מבחן מכוניות סופר מיני (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

כשלוש שנים לאחר שהפכה לנציגה הבולטת והמצליחה ביותר של אופנת הסופר מיני המוזלות עם גיר ידני ב-70 אלף ש', האיביזה של סיאט מאיימת לערער בשנית את שוק מכוניות הקטנות של ישראל ומנחיתה כאן גרסה כניסה אוטומטית חדשה המצוידת במנוע 1.2 טורבו, גיר אוטומטי כפול מצמדים רובוטי עם 7 יחסי העברה ותג מחיר שובר שוק של 80 אלף שקלים.

הגרסה החדשה שזכתה לכינוי הלא סקסי AM-5 למעשה דומה מאוד לגרסת הרפרנס ששווקה עד לאחרונה בצירוף תג מחיר של 105 אלף שקלים, כשמבחינת אבזור ומפרט ההבדל המרכזי ביניהן מצטמצם לוויתור על פנסי ערפל קדמיים.

עוד ב-mako רכב 
כבר לא ילדה: האיביזה של סיאט סוגרת 30 
השוואתי ענק רנו קליאו, פיג'ו 208, פורד פיאסטה, שברולט סוניק וסיאט איביזה במבחן 
כל מכוניות המיני בישראל במבחן השוואתי ענק

בסיאט מציינים שהמחיר האטרקטיבי הושג בזכות תמיכה מצידו של היצרן ולא מעט גם הודות להטבת המיסוי הירוק בעקבות עדכון יחידת ההנעה המוגדשת המוכרת של היצרן לתקני יורו 6 , הממקמת את האיבזה בגרסתה החדשה בקבוצת זיהום 3 הנמוכה (4 בעבר).

למרות השיפור בנתוני פליטת המזהמים הביצועים לא השתנו ועם מנוע מוגדש המפיק 105 כ"ס ו-17.5 קג"מ (ירידה של 0.3 קג"מ) האיביזה היא מכונית קטנה זריזה למדי המאיצה למהירות תלת ספרתית בתוך 9.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 190 קמ"ש.

מבחן מכוניות סופר מיני (צילום: נעם וינד)
אך עדיין נראית עדכנית לחלוטין ואינה מסגירה את גילה|צילום: נעם וינד

במקביל, נתוני צריכת הדלק השתפרו עם נתון רשמי לנסיעה משולבת העומד על 19.2 קמ"ל.

למרות שעברו כבר 6 שנים מאז השקתה, האיביזה עדיין מציגה לוק עדכני ונוכחותה הדינמית בשטח התגלתה כחביבה מאוד על העם היושב בציון. תא הנוסעים קצת פחות מרשים ועל אף שהוא מרווח ואוורירי למראה הוא מציג חומרים באיכות נמוכה יחסית עם הרבה פלסטיקה נוקשה. עם זאת, למרות תג המחיר המוזל רמת האבזור בהחלט לא מבישה וכוללת בין היתר 4 חלונות חשמליים, נעילה מרכזית, מראות צד חשמליות, רדיו דיסק עם 4 רמקולים ושליטה ממנוף לצד ההגה. בנוסף ניתן לציין מערכת XDSהמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת בקרת יציבות ועזרה לזינוק בעליה, 4 כריות אוויר וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP.

בצ'מפיון מוטורס היבואנית מאמינים כי מדובר במכונית שתגדיר מחדש את שוק רכבי הסופר מיני שזוכה בשנים האחרונות לעליה עקבית בביקושים, כשבגזרת המחיר האיביזה כעת זולה ממתחרותיה המרכזיות בכ-20 אלף שקלים לפחות ולמעשה מציגה תג מחיר בו ניתן לרכוש רק את הספייס סטאר של מיצובישי - רכב פשוט הנמצא על קו התפר שבין קטגורית המיני והסופר מיני ומצויד ביחידת הנעה ומרווח פנימי נחותים באופן משמעותי.

בצ'מפיון מציינים שתג המחיר של 80 אלף שקלים מיועד לכמות מוגבלת של רכבים לתקופת ההשקה ומדגישים כי מחיר המחירון של הגרסה החדשה, הנמוך שלעצמו, הוא 85 אלף שקלים, אך על פי מקורות בחברה כמו גם ניסיון העבר עם הגרסה הידנית שנמכרת כמעט ברציפות במשך 3 שנים במחיר מבצע של 70 אלף שקלים, יש להניח שגם בעתיד ניתן יהיה לרכוש את האיביזה האוטומטית המוגדשת בעבור 80 אלף שקלים שבהחלט הופכים אותה לעסקה אטרקטיבית ביותר.

מבחן מכוניות סופר מיני (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד