אין תמונה
מתלבשות בהתאם עם בטן מלאכותית

אתמול בטורינו שבאיטליה הלך לעולמו סרג'יו פינינפארינה אחד מהאנשים שעיצבו את פני עולם הרכב מאז המחצית השנייה של המאה העשרים ועד ימינו.

מעצב הרכב האיטלקי, בן 85 במותו, היה אחראי לעיצוב כמה מהיצירות המוטוריות היפות ביותר המתגלגלות על כבישי העולם כמו פרארי טסטה רוסה, פרארי F40, פרארי GTo, פרארי אנזו ועוד ועוד 

סרג'יו בנו של מייסד החברה "פינין", ג'אן בטיסטה פרינה, הצטרף כשהיה בן 24, בראשית שנות ה-50 של המאה העשרים, לחברה המשפחתית לעיצוב רכב ולמעשה כבר מראשית שנות ה-60 הפך לרוח החיה בסדנה, זה שהעניק לה את האופי המיוחד שלה ומי שבזכותו הסדנה הפכה למעצבת הבית הבלעדית של כל דגמי פרארי הנחשקים.

בסך הכל סדנת העיצוב של פינינפארינה עיצבה יותר מ-80 דגמי פרארי שונים במהלך השנים ועל 50 מהן חתום סרג'יו כמעצב או כיו"ר הסדנה. למעשה כמעט עד לגיל 80 סרג'יו המשיך לעבוד במלוא המרץ ולקח חלק בתהליך העיצוב והפיתוח של כל דגם ודגם.

אין תמונה
פרארי אנזו

בשנת 2006 הוא לקח צעד אחורה, ומונה לנשיא כבוד והעביר את מושכות הניהול לבנו אנדרה שנחשב לכישרון עולה ומבטיח.

שנתיים אחרי שאנדרה הפך ליו"ר הסדנה הוא מצא את מותו בנסיבות טרגיות בתאונת דרכים בעת שרכב על קטנוע בדרך לסדנת הפיתוח של החברה בטורינו. לאחר מותו הפתאומי של אנדרה משרת היו"ר הוענקה לפאולו בנו הבכור של סרג'יו ומי שהקים בשנות השמונים את  "פינינפארינה אקסטרה" שהתמקדה בעיצוב של כל דבר חוץ ממכוניות ובין עבודותיה ריהוט, מטבחים, מכונות קפה, מוצרי אלקטרוניקה.

אגב, סרג'יו חתום גם על עיצובן של מכוניות רבות ומרהיבות שלא נושאות את סמל הסוס הצוהל כמו פיאט 124 ספיידר,  אלפא ספיידר , פיג'ו 406 קופה, מזארטי קוואטרופורטה וולוו C70, מיצובישי פאג'רו ועוד ועוד

מעל לכל, מעבר לשלל המכוניות המרהיבות שעיצב סרג'יו שתמונותיהן קישטו את קירות חדרי הנעורים של כמעט כל "חולה הגה", הוא ייזכר כאחד ממעצבי הרכב שהפכו את משימת העיצוב הטכנית לכדי יצירת אומנות של ממש. 

>> להרוס אומנות – תאונת שרשרת של 18 מכוניות פרארי

פרארי GTO
פרארי GTO