אחרי שגרסת הסטיישן ("טורר") של המשפחתית הגדולה החדשה של יונדאי הi40 נחשפה בתערוכת ז'נבה לפני מספר חודשים, ביונדאי החליטו כעת שהגיע הזמן לחשוף את המנה העיקרית - גרסת הסדאן.
ה-i40 החדשה פותחה בשוק האירופי ובעיקר עבורו, והיא תחל להימכר שם ברבעון האחרון של השנה. אורכה של ה-i40 עומד על 474 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה הוא 277 ס"מ, נתונים שמציבים אותה באופן טבעי בקבוצת המשפחתיות הגדולות – אך לא בין הגדולות שבקבוצה.
הדבר שקופץ לעין בנתוני המכונית שאמורה להחליף את יונדאי סונטה – הוא המחסור בגרסת מנוע וגיר שתהלום את ישראל. מבין ארבעת גרסאות המנועים שהוצגו בשלב זה עם ה-i40 רק אחד יוצע לצד תיבת הילוכים אוטומטית וגם הוא מצויד במנוע שלא מתאים כל כך לתקנות המיסוי המשונות כאן: טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטר...
ואם הזכרנו את הטורבו דיזל הזה, נאמר שהלוואי ובישראל כן יימכרו את המנוע הזה, כיוון שמדובר במנוע בשרני ומרשים למדי: מתוך נפח של 1.7 ליטר מייצר המנוע 136 כ"ס וחשוב הרבה יותר – מומנט שעומד על 32 קג"מ בדיוק בין 2,000 ל-2,500 סל"ד.
מלבד מנוע הדיזל הזה תימכר גם גרסת דיזל נוספת באותו נפח, שמייצר 115 כ"ס ו-26.5 קג"מ בכל הטווח שבין 1,250 ל-2,750 סל"ד! מנועי הבנזין הם בנפח 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר, עם הספקים של 135 ו-177 כ"ס בהתאמה. מלבד הדיזל ההוא שמוצע עם גיר אוטומטי (שישה הילוכים) – כל המנועים יגיעו עם תיבות הילוכים ידניות בנות שישה הילוכים.
מכלמוביל, יבואנית יונדאי, עדיין לא נמסר סופית אם ומתי תגיע ה-i40 לישראל. נראה שמלבד המחסור בגרסת בנזין-אוטומט, ההתלבטות היא אם להביא את הגרסה האירופית – הטבעית יותר לתקינה בישראל – או להביא מארה"ב את הסונטה האמריקנית, עם מפרט שעשוי להתאים יותר לשוק הישראלי.
>> יונדאי משדרגת את נישת התת משפחתיות - יונדאי i25 ראש בראש מול מאזדה 2 סדאן
הכתבה התפרסמה לראשונה ב"מוטוקאר"
לקבלת גליון של מגזין "הגה" במתנה לחצו כאן