דוקאטי
הגבלות משונות על משתמשי האופנועים
הקונגרס של הונדורס החליט השבוע לשנות באופן מיידי את חוקי התעבורה במדינה ולאסור כל הרכבה של נוסע על אופנועים וקטנועים.
התקנה החדשה הפתיעה את התושבים ועוררה תגובות נזעמות בקרב רבים המשתמשים באופנוע ככלי תחבורה מרכזי.

בשלב זה מדובר בתקנת חירום שנקבעה לשישה חודשים שבסיומם יחליט הקונגרס האם להפוך את איסור הסעת נוסעים לבד מהרוכב באופנוע לקבועה.

אתם ודאי שואלים את עצמכם מדוע, בניגוד מוחלט למרבית מדינות העולם המעודדות שימוש בתחבורה דו גלגלית, החליטו בהונדורס להגביל את משתמשי האופנועים בדרך כה קשה.
האם יש במדינה בעיה חמורה של תאונות דרכים, במיוחד בקרב האופנוענים, ומדובר בצעד משמעותי לצמצום מספר הנפגעים?
לא, המהלך הדרקוני הוא עוד צעד במלחמה הכמעט נואשת של הרשויות בפשע המשתולל ברחובות המדינה שמחזיקה בכבוד המפוקפק להיות במקום הראשון בעולם בשיעור מקרי הרצח בשנה.

לבד מאקלים טרופי ונופים מרהיבים הונדורס משמשת פרוזדור מרכזי להברחת קוקאין מדרום אמריקה אל השוק האמריקאי ובשל כך השליטה ברחובות נעשית על ידי כנופיות פשע המסנוורות מהכסף הגדול של הסמים ונלחמות אחת בשנייה ללא רחם.

אופנוע
בהונדורס אסור לרכב בשניים (אילוסטרציה)

ממשלת הונדורס נאלצה לפני חודש לפרוס את כוחות הצבא ברחובות על מנת להגביר את הביטחון ולנסות להתמודד עם שוטרים עם תופעה נרחבת של שוטרים מושחתים אך למרות הנוכחות הצבאית הערה בתחילת השבוע נרצחו במדינה שני בעלי תפקידים בכירים על ידי כנופיות חיסול על אופנועים.

מסתבר שכמו במקומות רבים אחרים בעולם, גם בהונדורס העבריינים למדו לנצל את שלל היתרונות של תחבורה דו גלגלית לטובת ביצוע חיסולים מהירים.

האפשרות להגיע לכל מקום ולהעלם במהירות הפכה את דרך הפעולה הזו לנפוצה ביותר בקרב העבריינים. אנשי משטרה מקומיים מסבירים שצוות חיסול טיפוסי כולל 2 אנשים, אחד שמופקד על הרכיבה והחמיקה המהירה ומורכב שאחראי על הירי. מהירות הביצוע מותירה לא פעם את החוקרים חסר אונים ובלי קצה חוט לפיצוח הפשע.

הנשיא פורפיריו לובו פנה לתושבים והסביר שהממשלה יודעת כי מדובר בצעד קיצוני שפוגע בעיקר באנשים ישרים שאופנוע משמש אותם לתחבורה אך הסביר שהצעד הזה, בשילוב צעדים דרמטיים נוספים, הכרחי בשלב זה בו אין ברירה אלא להתמודד בכל הכוח מול הפשע הגואה.

>> גנובות על גלגלים: איזה מכוניות גנבים מעדיפים