טויוטה
הרכב הראשון מתוצרת טויוטה
ציון דרך חשוב בתולדות טויוטה -  76 שנים ו-11 חודשים מאז שנוסדה, אתמול ירדה הטויוטה ה-200 מיליון מפסי הייצור של יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם.

 הכל התחיל באוגוסט 1935 עם ייצורה של משאית בשם G1 על ידי מחלקת הרכב של טויודה LOOM WORKS שהפכה בשלב יותר מאוחר ליצרנית הרכב הענקית שאנו מכירים היום.

הפריצה הגדולה של טויוטה החלה לאחר מלחמת העולם השניה עם תחילת היצוא של מכוניות החברה לשווקים נוספים. 

טויוטה הגיעה כבר בשנות החמישים לשוק האמריקאי. עם זאת, בתחילת הדרך תוצרי החברה, בדומה לרכבים של שאר המותגים היפנים, נחשבו בסיסיים ולא מבוקשים. לאט לאט, עם שיפור מתמיד ברמת הרכבים, תדמית אמינות מוחלטת ומשבר הדלק של 1973 הפכו רכבי החברה מאז אמצע שנות השבעים לסיפור הצלחה עולמי שהחל לאיים על יצרניות אמריקאיות ואירופאיות רבות.

טויוטה
הפריצה האמתית של המותג לשווקי העולם החלה בשנות ה-70

אמנם טויוטה קיימת כבר כמעט 77 שנים אך יש לציין שעד לפני 40 שנה, בשנת 1972, החברה יצרה בסך הכל רק 10 מיליון מכוניות. יתרה מכך, ב-15 השנים האחרונות החברה הכפילה את מספר המכוניות שיצרה מ-100 מיליון נכון לשנת 1997 ל-200 מיליון כעת.

 מתוך 200 מיליון כלי רכב, 145 מיליון כלי רכב נבנו ביפן ו-55 מיליון במפעלים של טויוטה ברחבי העולם, בעיקר בארצות הברית אך גם במפעלים בצ'כיה, צרפת, פורטוגל, רוסיה, טורקיה ובריטניה.

 כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש, עם קצת יותר מ-39 מיליון יחידות בעשרה דורות, המכונית הפופולרית של החברה היא הקורולה.

הדגם שאחראי לקרוב ל-20 אחוזים מכלל הרכבים שטויוטה יצרה הוא לא רק הטויוטה הנמכרת ביותר אלא גם דגם הרכב הנמכר ביותר בכל הזמנים בעולם.

אין תמונה
אישה מפתה? כנראה שמדובר במזל מאזניים

 למרות שבמהלך השנים טויוטה התמקדה בעיקר בייצור כלי רכבים בנויים היטב ואמינים אך גם מעט אפרוריים, בין שלל הדגמים קשה שלא לציין כמה דגמים שבלטו במיוחד כמו FJ קרוזר ולנד קרוזר באגף השטח, טנדר היילקס ומיניוואן פריוויה בצד השימושי, סופרה, MR-2 ו- GT86באגף הספורט וכמובן הפריוס, שהביאה לעולם את הטכנולוגיה ההיברידית ושכללה אותה לרמה של קרוב לשלמות מכאנית.

אין תמונה
קורולה - הדגם הנמכר ביותר בכל הזמנים

אקיו טויודה, נשיא טויוטה, התבטא בחגיגיות: "אני מבקש להביע הערכה מכל הלב ללקוחות שלנו ברחבי העולם אשר אפשרו לנו להגיע לציון דרך הזה. באותה הזדמנות אני רוצה גם לציין כי יש בי את הכבוד העמוק ביותר לאנשים שהיו מעורבים בפיתוח, ייצור ושיווק רכבי טויוטה לאורך השנים".

על חוזקו של מותג טויוטה ברחבי העולם ניתן ללמוד דווקא ממשבר דוושת התאוצה אשר למרות הד תקשורתי חסר תקדים בהיקפו וקריאה לתיקון של מיליוני מכוניות מסביב לעולם כמעט לא פגע בהיקפי המכירות של המותג ובתדמית האמינות המוצקה של תוצריו.

>> טויוטה היילקס - הרכב האהוב ביותר על טרוריסטים ולוחמי גרילה מסביב לעולם

פריוס פלאג-אין (צילום: נעם וינד)
המציאה את הטכנולוגיה ההיברידית|צילום: נעם וינד