בימים האחרונים נראה שהונג קונג מתמודדת עם הגל השלישי של הנגיף, והאיום על סגירת חיי הלילה שנפתחו מחדש רק לפני כחודש הפך שוב לממשי. הצעירים, שהורשו לאחר חודשיים לשוב למקומות הבילוי, מילאו את הברים בחבורות גדולות (למרות שהתקנות מאפשרות קבוצות של 4 אנשים בלבד), חלקם ללא מסיכות ובצפיפות גבוהה.

נראה שהמצב החדש השפיע על מקרי ההדבקה ונרשמו כ-11 מקרים חדשים שהתרחשו כולם באחד מאזורי הבילוי הפופולריים של העיר. כדי למנוע התפרצות, הוחלט לצאת בפיילוט הכולל חלוקת בדיקות קורונה חינמיות לעובדי הברים ולצאת בקמפיין הסברה למבלים על חשיבות שמירת התקנות.

המחשבה מאחורי התכנית שהחלה לפני כשבוע, מצטרפת לתכניות נוספות שנולדו מתוך הגישה המתגבשת ברחבי העולם שמכירה בכך שהקורונה צפויה להישאר עמנו בזמן הקרוב, ואנו נצטרך ללמוד לחיות לצד הנגיף, תוך מקסימום חזרה לשגרה גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה בריאותית.