדשות יוצעו בשתי רמות גימור -  אמביינט הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, שליטה מההגה על מערכת השמע, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר ואלגנס המוסיפה בקרת שיוט, מסך מגע, שמשות אחוריות כהות, חישוקי 17" ו-8 כריות אוויר.

המחירים עומדים על 151,500 שקלים לדגם ה-1.4 ו-167,500 ל-1.8 ברמת האבזור הבסיסית. רמת הפאר הגבוהה תעלה לכם עשירייה נוספת.

בסקודה ישראל מעריכים כי הגרסאות החדשות יהוו כ-20 אחוז מכלל מכירות היטי (שעומדת על כ-1,000 יחידות מתחילת השנה) ויאפשרו ליצרן הצ'כי להציע אופציה מעניינת ומוזלת לקרוסאוברים פופולרים דוגמת מאזדה CX5 וקיה ספורטאז'.

אין תמונה
להרחיב את מגוון האופציות

עדכון מתבקש לראפיד 

במקביל וברמה הגלובלית, שנה בלבד לאחר שהוצגה לראשונה, סקודה מדווחת על מתיחת פנים קלה לראפיד – המשפחתית הזולה של החברה.

מתיחת הפנים כוללת פנסי קסנון אך מתמקדת בעיקר בתא הנוסעים שזכה לביקורות נוקבות בשל איכותו המאכזבת. בין היתר הקונסולה המרכזית תזכה מעתה לגימור מרשים יותר עם אופציה למראה אלומיניום מוברש או שחור מבריק, ריפוד המושבים יוחלף וגלגל ההגה יגיע בתצורת 3 צלעות. כמו כן, כמתבקש כל כך, הנהג יוכל לשלוט בפתיחה וסגירה של כל החלונות במקום רק 2 בדגם הנוכחי כדי לחסוך במתגים.

 הראפיד המחודשת צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה.

סקודה ראפיד (צילום: נעם וינד)
שדרוג מתבקש לתא הנוסעים של הראפיד|צילום: נעם וינד

>> מבחן דרכים סקודה אוקטביה החדשה