אם אתם מבלים בקלאבים של תל אביב, סביר להניח ששמעתם את "נאריז" (רון אטיאס) מתקלט יותר מפעם אחת בחיים. הדיג'יי בן ה-27 היה הפנים של הליין המצוין "People Are Strange" בספוטניק, ומנהל כיום את ליין ימי שלישי המצליח של הדרמה בר בנחלת בנימין, "More Than Friends".

"קוראים לי נאריז עוד מהימים שבהם למדתי קפוארה. נאריז זה אף בפורטוגזית והחלטתי ללכת על זה כי זה שם שיכול לתפוס גם ברמה הבינלאומית", הוא מספר על בחירת שם הבמה שלו. "מגיל 10 אני חי מוזיקה. התחלתי לנגן על פרקשנים וכל מיני כלי נגינה אפריקאים. למוזיקה אלקטרונית התחברתי בגיל 14, היה לי בלוג הורדות של מוזיקה אלקטרונית בדגש על אלקטרו, דברים כמו דיג'יי KLASS וכאלה".

את הפריצה שלו, עשה נאריז רחוק מאוד מהמקום שבו הוא עכשיו, גם פיזית וגם מבחינת הסגנון. "הגעתי ליוון לנגן ב'יעדי צעירים' ואהבו אותי מאוד אז נשארתי שם 4 חודשים. הייתי מנגן כל יום, ראשון עד שבת ובעיקר מיינסטרים".

איך זה היה?
"זו חוויה מטורפת, זו הייתה תקופת השיא של ז'אנר ה-EDM והייתי מנגן שם כל הערב עם עוד דיג'יי. באחד הימים הייתה שם הופעה ענקית של הארדוול ומאוד התלהבתי מהטירוף סביבו. לאחר מכן עליתי כרגיל לנגן ופתאום הארדוול בכבודו ובעצמו נכנס למסיבה".

"בשלב מסוים בסט ניגנתי את "Spaceman" וביקשתי מהדיג'יי שאיתי בעמדה להחליף אותי לרגע כדי לנסות ולעשות קצת מינגלינג עם הארדוול. עוד לפני שהספקתי להתקרב הוא קרא לי ואמר 'אתה הדיג'יי לא? בוא נעשה צ'ייסר'. הוא היה נחמד, פרגן לי ואמר שאני מנגן מטורף"

איך זה לקבל מחמאות ממישהו בקליבר של הארדוול?
"זה ממש ביג. הוא דיג'יי מדהים ויוצר אדיר, לקבל מחמאה ממנו זה טירוף. גם יוצר כמו דיקסון (מפיק ודיג'יי טכנו מברלין, ז"צ), שמגיע מעולמות אחרים, יגיד שהארדוול הוא ביג כי זו עובדה מוגמרת, בז'אנר שלו הוא אחד הטובים".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Nariz (@nariz_music) on

כשחזר לארץ החל ללמוד הפקה מוזיקלית ובמקביל החל לנגן במסיבות אנדרגראונד. המוזיקה הייתה אלקטרונית ומחתרתית יותר, גם האירועים היו עם קהל יחסית קטן, בטח ביחס לאירועי הענק של ה-EDM ששלט אז. "אף פעם לא התחברתי ל-EDM. אותי זה לא מרגש", הוא עונה כנשאל על הבחירה ללכת לכיוון הטכנו. "בשבילי, ליד אחד 'רוצח' של סינטיסייזר יכול להעיף אותי ולגרום להגיד 'וואו, איזה סאונד'".

הגעת יחסית מהר למצב שיש לך ליין משלך. איך זה קרה?
"דיג'יי זרחי, שהוא שותף שלי ליצירה וגם לליינים, סיפר שהגיעה הצעה לקחת את הליין של ימי שני בספוטניק. קצת חששנו כי זה יום שני בתל אביב ואנחנו בכלל עוד לא גרנו בעיר, אבל בסוף הלכנו על זה".

כאמור, "People Are Strange", הפך במהרה לאחד הליינים המצליחים והמדוברים בעיר. "אני חושב שזה האטיטיוד שלנו בתור אנשים", מנסה נאריז להסביר כשנשאל על ההצלחה המהירה. "אני לא יחצ"ן שאומר לאנשים בואו למסיבה שלי, אלא דיג'יי שאומר להם בואו תשמעו אותי מנגן. עד שאני עולה לעמדה, אני באמת יושב עם האנשים ומארח אותם. תמיד כיף לקבל יחס והחיבוק החם הזה גרם לאנשים לראות במקום בית".

אחרי שנה וחצי ומתוך רצון לחדש, נאריז ושותפו זרחי עברו לנהל את ליין ימי שלישי של הדרמה בר, "More Than Friends". "מהערב הראשון זה תפס ומהר מאוד הפך לליין מצליח עם 800-900 איש שכל שלישי שרוקדים עד 6 בבוקר".

איך בכלל מנהלים ליין בזמן הקורונה?
"היו חודשים קשים, אבל עכשיו כשחזרנו יותר טוב. אף אחד לא טס אז כולם בארץ ואנשים רוצים לצאת לבלות כדי להשתחרר קצת".

ובכל זאת, יש הגבלות שמונעות מחיי הלילה לחזור לעצמם.
"אנחנו שומרים על ההנחיות ואני לא בא להגיד משהו נגד ההנחיות או האכיפה, אבל אני חושב שאפשר לעשות דברים בצורה יותר חכמה. אפשר להחריג את נושא אישורי רעש. ככה אולמות או מועדונים יוכלו לתת קצת סאונד בחוץ ונוריד את הסיכוי להידבקות. כן, זה יכול להפריע קצת לאנשים שגרים באזור, אבל לא יקרה כלום אם יאפשרו את זה עד 1-2 בלילה".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Nariz (@nariz_music) on

אחת מהבעיות הקשות של סצנת הטכנו היא התדמית של מסיבות סמים. אם שואלים את נאריז, זה לא פוגע ולא תורם לסצנה. "זו עובדה שהיא קיימת והיא שמה. זה לא הופך את המסיבות האלה לזולות יותר וזה גם לא אומר שחייבים לעשות סמים".

אתה לא חושב שזה נותן למשטרה לגיטימציה לתת יותר דגש במסיבות האלה?
"יכול להיות שהם באים יותר בגלל זה, אבל גם בפארקים בתל אביב אנשים עושים סמים אז מה יעזור למשטרה להגיע למועדון ולמצוא על מישהו איזה גרם? שם אין את מה שהם מחפשים, והאמת? יש דברים יותר גרועים. אני לא חושב שהדגש של המשטרה צריך להיות שם".

הטכנו הופך ליותר ויותר גדול בעולם, אתה לא מפחד שהמוזיקה תתמסחר כמו שקרה ל-EDM למשל?
"לא. מה שמדהים בטכנו שתמיד היו ותמיד יהיו מועדונים שהם רק טכנו. כשטייסטו מנגן טכנו הוא עושה את זה במועדוני ענק או בפסטיבלים. הוא לא ינגן את זה במקומות של אנדרגראונד וסביר להניח שבמועדונים האלה לא גם לא ינגנו אותו".

ברמת הקלאבינג זה כבר מיינסטרים.
"זה פשוט אומר שזה טרנד. זה לא בהכרח רע וזה גם אומר שיש בזה כסף. אני לא יודע להגיד לך כמה זמן זה יחזיק במיינסטרים ומתי הסצנה הזו תחזור למרתפים, אבל זה לא יעלם לגמרי כי יש את הקהל שבאמת אוהב את המוזיקה הזו, גם אם הוא קטן משמעותית מהקהל שיש לסצנה עכשיו".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Nariz (@nariz_music) on

כמו לא מעט דיג'ייז בישראל, גם נאריז מנגן בחתונות בשביל להתפרנס וחתום תחת המותג המצליח "Atisuto". גם הוא לא כל כך מבין את ההחלטה על החמרת ההגבלות באולמות האירועים הסגורים ל-100 איש ובמקומות הפתוחים ל-250 איש. "זה צעד ממש פזיז ולא כל כך יעיל. זורקים מספרים, עכשיו 100, עכשיו 250 בלי להבין את המשמעות, גם זו הכלכלית וגם את ההשפעה של זה על החיים של האנשים ועל זוגות. אחרי כל זה גם לא מפצים אותנו".

מה אתה חושב על הפיצויים שקיבלתם עד עכשיו?
"כל עניין המענקים לעצמאים מביך ממש, גם הקושי לקבל הלוואה בערבות המדינה. זה מתסכל שחזרנו ובגלל שהממשלה לא אכפה - אנחנו שוב אוכלים אותה. אם יאכפו בצורה נורמלית יהיו פחות הדבקות".

איך היו החתונות בזמן הזה?
"מטורפות. כשאנשים באים לחתונות של 150 איש הם מרגישים נבחרים כי זה באמת המעגל הכי קרוב, אז אתה רואה 100 איש ברחבה מתפוצצים. בהרגשה ובוייבים זה כמו חתונה של 1,000 איש".

זה לא קצת מבאס לחתן והכלה?
"ממש לא. יש כאלה אמרו לי 'רצינו להזמין את הכמות הזו מהתחלה בלי שההורים יגידו לנו את מי להזמין'".

כמישהו מוערך שמנגן בקלאבים ומפיק מוזיקה בטח נתקלת בביקורות על עניין החתונות.
"יש ביקורת כזו, אבל רק בארץ. שאני מדבר עם דיג'ייז גדולים מחו"ל ואומר להם שאני מנגן מסחרי בחתונות הם אומרים לי 'מדהים, זה כסף טוב'. אף פעם לא שמעתי זלזול. בארץ, יש לא מעט אמנים עם רגשי נחיתות ובגלל זה הביקורת הזו קיימת".

"אני אוהב את האיזון שיש לי בין החתונות מיינסטרים לבין הטכנו בקלאבים. יוצא לי לנגן ככה הכל מהכל. גם מיינסטרים זו אומנות כשלעצמה. מפיק טוב הוא מפיק טוב ולא משנה באיזה ז'אנר. בישראל אם אתה לא אמן ממש גדול לא אפשרי להתפרנס בצורה מספקת ממוזיקה אלקטרונית".

במאי האחרון, שחרר נאריז יחד עם זרחי ולייבו את "Illusion", טראק מקורי שהגיע למקום הראשון במצעד האינדי האלקטרוני של ביטפורט ובימים אלה, הוא מתכונן להשקת הלייבל שלהם. "אני, זרחי ולייבו פותחים לייבל שנקרא "Pills On Heels" וחתמנו עם חברת הפצה גדולה מחו"ל. בסוף יולי אנחנו נוציא EP ראשון שלנו ואני ממש מתרגש".

אתה גם בחתונות, גם במועדונים וגם בהפקה. אם אני צריך לשאול אותך, איפה תרצה לשים את הפוקוס בעתיד?
"אני ארצה להיות דיג'יי שמנגן את המוזיקה שהוא מפיק בעצמו בפסטיבלים גדולים. להיות אחד כזה שדיג'ייז אחרים מנגנים את המוזיקה שלו".