לקסוס LFA היא עדות לאופי ולתרבות היפנית - ללא רקע וניסיון המחויבים בסגמנט מכוניות העל, הצליחה לקסוס לייצר בניסיון הראשון שלה מכונית שתתחרה בלי רגשי נחיתות בכל פרארי למרות שזו האחרונה נהנית מיתרון של 70 שנים בייצור מכוניות ספורט. ה-LFA נולדה מתוך רצון של חטיבת היוקרה טויוטה להוכיח לעולם שאם היא רוצה היא יכולה להתמודד בכל תחום ראש בראש עם המכוניות הטובות בעולם.
דף הנתונים מספר על 552 כ"ס ב-8,700 סל"ד מ-4.8 ליטר של נפח המחולקים לעשרה צילינדרים בתצורת V. מרשים לא פחות מנתון ההספק הוא העובדה כי המנוע מסוגל להגיע מסרק לקו האדום ב-9,000 סל"ד תוך בסך הכל 0.6 שניות מה שחייב את המהנדסים להשתמש במד סל"ד אלקטרוני מכיוון ששום מד אנלוגי לא מסוגל היה לעמוד בקצב של המנוע. תיבת ההילוכים היא רובוטית בעלת מצמד יחיד עם שישה יחסים מהירת תגובה (200 מילי-שנייה לזמן החלפה בין ההילוכים) וכל אלה בצירוף משקל עצמי של קצת יותר מטון וחצי (הודות לשימוש מסיבי בקרבון ואלומיניום במרכב) מאפשרים 3.7 שניות במיאוץ הקלאסי למאה ו-326 קמ"ש מרביים.
הטכנולוגיה היא הסיפור המרכזי מאחורי ה-LFA, אולם היא תיזכר גם בגלל היותה הגלגלים של פריס היליטון אותם קיבלה מאחד החברים הקודמים שלה כמתנה ליום הולדתה ה- 30. עוד נקשר שמה של המכונית בסיפור מותו הטרגי של נהג המבחן הראשי של טויוטה, הירומו נארוסי, במהלך תאונת דרכים בסמוך למסלול המרוצים נורבורגרינג בגרמניה לפני כשנתיים. ואם ב"גיהנום הירוק" עסקינן ראוי לציין את גרסת הנורבורגרינג שהושקה בשנה שעברה והוסיפה כמה סוסים (10, אבל מי סופר), קיצרה את משך החלפת ההילוכים (150 מילי-שנייה לדקדקנים) הורידה מאה קילוגרמים, הקשיחה מתלים, החליפה את הגומי בצמיגים לדביק יותר, שיפרה אווירודינמיקה וקבעה 7 דקות ו-14 שניות סביב הנורבורגרינג המפורסם, הופכת בכך למכונית בייצור סדרתי (עד כמה ש-50 חתיכות נחשב סידרתי) המהירה ביותר במסלול ועם תג מחיר של 446 אלף דולר הפכה למכונית היפנית היקרה ביותר מאז ומעולם.
כעת המכונית האחרונה עם מספר השלדה 500 ירדה מפס הייצור במפעל במוטומאצי יפן בה הורכבה בעבודת יד על ידי 170 עובדים. מלקסוס נמסר כי לא צפויה בשלב זה יורשת ל-LFA, אבל הידע והטכנולוגיה שנצברו בתהליך פיתוחה ישמשו את לקסוס בדגמיה האחרים.
>> לקסוס חושפת דור חדש ל-LS – ספינת הדגל של החברה