View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Maker | Canned Wine (@makerwine) on

שוק היינות בפחית בארצות הברית שווה היום 70 מיליון דולר, זו עליה של 70% משנה שעברה, על פי חברת Nielsen שאוספת את המידע. אמנם השוק בבריטניה שווה הרבה פחות (למעלה מ-3.6 מיליון לירות שטרלינג) אבל הוא חווה עלייה מטאורית, נכון לאוגוסט 2019 השוק צמח ב-125%.

הנתונים נחשבים לדי מפתיעים. עד לא מזמן אנשים סלדו ממשקאות אלכוהוליים בפחית - ואנחנו לגמרי עדינים עם השורש ס.ל.ד - אבל בשנים האחרונות מגיחים לעולם לא מעט טרנדים שאנחנו לא יודעים איך לאכול אותם, ובאמת לא בא לנו לצאת בומרים, אבל הם ככל הנראה קשורים לבני דור המילניאלס.

מחקר מטעם WiC ערך טעימה עיוורת ליותר מ-1,800 חובבי יין שאינם נחשבים למומחים. המסקנה הייתה ש-48.5% העדיפו יין מבקבוק, בזמן ש-45.3% העדיפו מהפחית. רק פחות מ-6% לא הבחינו בהבדל בין הדוגמיות. אבל כשירדו ופירקו את הטעימות לפי סגנונות, 37.2% העדיפו יין רוזה מפחית ולא מבקבוק, לעומת 31.4% שהעדיפו את הטעם של היין מבקבוק.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Quello (@quellosparklingwine) on

סוג היין היחיד שבו היה הבדל משמעותי לטובת יין מבקבוק היה ריזלינג. 42.9% העדיפו אותו בזמן ש-31% העדיפו את הפחית, ו-26.2% לא הבדילו בטעמים בכלל. בשאר הסגנונות (שרדונה יבש, ומוסקטו מבעבע) ההבדלים היו מזעריים. מי יודע, אולי בקרוב מאוד נמצא את עצמנו מגיעים לחג או להורים של בני הזוג עם שישיית פחיות שרדונה.