במקביל להכרזה על עסקת הליסינג החדשה לרכבי הקצינים, החלה אספקת רכב המנהלה החדש של צה"ל, הטנדר האמריקאי ראם שמיוצר תחת מותג קרייזלר ויחליף את הפורד F350 שמשרת במדים בגרסאותיו השונות בעשור האחרון והיה המחליף המודרני לאביר ולנ"נ.
פורד, אגב, הייתה הספקית הכמעט בלעדית של טנדרים לצבא ומלבד ה-F350 הפופולרי משרתים במדים גם בגרסת F150 (כולל ראפטור אחד), F550 המשמש כמשאית קלה וכמובן הזאב הממוגן.

הראם הצבאי זהה לדגם 3500 קבינה כפולה הנמכר בישראל מזה ארבע שנים ולמרות רמת האבזור הבסיסית שאינה כוללת את רשימת הפינוקים של הדגם האזרחי, סטנדרט הבטיחות זהה וכולל בקרת יציבות ו-6 כריות אוויר.

עוד ב-mako רכב
גיוס לכולם? הרכבים שגם באזרחות תרגישו בצבא  
הליסינג של צה"ל: הקצינים יעברו לרכבים קטנים  
עלייתה ונפילתה של תעשיית הרכב הישראלית 

בחזית שוכן מנוע תוצרת חברת "קאמינס" המתמחה בייצור מנועים תעשיתיים בנפח 6.7 ליטר בתצורת 6 צילינדרים בטור (בניגוד לשברולט סילברדו ולפורד F350 שמציעים תצורת V8 קלאסית) המפיק 370 כ"ס ואת נתון המומנט הטוב בקטגוריה - 110 קג"מ ב-1,600 סל"ד.
בהמשך שרשרת ההנעה נמצאת תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 יחסי העברה, תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח וסרנים חיים מסיביים מלפנים ומאחור.

הגרסה הצבאית היא זו הארוכה שפופולרית פחות בסקטור האזרחי שמעדיף את הקצרה. עם יותר מ-6.5 מטרים בין הפגושים, כש-2.5 מתוכם הם הארגז האחורי וכושר נשיאה של יותר משני טון, מדובר בטנדר הארוך ביותר, בעל הארגז הגדול ביותר ובעל כושר הנשיאה הרב ביותר בישראל.
גרסה נוספת שתכנס לשירות תהיה בתצורת חד-קבינה עם סרן אחורי מסוג דאבל ג'אנט שתשמש כאמבולנס, אך נכון לזמן כתיבת שורות אלו אין כוונה להחליף את הזאב המבוסס על דגם ה-F550 של פורד.

ל"מכשירי תנועה", יבואנית קרייזלר לישראל, יש כבר היסטוריה של כמעט יובל שנים באספקת רכבים לצה"ל ובין היתר ניתן למנות את הנ"נ, האביר ושלושת הדורות של ג'יפ הסופה שיוצרו במפעל תע"ר בנצרת. ההערכות מדברות על אספקת כמה מאות של אקזמפלרים בשנה הקרובה עם אופציה להארכת החוזה בשנים הקרובות.

>> מבחן דרכים על מדים 

אין תמונה
מלחיץ