זה היה רק עניין של זמן עד שהקנאביס יפלוש גם לתחום היוקרה. העלייה המטאורית שלו ללב המיינסטרים הביאה גם לעלייה דרמטית במספר המותגים הצרכניים שרוכבים על הגל. ולצד מותגי הקנאביס הוותיקים שהיו שם הרבה לפני, ונחשבו ככאלה שמיועדים לסטלנים, יש כעת אינספור מותגים חדשים שמביאים בשורה חדשה של קנאביס כמוצר לייפסטייל שצריך להקיף באקססוריז חדשניים, מעוצבים ואיכותיים.

זה לא מפתיע שתצוף כזו תעשייה היקפית משגשגת. ארצות הברית, שמובילה את מהפכת הקנאביס, היא מדינה אולטרה קפיטליסטית שמעודדת צריכה וצמיחה. על פי תחזיות, שוק הקנאביס האמריקאי אמור להציג מחזור מכירות של בין 57-72 מיליארד דולר עד 2030, תלוי כמה עוד מדינות יעבירו חוקי לגליזציה. זה מותיר הרבה מאוד מרחב לאנשים וחברות ליזום ולקדם מוצרי קנאביס ונספחים. במצב כזה, די ברור שיתחילו לצוץ גם מוצרי מעצבים יוקרתיים, עבור אלה שיכולים ורוצים לשלם.

הראשונה לשים כף רגל בשוק הפוטנציאלי הזה היא אמיתה ראמאן, שהשיקה לאחרונה מותג אקססוריז יוקרתי ייעודי לקנאביס בשם Amitha. בביו של המותג באינסטגרם נטען שמדובר ב"אקססוריז לעישון שמיועדים לשדרג את הריטואל לסוג של אמנות", ואכן, פריטי המותג מעוצבים ככה שהם מזכירים פריטי אמנות קטנים. ראמאן עוקבת אחר יצירות של אמנים עכשוויים, ולטענתה הם המוזות שלה כשהיא יושבת לעצב ולתכנן את פריטי המותג. "לקחתי כמה שיעורים באמנות במחלקת החינוך של מוזיאון לאמנות מודרנית כשלמדתי אמנות מודרנית ועכשווית. למדתי על עבודות של אמנים כמו דונלד ג'אד, דן פךאבין וריצ'ארד סרב, כולם היוו השראה לעיצובים בקולקציה שלי", אמרה ראמאן בראיון. בין הפריטים שאפשר למצוא בקולקציה הם פייפים ובאנגים יפהפיים מזכוכית או קרמיקה, קופסאות מוזהבות לג'וינטים, מטחנות שנראות כמו משקלות נייר יפהפיות, מצתים מיוחדים ועוד.

באתר של המותג אפשר לראות גם מוצרים שעוצבו על ידי ראמאן, וגם אוסף של עזרי עישון איכותיים של חברות אחרות שלוקט בקפידה ומוצע למכירה באתר. את הקולקציה הזו, השיקה ראמאן כלשצדה לא אחרת מאשר מרתה סטיוארט, שכבר השיקה ממש לאחרונה תיק ערב ייעודי לקנאביס ביחד עם סנופ דוג. הנוכחות של מלכת הלייפסטייל סטיוארט, שיודעת בדיוק למה לתת את החסות שלה, הייתה שקטה אבל משמעותית מאוד עבור המותג. סטיוארט, מלכת הלייפסטייל האמריקאית, ידועה בחיבה שלה לקנאביס (יש לה גם ליין מוצרי CBD משלה), ובתור חותמת של איכות. בדיוק מה שראמאן חיפשה עבור המותג שלה. "זה היה חלום וכבוד גדול שמרת'ה הגיעה למסיבת ההשקה שלנו", אמרה ראמאן, "היא באמת העריכה את הקולקציה ואפילו ביקשה שנשלח כמה פריטים לביתה".

אבל עם כל הכבוד לעיצוב ייחודי ויוצא דופן המבוסס על עבודות אמנות – אקססוריז לעישון צריכים להיות בראש ובראשונה פרקטיים. הקונספט של אמיתה, כך טוענים בחברה, הוא ליצור פריטים יפים ומיוחדים שיש להם יישום כפול. הראשון הוא לייצר מוצרים עם פונקציונליות גבוהה שאמורים להעצים ולשדרג את החוויה של צרכני הקנאביס למטרות פנאי. ואילו השני הוא שהפריטים האלה יוכלו להיות מוצגים על כל משטח בבית ולעמוד בפני עצמם כפריטי נוי אמנותיים שלא קשורים לשום פונקציה, כאילו היו קערת הקריסטל שסבתא הביאה איתה מפולין. אמיתה מעידה שאת המטרה הזו היא השיגה בזכות גישה ללא עיגולי פינות, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת החומרים, שאותם רכשה מאותם יצרנים שמייצרים פריטי עיצוב ברמה גבוהה.

לחלק מהמוצרים יש גם שימוש כפול. מגש הגלגול של אמיתה, למשל, עשוי מגוש אחד של שיש איטלקי שהחלק הפנימי שלו עשוי מאלומיניום ומיועד גם לאחסן קנאביס וגם בתור תא קטן שיכול להחזיק גם מפתחות או פריטים קטנים אחרים.

"ביליתי הרבה זמן במחקר ובבדיקה של האקססוריז לעישון הכי טובים שיש בשוק. זה היה הכרחי שאני אנסה את כולם ואבדוק אותם כדי להבין מה עובד ומה נוח ועל מה כיף לי להסתכל", היא אומרת. "בגלל שהתחלתי לגלגל הכל בזמן שהתחילה הקורונה, עשיתי רק קניות אונליין. גיליתי שרוב המוצרים ששמו דגש על עיצוב נראו באמת נהדר, אבל הביצועים שלהם לא היו מספיק טובים, האיכות שלהם לא הייתה מספיק טובה", מסבירה ראמאן. "ההתנסות הזו עזרה לי להבין מה צריך להיות במוצרים, סייעה לי לפתח את הליין שלי ולהבין כמה קריטי שהאסתטיקה תהיה מגובה בפונקציונליות גבוהה. רציתי ליצור פריטי עיצוב לבית שבמקרה גם יהיו פריטי עישון ברמה הכי גבוהה. בהחלט היה מרחב לזה בשוק".

באופן בלתי מפתיע, התמחור של הקולקציה מבהיר את המחשבה, העיצוב והחומרים שהושקעו בה. מגש גלגול מקולקציית סיירה יעלה למעשן בערך 2,000 דולר. מאפרות מתומחרות בסדר גודל של 750 דולר ומקטרות העישון בעיצובם של אמני זכוכית הן בעלות של 130 דולר בערך. קופסאות לאחסון ג'וינטים הן כנראה בין הפריטים הזולים בקולקציה, והן עולות רק כ-85 דולר. "המטרה שלי בחמש עד עשר שנים האחרונות היא להמשיך לגדול, לטפח את העסק שלי ולהוסיף מוצרים חדשים שיהיו פריטי עיצוב יפהפיים לכל בית".