אין תמונה
מי היא המכונית המהירה בעולם?
מבין שלל התארים הקשורים ברכב, נראה כי התואר "המכונית המהירה ביותר בעולם ביצור סדרתי" הוא ככל הנראה התואר היוקרתי והנחשב ביותר ומשחר ההיסטוריה המוטורית נאבקו עליו יצרניות הרכב. בעזרת נהגי מבחן אמיצים, תוך מתיחת גבולות הפיזיקה והאווירודינמיקה, הושגו בכל פעם שיאים חדשים.

בין המכוניות המפורסמות שזכו להיות המהירות בעולם ניתן למנות את יגואר XK120   שקבעה ב-1949 200.5 קמ"ש, את הפרארי 288 GTO ששברה את מחסום ה-300 קמ"ש עם 303 קמ"ש מרביים ב-1985 ופורשה 959 שהדיחה אותה מהתואר שנתיים לאחר מכן עם 314 קמ"ש.
אנזו פרארי, מייסד פרארי והאיש הידוע כבעל דם איטלקי "חם", לא נשאר חייב והדיח את פורשה מהתואר עם ה-F40, שנולדה לכבוד חגיגות הארבעים לחברה ממראנלו, והייתה הראשונה לחצות את קו 200 מייל לשעה.



את השיא של ה-F40 שברו הבוגאטי 110 EB ב-1991 עם 336 קמ"ש ושנה לאחר מכן היגואר 220 XJ שהשיגה 343 קמ"ש.

אך זו שזכורה יותר מכל היא המקלארן F1 שקבעה 373 קמ"ש והייתה במשך 12 שנים המכונית המהירה ביותר בעולם עד להופעת הבוגאטי ויירון ב-2005.

הויירון, שהיא גם הראשונה לספק נתון הספק שחצה את קו האלף עם 1,001 כ"ס, הייתה המכונית הסדרתית הראשונה שחצתה את קו ה-400 קמ"ש והציבה על לוח השעונים את המספר 408 קמ"ש.

השיא הזה נשבר חמש שנים לאחר מכן על ידי בוגאטי עצמה וגרסת הספור ספורט של הויירון שבעזרת 1,200 כ"ס במנוע קבעה 431 קמ"ש, וביססה את מעמדה של בוגאטי בספר השיאים של גינס.


אבל לאחרונה הוגשה על ידי יצרנית הבוטיק האמריקאית "הנסי" תביעה לאנשי ספר השיאים לפיה השיא שהושג על ידי בוגאטי לא חוקי, שכן הוא בוצע על ידי מכונית שנעשו בה שינויים קלים ולא זהה לגרסה הנמכרת לציבור הרחב בה ישנה הגבלת מהירות אלקטרונית ל-415 קמ"ש.

בוגאטי ויירון סופר ספורט (צילום: autoblog.com)
האם בוצע ברכב שינוי לפני קביעת השיא?|צילום: autoblog.com

אנשי גינס דנו בטענות של הנסי, התביעה התקבלה והויירון סופר ספורט הודחה מהתואר.

לטענת הנסי, את התואר שנשלל מהבוגאטי סופר ספורט צריכה לקבל הוונום GT  מתוצרתה שקבעה בעזרת מנוע של 1,244 כ"ס מהירות של  427.6 קמ"ש.
בנוסף, הוונום GT קבעה לא מזמן שיא עולמי בהאצה מעמידה ל-300 קמ"ש.

בכל מקרה, בינתיים השיא של הנסי עדיין לא אושר על ידי גינס, ומלבד הישג המהירות קיימת גם שאלת הייצור הסדרתי שכן על פי תקנות ספר השיאים צריכות להיות לפחות 50 חתיכות בעוד הנסי מתכוונת לייצר בשלב זה רק 29 אקזמפלרים.

הנסי
האם הוונום GT תזכה בתואר?


בוגאטי מצידה לא נשארה חייבת וקבעה בשבוע שעבר שיא מהירות למכונית עם גג נפתח, ואף על פי שאין מחזיקה קודמת בשיא, הצליח נהג המרוצים הסיני אנתוני ליו לקבוע 408.8 קמ"ש ללא גג מעל הראש עם הבוגאטי ויירון גרנד ספורט וויטס, הגרסה הפתוחה של הסופר ספורט עם אותו מנוע 8.0 ליטר W16 שמפיק 1,200 כ"ס.


 
אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות המסקרנות בקרב היצרי הזה.

>> למבורגיני חוגגת יובל ב-320 קמ"ש ללא חלק עליון

הנסי
קרב יצרי שמסרב להסתיים