אומרים שאנחנו עיתונאי הרכב עושים חיים - טסים להשקות בחו"ל, מחליפים מכוניות כמו גרביים ועד כהנה וכהנה, אבל האמת היא שאנחנו משתזפים הרבה יותר מאורו של הפלורוסנט מאשר מהשמש במונטה קרלו ומבלים את רוב הזמן מול מסך המחשב המרצד ולא מאחורי ההגה של מכונית נחשקת.
זה לא שאנחנו מתלוננים, אבל גם לנו השבוע יצאו העיניים עם קבלת הגיליון העדכני של מגזין הרכב CAR הבריטי שציין השנה יובל להיווסדו, לכבוד הגיליון האחרון של שנת החגיגות החליטו אנשי המגזין לבחור את המכונית הטובה בעולם ולכן החליטו להפגיש את מי שנחשב לרכב השטח הטוב בעולם, שתי לימוזינות מפוארות, מכונית סאלון ספורטיבית ומכונית ספורט GT.
4 מהמתמודדות אגב מיוצרות בממלכה המאוחדת, מי אמר שהעיתונות לא פטריוטית ומגויסת?
הראשון בחבורה, וככל הנראה הסיבה לכינוס, הוא הריינג'-רובר שהושק ממש לאחרונה בדורו הרביעי.
הריינג' נחשב מאז ומעולם ללימוזינת כבישטח, מעין שילוב בין יגואר XJ ללנד-רובר דיפנדר, והדור החדש שיפר את נימוסי הכביש של התפלץ, הוא גם רכב השטח הראשון העושה שימוש במרכב אלומיניום ללא פגיעה ביכולת השטח ולטענת לנד-רובר הוא מהפכני יותר מהריינג' הראשון שהושק ב-1970. הריינג' מגיע להשוואה בגרסתו הבכירה עם מנוע בנזין וי 8 בנפח 5.0 ליטר והספק של 510 כ"ס. למרות שבארץ הקודש בתוספת מיסים הוא יעלה למעלה ממיליון שקלים בהשוואה הזאת הוא הרכב הזול ביותר.
המתמודדת הבאה היא המכונית היקרה ביותר והוותיקה ביותר בחבורה אך גם זו שנחשבת בעייני רבים למכונית הטובה בעולם – קבלו את ספינת הדגל של רולס רויס, הפאנטום.
יצרן הפאר הבריטי שבבעלות ב.מ.וו הצליח, להבדיל מהמתחרה מאייבך מבית מרצדס, לשמור על רווחיות ולמכור מכוניות בקרוב ל-2 מיליון שקלים לפני מיסים גם בזמנים של משבר כלכלי עולמי. הפאנטום היא אחת המכוניות הנוחות בעולם אם לא הנוחה ביותר ועם מנוע וי 12 בנפח המסורתי של 6.75 ליטרים המפיק 453 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית כמובן - היא גם מצליחה להיות מהירה למדי.
המתחרה הישירה של הרולס רויס מגיעה מהחברה שבעבר הייתה אחותה התאומה וכיום היא חלק מתאגיד פולקסווגן – קבלו את ספינת הדגל של בנטלי הקרויה מולסאן.
המולסאן עם תג מחיר של עם מחיר של רק 1.4 מיליון שקלים לפני מיסים אמנם זולה יותר מהפאנטום, אבל היא לא פחות מפוארת ואף מספקת ביצועים טובים יותר בסיוע מנוע בנפח 6.75 ליטרים המסתייע בשני מגדשי טורבו, מפיק 505 כ"ס ומביא את כל ההוד והפאר מעמידה למאה קמ"ש בתוך 5.1 שניות.
אסטון מרטין ראפיד היא ללא ספק טוענת ראויה לכתר. מכונית הפאר היפהפייה מצליחה לשמור על מראה שתואם את הג'נטלמן הבריטי (מי אמר ג'ימס בונד?) גם במרכב 4 דלתות שמושי.
הראפיד יקרה יותר ממתחרותיה הישירות, פורשה פאנמרה טורבו S ומזארטי קוואטרפורטה GTS, שדווקא כן נמכרות בישראל, אבל הבריטית מציעה ערך מוסף ויוקרתי יותר, היא מהנה יותר לנהיגה ובעיקר יש לה בחזית מנוע וי 12 עם סאונד מרטיט. הראפיד ללא ספק תהיה הבחירה של בונד כשיתחתן ויביא זאטוטים לעולם.
המכונית היחידה פרט לריינג' שתוכלו לרכוש בארץ, אם יש לכם במקרה סכום צנוע כולל מיסים של 2.35 מיליון שקלים מיותרים בעו"ש, היא היחידה בחבורה שלא מיוצרת באי הבריטי אלא בארץ המגף – ה-FF של פרארי, המכונית הראשונה של יצרן האקזוטיקה ממראנלו בעלת הנעה כפולה קבועה שנולדה כדי להיענות לדרישת הלקוחות לרכב מהר על הסוס הצוהל בכל מזג אוויר.
את התשובה מי ניצחה אנחנו מנועים מלספר, אך אין ספק שעל מושב של ריינג', בנטלי, רולס רויס, אסטון מרטין, פרארי או כולן יחדיו כמו שאמרה בזמנו חווה אלברשטיין – בלונדון הייאוש נעשה יותר נוח.
>> צפו: mako רכב חוגים שנה חדשה באתגר נהיגה מיוחד