יונדאי וולוסטר (צילום: נעם וינד)
עיצוב בולט עם תג מחיר משפחתי |צילום: נעם וינד
הקרב היצרי בין שני יבואני הרכב המובילים בישראל ממשיך לעשות לצרכן דברים טובים. פחות משבוע לאחר שדלק מוטורס יבואנית פורד ומאזדה בישראל השיקה את הדור החדש של הפוקוס בתמחור אגרסיבי ורמת אבזור גבוהה, כלמוביל יבואנית יונדאי ומיצובישי בישראל ממהרת להגיב ומשיקה את הוולוסטר קופה, הספורטיבית של יונדאי, עם תג מחיר מפתיע של החל מ-109,900 שקלים.

 הוולוסטר שהוצגה בתחילת השנה בתערוכת דטרויט מבוססת על פלטפורמת ה-i30 וכוללת עיצוב מרשים ואגרסיבי ביותר עם פרונט שמציג גרסה כוחנית במיוחד לקו העיצובי הנוכחי של יונדאי עם יחידות תאורה זוויתיות המשלבות תאורת led, פגוש עם שלל קימורים ומכסה מנוע הכולל 2 כונסי אוויר. האחוריים כוללים חלון גדול  ואנכי, כנפיים תפוחות ופגוש עם צמד יציאות אגזוז רבועות במרכזו.

יונדאי וולוסטר (צילום: נעם וינד)
מבנה א-סימטרי מאוד לא שגרתי|צילום: נעם וינד

בצדודית הוולוסטר כוללת לוק מנופח, קו חלונות גבוה וחישוקים קלים גדולי מימדים אך את עיקר תשומת הלב מושך מבנה יחודי א-סימטרי הכולל בצד הנוסע  צמד דלתות  למען גישה נוחה למושבים האחוריים (המציעים מרווח סביר ל-2 נוסעים לא גדולי מימדים)  ואילו בצד הנהג דלת גדולה אחת בסגנון מכוניות קופה.

גם העיצוב הפנימי ממשיך את הרוח הספורטיבית וכולל מושבים בעיצוב המזכיר כסאות מרוץ עם כיתוב שם הדגם, דשבורד מפוסל הפונה לנהג, דוושות אלומיניום, הגה וידית הילוכים בעיצוב ספורטיבי עם ציפוי עור ועוד.

יחידת ההנעה קצת פחות אגרסיבית מהעיצוב וכוללת מנוע המניע את הגלגלים הקדמיים בנפח 1.6 ליטרים שמפיק 140 כ"ס ומומנט של 17 קג"מ ומשודך לתיבה עם 6 יחסי העברה ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים עם אפשרות לתפעול ידני על ידי מנופים בצדי ההגה. יחידת הנעה הזו מעניקה לוולוסטר קצב תנועה זריז אך לא חורך אספלט  עם 9.7 שניות למאה קמ"ש בידנית, 10.3 באוטומטית ו-200 קמ"ש מירביים.

יונדאי וולוסטר (צילום: נעם וינד)
אחוריים שאי אפשר להתעלם מהם|צילום: נעם וינד

הוולוסטר תגיע לארץ ב-3 רמות גימור: אינספייר, פרימיום ועילית.

 גם גרסת הבסיס, אינספייר, עם תג מחיר של 110 אלף שקלים לגיר ידני ו -120 אלף שקלים לאוטומטי תכלול אבזור עשיר למדי כמו חישוקים קלים בקוטר 17" וצמיגים בחתך 45, מערכת מולטימדיה איכותית עם מסך מגע 7", חיבור לנגנים ושליטה מההגה, פנסי ערפל וכאמור מושבי ספורט ודוושות אלומיניום.

גרסת הפרימיום, בתוספת מחיר של כ-5000 שקלים, תציע עוד תוספות אבזור מינוריות למדי כמו מראות מתקפלות חשמלית, לוח מחוונים בעיצוב שונה, תאי אחסון בגב המושבים ועוד.

יונדאי וולוסטר (צילום: נעם וינד)
האבזור כולל חישוקים עצומים ומערכת מולטימדיה משוכללת |צילום: נעם וינד
גרסת העילית תציג כבר תג מחיר יקר משמעותית של כ-150 אלף שקלים ותהיה מצוידת במושבי עור בצבע אדום עם תפעול חשמלי,  חלון שמש פנורמי מקורי, מערכת שמע משודרגת עם מגבר וסאב-וופר, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ואורות, בקרת שיוט, חישוקי "18, כניסה ללא מפתח והנעה בכפתור.

למרות הצלחה יחסית למכוניות כמו אלפא ספרינט, מיצובישי קולט, רנו מגאן קופה (הבסיסית בדורה הראשון) ואחרות בעבר כבר לא מעט שנים שבארץ לא מוצעת מכונית עם אופי ספורטיבי ונוכחות בצירוף תג מחיר נגיש. כעת עם מחיר במחוזות של משפחומטיות אפרוריות הוולוסטר בעלת הנוכחות הבולטת מחיה מחדש את הנישה הזו.

אולי לא מדובר בדגם שיהפוך לרב מכר במונחים של מכוניות משפחתיות אך ללא ספק הוא עשוי להפוך לאופציה אטרקטיבית עבור לקוחות שחשבו לקנות מכונית סופר מיני בכ-100 שקלים ומוכנים להוסיף עוד סכום לא גבוה במיוחד וגם בעבור לקוחות של מכוניות משפחתיות (אולי אפילו בקרב קהל לקוחות ליסינג מסוימים) שלא באמת חייבים מושב אחורי מלא ומרווח של מכונית משפחתית.

מבחן לוולוסטר קופה יפורסם כאן בmako  רכב בהמשך השבוע.

יונדאי וולוסטר (צילום: נעם וינד)
מתאימה למי שלא חייב מושב אחורי במימדים משפחתיים |צילום: נעם וינד

>> מבחן רנו מגאן קופה