ינון זלמן (25) הוא אחד המדיג'ייז הכי פופולריים בחתונות ומסיבות המיינסטרים המקומיות. בעוד רבים אחרים מצאו את עצמם נפגעים קשות מהשפעת נגיף הקורונה על עבודתם, זלמן דווקא השתדל להמשיך לעבוד וכיכב בלא מעט אירועים של סלבס. את שאר הזמן הפנוי שהיה לו, הקדיש לדבר אחד – הפקת טראקים מקוריים שהוא מתכנן לשחרר בקרוב.

"תמיד הייתי מחובר למוזיקה אלקטרונית. עד כיתה יב', בכלל התעסקתי בג'ודו בצורה מקצועית. חגורה שחורה, תחרויות בחו"ל ונבחרת ישראל. היו איתי על המזרון כל הג'ודאים הבכירים – שגיא מוקי, אורי ששון. כולם".       

למה הפסקת?
"מיציתי את זה כבר והרגשתי שזה לא מתאים לי יותר בקטע מקצועי. החלטתי ללכת על המוזיקה כי הרגשתי שאני יותר מתחבר לזה".

כמה הערכים שקיבלת בג'ודו עזרו לקריירה שלך כדיג'יי?
"מאוד. הג'ודו לימד אותי להתרכז ולהשקיע מאמץ במטרה להצליח. את הערכים של עבודה קשה הבאתי גם למוזיקה. כשאני לא עובד, אני הולך לשמוע דיג'ייז אחרים, קורא ראיונות, ושומע מוזיקה חדשה – הכל בשביל להשתפר".

איך נוצר החיבור למוזיקה אלקטרונית?
"זה קלישאתי, אבל תמיד ראיתי ביוטיוב את כל הפסטיבלים הגדולים כמו טומורולנד והייתי עף על זה. מאוד אהבתי את סצנת ה-EDM והייתי מוצא דרך להתגנב לאירועים של דיג'ייז גדולים שהיו כאן בשביל לראות אמנים כמו הארדוול ואפרוג'ק. זה מטורף בעיני שכל כך הרבה אנשים מגיעים לראות מישהו, מקשיבים לסיפור שלו שהוא הרבה פעמים בלי מילים בכלל. נכון שלכל דיג'ייז יש להיטים מסוימים, אבל לדעת איך לשלב את זה בסט זה ממש לבנות סיפור ואנשים אוהבים את זה. זה שגורם לדיג'ייז הטובים לבלוט".

"הייתי נוסע למלא ברים ומועדונים ומציע לנגן בחינם. בהתחלה בהרבה מקומות בפתח תקווה וכאלה"

הדרך של ינון ללב המיינסטרים של המועדונים בישראל לא הייתה קלה. "הייתי נוסע למלא ברים ומועדונים ומציע לנגן בחינם. הייתי מברר מי היחצ"נים המובילים כדי להתחבר ולהציע את עצמי".

ואיך מהמקום הזה פרצת?
"בהתחלה ניגנתי בהרבה מקומות בפתח תקווה וכאלה, אבל ההזדמנות הראשונה הגדולה הייתה ב'גגוס' ברעננה. קיבלתי 'לא' ממלא מקומות ופתאום אמרו לי 'כן, בוא תנגן בפתיחת הערב'. ניגנתי אחרי דיג'יי עדידור (עדי דור) והוא ממש התלהב והחמיא לי. נוצר בנינו חיבור, והתחלתי להתלוות איתו לאירועים. הוא הכיר לי את כל העולם הזה מבפנים, היה מנטור שלי ועזר לי להיכנס לתעשייה".

 

Posted by Inbar Pinsker Kemper on Saturday, December 7, 2019

בזמן שהוא מתלווה לעדידור, החל לנגן ביותר ויותר מקומות נחשבים. "אני זוכר שהיה ערב בלייטהאוס שניגנתי בפתיחה. הדיג'יי שהיה אמור לעלות אחרי לא הרגיש כל כך טוב וקיבלתי הזדמנות לעשות סט במרכז הערב. בכלל, תמיד שהיה חסר איפשהו דיג'יי, הייתי קופץ על ההזדמנות וזה גם מה שאני אומר לאסיסטנטים שלי ולכל דיג'יי מתחיל – קחו כל מה שיש לכם ותפגשו כמה שיותר אנשים כדי שיכירו אתכם. זה תהליך שלוקח זמן".

נקודת המפנה בקריירה שלו הייתה כשחתם באטיסוטו, חברה המציעה מוזיקה לאירועים פרטיים, בדגש על חתונות. "באטיסוטו ראו את ההתקדמות שלי ושאני מתחיל לנגן במועדונים נחשבים כמו השלוותה, לייטהאוס והחתימו אותי".

ממה התפרנסת בזמן ההוא?
"מהמוזיקה אבל גם מעבודות מזדמנות כמו מלצרות ודברים כאלה".

ממתי אתה מתפרנס רק ממוזיקה?
"בשנתיים-שלוש האחרונות אני מתפרנס רק ממוזיקה".

בחתונות לטענתו, נפתח לעולם מוזיקלי חדש. "גיליתי עולם שלם של מוזיקה. במועדונים אתה מנגן יותר מיינסטרים ובחתונות יש גיוון הרבה יותר. מוזיקה של עדות מסוימות, אולדיז ורוק. זה עולם אחר. היו לי קבלות פנים של משפחות מסורתיות שביקשו שירים רק של גברים ששרים בעברית".

במילים אחרות ביקשו שלא תהיה מוזיקה של נשים?
"בדיוק".

איך הרגשת עם זה?
"אני כמובן לא חושב ככה, אבל בסוף זה חתונה ואם הזוג ביקש משהו, צריך לכבד את זה גם אם לא מסכימים, זו החתונה שלהם".

ינון זלמן וטום אביב (צילום: פרטי - מאושר, פרטי - מאושר לשימוש)
ינון זלמן וטום אביב|צילום: פרטי - מאושר, פרטי - מאושר לשימוש

לינון יצא לא מעט פעמים לנגן באירועים שונים בחו"ל כמו מסיבת יאכטה של מיקרוסופט, אירוע פול מון בתאילנד (בזמן שהיה בחופשה במקום), במועדון במנהטן וגם בחתונה באיטליה. "זוג יהודי הזמין אותי לנגן שם בשנה שעברה. בגלל שהם יהודים, הם מחפשים דווקא את המוזיקה הים תיכונית ולצד זה הם מאוד אוהבים EDM".

אם מדברים על EDM, בראש השנה אשתקד, ניגן זלמן בפסטיבל Colors, אחד מאירועי ה-EDM המרכזיים של החג, לצד לוסט פרינקונסיס וג'ונאס בלו. "לכל אירוע אני מקדיש זמן לעבוד על מוזיקה ועל הסט אבל באירוע הזה היה לי חשוב במיוחד להפציץ", מספר ינון. "בניגוד לסט של מועדון, כאן אתה יודע מה מוקצב לך ולמה מצפים. אתה בונה לך בראש את הסיפור פחות או יותר. זה לא כמו מועדון שדברים משתנים".

זה גם דורש יותר מוזיקה מקורית.
"בדיוק. מוזיקה מקורית ועריכות מסוימות. ניגנתי סט אלקטרוני מגוון – האוס, טרייבל והמון EDM מעודכן. קיבלתי אחר כך פידבקים מעולים מהקהל של הרייברס שהוא קהל לא קל. בפסטיבל כזה, שנותן לך יותר יד חופשית ויותר מכוון ז'אנר, זה יותר מגניב ומיוחד יותר. מסוג האירועים שאחרי אתה אומר 'וואו, בשביל זה נולדתי להיות דיג'יי'".

אתה רוצה להמשיך להיות דיג'יי מועדונים וחתונות בולט או כזה שמפיק ומככב בפסטיבלי ענק?
"השאיפה שלי היא לשלב בין הדברים. אני כן רוצה לנגן בעולם ולחוות פסטיבלים".

כשאנחנו מתחילים לדבר על הקורונה, נזכר ינון באירועי פורים, שהיו האירועים הגדולים האחרונים. "ניגנתי באותו יום באירוע של הבינתחומי ובפסטיבל מיינסטרים TLV של קבוצת נוקס בידיעה שזה הסוף. היו אמורים להיות לי סטים בלא מעט פסטיבלים וגם עוד הזמנות לנגן בחו"ל. בקיץ למשל הייתי אמור להיות בברצלונה".

את הזמן בקורונה, ניצל ינון כדי להתעמק בהפקה. נכון לכתיבת שורות אלה, הוא עדיין לא שחרר קטע מקורי. "אני מחכה לזמן הנכון לשחרר את הדברים שלי. זה לא מרגיש לי נכון להוציא טראק מקורי עכשיו".

בסקאלה שבין EDM לטכנו, איפה אתה עומד?
"אני לא מגדיר את עצמי בז'אנר. אם עכשיו יבוא לי להפיק טכנו אני אפיק, לא רוצה להגביל עצמי. כרגע אני מפיק יותר האוס, לא בהכרח להיטי EDM של 2012, אלא דברים כמו וייבים של קריידר אקסוול וסאנרי ג'יימס וראיין מרציאנו. אני לוקח השראה מהמון ז'אנרים והמון אמנים".

יש לך דברים שאתה מרגיש שמוכנים לצאת החוצה?
"אני עושה כרגע רמיקס ל-"Watermelon Sugar" של הארי סטיילס שיהיה פצצה".

מה עם טראקים מקוריים?
"אני שומר אותם לאחרי הקורונה. אני מעדיף לשחרר אותם ולרוץ כשיפתחו האירועים ויהיה קהל לנגן אותם מולו".

מה עוד עשית בקורונה?
"עבדתי כשהיה אפשר, עשיתי לייב על מסלול מרוצים וגם עשיתי לייב מוילה יחד עם איב חכמון שאיתי באטיסוטו. רצינו להראות לקהל, שזה לא יאבד".

Yinon Zalman · Independence Day live Set For Tel Aviv University \\ Pezael Circuit

 

בין הסגר הראשון לסגר השני, ניגן ינון בלא מעט אירועים פרטיים של סלבס ביניהן טיילור מלכוב, בר זומר, נטע אלחמיסטר, טום אביב וגם באירוע החינה של אגם רודברג. כשאני שואל אותו על הביקורת הציבורית על האירועים האלה, שהתרחשו בזמן הקורונה ולא תמיד עמדו בהנחיות, עונה ינון: "גם באירועים רגילים כמו למשל חתונה לא רוקדים בטירוף, אבל כן מתפלק פה ושם ריקוד או שניים. זה לא משהו שקורה רק באירועי סלבס".

ובכל זאת, כשאנשים עם מאות אלפי עוקבים מפרים את ההנחיות זה אחרת.
"אני יכול להגיד שאצל הסלבס דווקא כן שומרים על ההנחיות".

אתה יכול להגיד שבאירועים שאתה ניגנת שמרו על ההנחיות? גם מבחינת כמות אנשים?
"במקומות שאני ניגנתי כן שמרו על ההנחיות. זה קרה בגלל שהם מצולמים ומסוקרים כל הזמן והם יודעים שיעשו להם בעיות. בסוף סלבס הם אנשים רגילים, יש להם מסיבות בשבילם והם באים להתפרק. מבחינתי זה אותו דבר כמו כל מסיבה אחרת".

איך היה לנגן באירועים האלה?
"האמת שכל הסלבס שניגנתי אצלם מאוד נחמדים ומאוד מפרגנים. הם אוהבים למתג את הספקים שלהם, להרים לנו בסטורי ולהצחיק אותנו בעמדה. חלק מהם כבר אני מחשיב לחברים".

כמה תיוג של מישהי כמו נטע אלחמיסטר משפיע על הקריירה שלך?
"אין שספק שכל תיוג כזה מעלה עוקבים וצפיות בסטורי. כמובן שאתה מנגן באירועים של סלבס זה מוסיף, אנשים נחשפים וכל אירוע מוליד אירוע אחר".

ינון זלמן ונטע אלחמיסטר (צילום: פרטי - מאושר, פרטי - מאושר לשימוש)
ינון זלמן ונטע אלחמיסטר|צילום: פרטי - מאושר, פרטי - מאושר לשימוש

ומה יקרה אחרי הקורונה? ינון מאמין כי חיי הלילה כמו שאנחנו הכרנו אותם לא יהיו אותו דבר. "אני חושב שהמון דיג'ייז ואמנים יחפשו גם כיוונים אחרים כי הם ראו שברגע הכל יכול לעצור. כולם יכינו פלאן בי".

לך יש פלאן בי?
"אני כרגע מתעסק במוזיקה אבל בסוף תהיה לי גם משפחה. אני חושב שכן צריך לדאוג לעצמך, להשקיע את הכסף בכל מיני אפיקי השקעה, מניות וכו'. כולנו הבנו עכשיו שפתאום יכולים לסגור אותנו ואני בטוח שנהיה יותר זהירים ומוכנים למקרה שמשהו כזה יחזור".

ומה ישתנה אצל הבליינים?
"אני חושב אנשים יתפוצצו וירצו לבלות כמה שיותר וישכחו את זה מהר מאוד, אבל אני גם בטוח שהכל יהיה יותר סטרילי".

אתה חושב שההפסקה הזו יכולה לשנות מגמות במוזיקה ששולטת בחיי הלילה?
"אני חושב שהמוזיקה תהיה איפשהו בין ה-BPM הנמוך שהטכנו מכתיב עכשיו לבאנגרים של ה-EDM ששלטו לפני וזה בדיוק מה שאני עושה עכשיו. משהו שישלב בין הטכנו והאוס לבין המוזיקה האלקטרונית היותר מיינסטרימית".