פורשה 911 GT3
על האש עם GT3

יצרנית רכבי הספורט הגרמנית פורשה ניצבה לאחרונה בפני סיטואציה מאוד לא נעימה לאחר שכמה מכוניות חדשות כמעט לגמרי מגרסת ה-GT3 הקיצונית של ה-911 הפכו ללפידים בוערים, אחרי שאש פרצה במנוע שלהן ללא שום סיבה הגיונית.

בדיקה ראשונית שערכו המהנדסים של פורשה לא הניבה תוצאות ובצעד מאוד לא שגרתי פורשה החליטה להפסיק את שיווק גרסת הקיצון של ה-911 והפצתה ללקוחות עד שימצא המקור לבעיה. יתרה מזאת, פורשה אף הודיעה ל-785 הרוכשים ששילמו 140 אלף יורו (באירופה, לפני מסים) וכבר קיבלו את המכונית להפסיק להשתמש במכונית לאלתר ועד להודעה החדשה.

עוד בmako רכב 
מבחן דרכים פורשה 911
מבחן השוואתי: ריינג' ספורט מול פורשה קאיין 
מבחן דרכים פורשה פנמרה היברידית 

בין הלקוחות שנאלצו לוותר על נסיעה בצעצוע החדש שרכשו במיטב כספם היה גם ריצ'ארד האמונד, אחד ממנחי תוכנית הרכב הפופולרית בעולם "טופ גיר".
עמיתו של האמונד, ג'רמי קלארקסון, שידוע כלא חובב גדול של ה-911, לא פספס את ההזדמנות לצחוק על האמונד וטרח, בתוכנית בה צופים מדי שבוע מאות מיליוני צופים מסביב לגלובוס, להזכיר שוב ושוב את הנושא ולהביא להאמונד מתנות שימושיות כמו כפפות חסינות אש, דגם מוקטן של המכונית (שעלה באופן "מפתיע" לפתע באש) ועוד.

במקביל לתהודה נרחבת לתקלה בעיתונות הרכב בעולם, בפורשה הבינו שעליהם לטפל בבעיה בדחיפות כדי לצמצם את הנזק התדמיתי והכלכלי האדיר שהפרשה גרמה להם, ועמעם את שלל השבחים שהרכב זכה להם במבחני דרכים עם השקתו.

פורשה 911 GT3
הבעיה התגלתה בחיבורי הטלטלים במנוע

כעת, חודש לאחר הפסקת השיווק וההכרזה הדרמטית, מדווחת פורשה כי סוף סוף אותרה הבעיה, שמקורה בחלק פנימי במנוע בברגים המחברים את טלטלי הבוכנות לגל הארכובה. פורשה החליטה שלא לנסות לתקן את התקלה (המחייבת פתיחת מנוע כמו באוברול), אלא הורתה להחליף את המנועים בכל 785 המכוניות שכבר נמסרו וגם במכוניות שטרם נמסרו ונמצאות בסוכנויות השונות, כולל זו שעומדת באולם התצוגה של פורשה בפתח תקווה ומסירתה ללקוח התעכבה בשל הקריאה לתיקון.

ה-GT3 היא כאמור גרסת הביצועים הקיצונית ביותר ל-911. היא הושקה לראשונה ב-1999 (דור ה-996) כממשיכת דרכה של גרסת RS הקיצונית מ-1973, והייתה למעשה ה-911 הקרובה ביותר למכוניות המרוץ של החברה עם רישוי חוקי לכביש. היא מצוידת במנוע אטמוספרי תאב סל"ד שמחובר רק לגלגלים האחוריים. בדור הנוכחי ה-GT3 כוללת מערכת היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ומוצעת רק בגרסה עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים שבשילוב מנוע 3.8 ליטר חדש עם הזרקת דלק ישירה ו-475 כ"ס מסיימת את המאוץ ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות, בדרך ל-315 קמ"ש מירביים.
כמכונית המיועדת בעיקר כדי לנסוע מהר בפורשה ויתרו על המושב האחורי לטובת קשת התהפכות מסיבית ובעבר אביזרים כמו מזגן ומערכת שמע הוצעו רק כאופציה.

כעת, אחרי שהתקלה המביכה נפתרה, בקרוב ה-GT3 החדשה תקבל לוחית רישוי ישראלית ותוכל לשרוף את הצמיגים האחוריים בתמרות עשן. האמת, אולי כדאי לוותר על שימוש במילים כמו "שריפה" ו"עשן" בהקשר של ה-GT3 בשלב זה.

פורשה 911 GT3
האם עכשיו אפשר ללחוץ פול גז?

>> צפו: שיירה של 1208 פורשה 911