אחרי שבשנים האחרונות הונדה עברה שינוי משמעותי וניסתה לרכז את מירב מאמציה בייצור מכוניות אפרוריות שיתנו פייט בעיקר למתחרה הגדולה ביותר שלה - טויוטה, נראה שמישהו בהונדה סוף סוף הבין שעם כל הכבוד למערכות הנעה היברידיות, בהן טויוטה עדיין מציגה יתרון טכנולוגי משמעותי, הונדה רכשה את המוניטין שלה בזכות האופי הנמרץ של מכוניותיה, המנועים חובבי הסל"ד ודגמי הספורט ושחלק לא מבוטל מהלקוחות הנאמנים של המותג לא רואים בעין יפה את נטישת המרכיב הכה משמעותי ב-DNA של החברה אחרי שהשתתפות בפורמולה 1 כספקית מנועים הופסקה, ה-NSX בוטלה, ה-S2000 לא זכתה לממשיכה וגרסאות הטייפ R הספורטיביות נגנזו.
עוד ב-mako רכב
למכירה: הונדה NSX שהיתה של איירטון סנה
הונדה מציגה: סטיישן על מסלול המרוצים
הונדה חוזרת למקורות?
אחרי שבשנים האחרונות ה-CRZ ההיברידית הייתה המכונית היחידה בארסנל הדגמים של החברה שאפשר היה איכשהו להגדירה כספורטיבית, בהונדה הבינו כי לפני שיהיה מאוחר מדי על החברה לחזור לשורשים.
התגובות החמות לדגם הקונספט של דור ההמשך של ה-NSX נתנו את הפוש הראשוני ולאחר שהוחלט להפוך את דגם התצוגה לרכב שיגיע לייצור סדרתי ב- 2015 ולאחר שהונדה הציגה גרסת טייפ R לסיוויק ואף חזרה לעולם המרוצים, בשבועות האחרונים נתבשרנו שדגם התצוגה S-660 - רודסטר קטנטנה עם מנוע מרכזי, יגיע לייצור בתוך כשנה וחצי.
בנוסף, כעת נודע שהבליץ הספורטיבי של החברה נמשך ועל פי מקורות בחברה שמסרו מידע לכמה גופי תקשורת מרכזיים ואמינים בתחום הרכב כמו "אוטו אקספרס" הבריטי, מתברר כי בדיונים פנימיים במרכז המחקר והפיתוח של החברה שוקלים כעת גם מכונית ספורט ייעודית לטווח הביניים בין ה-S660 הקטנטנה ל-NSX האקזוטית, או במילים אחרות יורשת רוחנית ל-S2000 האייקונית.
עם זאת, ככל הנראה לא יהיה מדובר ברודסטר פתוחה עם מנוע קדמי והנעה אחורית אלא במכונית ספורט ביצועיסטית יותר עם מנוע מרכזי ובתצורת קופה.
את יחידת ההנעה החלומית של ה-S2000 שהפיקה ממנוע 2 ליטרים אטמוספרי עם קו אדום ב-9000 סל"ד לא פחות מ-240 כ"ס, תחליף יחידת הנעת כלאיים שתשלב מנוע בנזין בנפח דומה מוגדש ומנוע חשמלי שיפיקו יחדיו כ-350 כ"ס.
הביצועים בהחלט אמורים להיות משכנעים עם כ-5 שניות בהאצה למהירות ספרתית ונתון צריכת דלק טוב מ-14 קילומטרים לליטר.
על פי אותם מקורות ולאכזבתם של חובבי החלקות הצד, היורשת של ה-S2000 תנטוש גם את אחד המאפיינים המרכזיים של הדגם ותגיע עם הנעה לכל הגלגלים ולא הנעה אחורית.
לצערנו, גם המחיר צפוי להיות גבוה מבעבר ובעוד ה-S2000 עלתה בזמנו כ-15-20 אחוזים מעל למחירה של המיאטה של מאזדה, מכונית הספורט החדשה של הונדה תציג מחיר קרוב יותר לזה של גרסאות הביניים של דגמי הספורט של יצרני הפרימיום דוגמת ה-Z4 של ב.מ.וו. עם זאת, אותם גורמים דיווחו כי בדיון במטה החברה נשקלו גם גרסאות זולות יותר שאולי לא יהיו מצוידות במערכת הנעה היברידית והנעה כפולה.
הסיוויק טייפ R שתגיע לשווקים בראשית 2015 תהיה הספורטיבית הראשונה במתקפה הלוהטת של הונדה.
באותה שנה תצטרף אליה גרסת הייצור של ה-NSX שתהיה מצוידת במנוע וי 6 ושלושה מנועים חשמליים שיפיקו ביחד מעל ל-400 כ"ס.
ה-S660 הקטנה צפויה להגיע לשווקים ביפן תחילה לקראת סוף 2015. היא תהיה מצוידת במנוע 600 שיפיק 64 כ"ס ובמשך עם התרחבות השיווק מעבר לשוק המקומי ככל הנראה תוצע גם גרסה חזקה יותר - 3 צילינדרים מוגדשת בנפח 1 ליטר.
היורשת של ה-S2000, שבשלב זה לא ברור אם תשא את אותו השם, צפויה להגיע לשווקים לקראת שנת 2017.