לקח לאמריקאים, הידועים בחיבתם למכונית גדולות מימדים ועתירות נפח, לא מעט זמן כדי לפתוח את הראש ולהתרגל - ואחר כך גם להתאהב - ב-500 הקטנה של פיאט.
אחרי התחלה צולעת שתקעה את פיאט עם מלאי עודף לחצי שנה המגמה התהפכה ובשנה האחרונה הביקושים עולים על ההיצע ופיאט מציגה גידול של מאות אחוזים בטבלאות המכירות באמריקה מדי חודש//
אמנם עדיין מדובר בהיקפים קטנים יחסית שבוודאי שלא מאיימים על היצרנים האמריקאים אבל בהתחשב בעובדה שפיאט נעדרה מהשוק האמריקאי כמה עשרות שנים ושלמעשה היצע הדגמים הנוכחי של החברה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מסתכם בדגם אחד בהחלט מדובר בהישג יפה.
נראה שחלק בלתי מבוטל מאותו הישג ניתן לזקוף לזכותה של קתרינל מנג'יה שגרמה לאמריקאים לא להישאר אדישים לקטנטנה האיטלקיה.
לא מדובר באשת שיווק מבריקה, דמות ציבורית ידועה או נהגת מרוצים מפורסמת אלא בדוגמנית די אלמונית ממוצא רומני שהצליחה פשוט להפנט את הצופים אל המסך בפרסומות של האברת', הגרסה העוקצנית של ה-500.
אברת' ומנג'יה הולכים על טופלס
הפרסומת הראשונה בכיכובה, "פיתוי", בה מנג'יה הסקסית שבתחילה צועקת באיטלקית על חנון שהביט בחיטוביה בעת שהתכופפה ולאחר שהיא סוטרת לו היא מצמידה אותו אליה בחושניות שאמורה לרמז על האופי הסוער, העוקצני ומעורר היצרים של האברת' הקטנה זכתה לכ-10 מיליון צפיות ביוטיוב, שודרה במהלך הסופרבול וזכתה בתואר "פרסומת השנה" בתחרות שנערכה לאחרונה בארצות הברית.
בהמשך מנג'יה כיכבה בפרסומת נוספת לאברת' לצידו של צ'ארלי שין, הילד הרע של הוליווד, וכעת היא חוזרת שוב בפרסומת נוספת לגרסת ה-500c הפתוחה של האברת' החצופה.
ואיך מפרסמים גרסת טופלס ל-500? כן, אתם לא טועים, עם דוגמנית העונה לשם קתרינל מנג'יה נטולת חלק עליון.
כמו בצמד הפרסומות הקודם, גם ללא חלק עליון בפיאט מצליחים לעורר את היצר מבלי שהפרסומת תראה זולה או בעייתית לשידור בפריים טיים
הפעם הדוגמנית הרומניה שוכבת על החול בחוף הים כשלפתע עקרב חצוף, שאם לא שמתם לב הוא לוגו המותג של אברת', עולה בשקט בשקט על גבה המחוטב ועושה בעזרת צמד צבתותיו מה שגברים רבים בוודאי היו חולמים לעשות לבגד הים של מנג'יה.
מנג'יה, מצידה, מצליחה שוב בדרכה המיוחדת להעביר את המסר "קטן, חצוף, רשע ועכשיו גם טופלס" בצורה בלתי נשכחת.
למי שפספס הפרסומת הראשונה של קתרינל מנג'יה לאברת'
>> גם אנחנו עשינו את זה עם האברת' 500c