המשבר הכלכלי שמסרב להסתיים בעולם המערבי מאלץ את יצרני הרכב למצוא דרכים יצירתיות לשמור על רווחיות.
מתוך הבנה עמוקה שבשנים הקרובות צמיחה כלכלית של ממש תיראה רק ב"שווקים מתפתחים", יצרני הרכב, שבעבר לא ממש ספרו את הלקוחות בשווקים הללו, שינו גישה והחלו לחזר אחר אותם לקוחות, אשר עד לא מזמן נאלצו להסתפק בשאריות של דגמים מיושנים, ולהתאים להם דגמים שיהיו מודרניים ובה בעת זולים מספיק ופשוטים לאחזקה.
אבל מסתבר שדגמים חדשים כמו הסקודה ראפיד, סיאט טולדו, פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה הם רק הסנוניות הראשונות למגמה רחבה יותר שבבסיסה הקמת תתי מותגים ייעודים שיציגו ליין דגמים שלם שתואם את דרישת השווקים המתפתחים בהם אנשים רבים למעשה יכולים להרשות לעצמם לקנות רכב חדש בפעם הראשונה.
אחרי שדיווחנו לכם כאן בתחילת השנה על כוונה של ניסאן היפנית להחזיר מהמתים את מותג דאטסון ששימש את החברה עד שנות השמונים של המאה העשרים בחלק משווקי המערב, כעת אנו מתבשרים על דגם ראשון של המותג חדש-ישן הזה שיושק בעוד כשנה ולא יתבסס כפי שהעריכו על פלטפורמה מוכרת מבית ניסאן אלא על אחת מבית לאדה הרוסית שנרכשה לאחרונה על ידי קונצרן רנו-ניסאן.
סגן נשיא ניסאן העולמי ציין והסביר ששתי המכוניות יחלקו ביניהם, מעבר לפלטפורמה, מכללים כמו מתלים, בלמים, מערכת היגוי ועוד אך יהיו שונים באופן משמעותי אחד מהשני בכל הקשור למראה והעיצוב הפנימי והחיצוני כך שאף אחד לא יטעה בדאטסון ויחשוב שמדובר בלאדה.
ככל הנראה גם בכל הקשור למנועים ותיבות הילוכים ניסאן תעדיף להשתמש במכלולים מוכרים מתוצרתה הקיימים על המדף ולא במנועים מיושנים ופחות אמינים מתוצרת רוסית.
עד סוף 2013 בכוונת ניסאן להציג דרך מותג הבת שלה 2 דגמים חדשים ואלה ישווקו בשלב ראשון ברוסיה ובשווקים מתעוררים כמו אינדונזיה והודו.
אך נראה כי הדבר המעניין ביותר במכונית החדשה צפוי להיות תג המחיר חסר התקדים לרכב בסגמנט זה שעל פי התבטאויותיו לאחרונה של קרלוס גואן, מנכ"ל קונצרן רנו-ניסאן, צפוי להיות סביב ה-3,000 דולר – או במילים אחרות כ-11 אלף שקלים לפני מיסים.
עם זאת, אל תכינו את העודף מדמי הכיס שלכם מאחר שככל הנראה הדגמים של דאטסון לא יצוידו בתקינה אירופאית מבחינה בטיחותית ולא יעמדו בתקנות זיהום האוויר המחמירות של יורו 5.