שנת 2019 שמסתיימת אוטוטו הייתה שנה מעולה לחובבי המוזיקה האלקטרונית בישראל. מלבד לטכנו, שהשתלט לחלוטין על חיי הלילה המקומיים, גם סצנת ה-EDM המשיכה להנחית שמות מהטופ העולמי בארץ הקודש, ביניהם טייסטו, ארמין ואן ביורן, ודימיטרי וגאס & לייק מייק. גם ז'אנרים יותר מחתרתיים כמו הארדסטייל ובייס, המשיכו לצמוח השנה, ואירחו בארץ לא מעט דיג'ייז בינלאומיים. רגע לפני שהעשור החדש נפתח, בחרנו תשעה אמנים מכל הקשת המוזיקלית האלקטרונית שהיינו שמחים לראות כאן ב-2020.

מרטין גריקס

הכוכב הגדול של סצנת ה-EDM אולי איבד את המקום הראשון בדירוג 100 הדיג'ייז המובילים של DJMAG, אבל מבחינתנו עדיין מדובר בדיג'יי הטוב ביותר שיש לז'אנר להציע. כזכור, גריקס ביקר כאן בשנת 2018, אז סיפק סט מדהים, שהשאיר למעריצים טעם של עוד.

מאז אותו רייב בתל-אביב, ילד הפלא של ה-EDM הספיק להוציא כמה להיטים ביניהם "Summer Days", שיתוף הפעולה שלו עם מקלמור וסולן פול אאוט בוי, פטריק סטאמפ, וכן את "Used To Love", שיתוף הפעולה המדהים שלו עם דין לואיס.

ההצלחה של ההופעה הקודמת, הרזומה שהתרחב והסטים שהפכו לשלמים ומוקפדים יותר (הסט הזה מ-ADE 2019 הוא דוגמא מעולה לכך) הן סיבות מעולות להחזיר את גריקס לישראל, ויפה שעת אחת קודם.

קארל קוקס

קשה להאמין, אבל חלפו כבר ארבע שנים מהסט האחרון של קארל קוקס, מהדיג'ייז החשובים והמשפיעים בעולם, בישראל. מאז שקוקס ניגן במרכז הירידים (שהספיק להחליף מיתוג ונקרא כיום "מתחם אקספו"), עברו הרבה ביטים נמוכים בנהר הישראלי, והטכנו (יחד עם הדיפ האוס, הטק האוס ושאר הז'אנרים על טהרת ה-BPM הנמוך) הפך לז'אנר שמכתיב את חיי הלילה המקומיים.

לכן, רק טבעי שקוקס, שמככב עדיין בדרך קבע בפסטיבלים הגדולים בעולם ונהנה ממעמד של אגדה, יגיע להרים לקהל הישראלי עם עוד סט בלתי נשכח.

 

סקיזם

ב-2012, הטרנד החם ביותר בחיי הלילה המקומיים היה הדאבסטפ. המעריצים של המוזיקה המתכתית ראו בישראל על בסיס שבועי את האמנים הגדולים של הז'אנר, משתלטים על מועדונים עם סטים קשוחים ומלאי באסים.

מאז, הדאבסטפ בישראל הספיק למות ולקום לתחייה בחסות "בייס.קאמפ", ליין שתחילה הרקיד בליינים בודדים, אך הפך לכזה שהצליח למלא את "הבארבי". הצמיחה המתמדת של הליין גורמת לנו לפנטז על הגעתו של סקיזם, שבתור הזהב של הדאבסטפ בישראל, הרקיד אלפים בקומפורט 13 עם סט שפשוט אי אפשר לשכוח.

אריק פרידץ

קשה להאמין, אבל אחד הדיג'ייז הכי איכותיים במוזיקה האלקטרונית לא הופיע בישראל מעולם. השוודי, שפרץ לתודעה בשנת 2004 עם הלהיט הענק "Call On Me", הפך עם השנים לאחד מהאמנים הכי מוערכים ואהובים בסצנה.

הסאונד המוקפד והייחודי
 ובעיקר ה-Holosphere המדהים גורמים לנו לפנטז על סט מונומנטלי של פרידץ בישראל. ככה זה נראה בטומורולנד האחרון.

אדם באייר

כמעט שש שנים עברו מאז שסנדק הטכנו, אדם באייר, תקלט במועדון הבלוק והאמת? אנחנו יותר ממוכנים לסיבוב נוסף. הדיג'יי השוודי, שעומד מאחורי לייבל הענק "Drumcode" בו חתומים בין השאר אמילי לנס ומסאו פלקס, כבש כל במה בעולם, וביסס את מעמדו כאחד מעמודי התווך של סצנת הטכנו. 

הסאונד העמוק של באייר והסטים הסוחפים יכולים לעבוד בכל במה אבל אם מותר לנו לפנטז - יותר מנשמח לראות אותו שוב בבלוק, שמציע את האווירה והסאונד המתאים ביותר לסט של באייר.

 

 די-בלוק ואס-ט-פן

עד 2017, לא היינו יכולים להכניס לכתבה שכזאת מפיקים ודיג'ייז שמנגנים הארדסטייל, שכן המודעות לז'אנר (שצמח בהולנד אי שם בתחילת המילניום) הייתה אפסית בקרב הרייבר הישראלי הממוצע, ואירוח של דיג'ייז בינלאומיים שמנגנים הארד, כאן בארץ הקודש - היה בגדר פנטזיה. אלא שאז הגיעו "Life Is Hardstyle", והחיו את השממה עם הקיקים הבועטים.

נכון, הסצנה עדיין לא מספיק גדולה בשביל לאפשר את הגעתם ארצה של הצמד הלוהט של הז'אנר, אבל הצמיחה המהירה בהחלט גורמת לנו לחלום בגדול. סט אנרגטי ומסעיר של די-בלוק ואס-ט-פן הוא לגמרי חלום שנשמח לראות מתגשם במהרה והאמת? אנחנו אפילו יכולים לראות את זה קורה עוד השנה.

פגי גו

הסיפור של פגי גו עם ישראל מעט מורכב. הדיג'יית המצליחה ניגנה בבלוק במאי 2018, אך מספר חודשים לאחר מכן, ביטלה את הגעתה לפסטיבל DGTL מסיבות מוסריות. בהודעה שפרסמה באינסטגרם, אף הצטרפה לקריאה לחרם תרבותי על ישראל.

אז למה אנחנו בכל זאת רוצים לראות אותה כאן? ראשית כי מדוברת בדיג'יי מוכשרת בטירוף, אבל לא פחות חשוב כי היא כבר הייתה כאן, ניגנה מול הקהל הישראלי ויודעת כי האהבה של הקהל הישראלי למוזיקה לא קשורה ולא צריכה להיקשר לפוליטיקה. הגעה שלה לישראל תהיה לא רק ניצחון קטן על ה-BDS והחרם התרבותי על ישראל, אלא ניצחון גדול של המוזיקה על הפוליטיקה.

אלסו

כשמדברים על EDM איכותי, מרגש ומלודי - אחד השמות הראשונים שעולים לראש הוא שמו של אלסו. מלך הפרוגרסיב השוודי ניגן בארץ בחווה באילת ב-2013, אך מאז הפך לאגדת EDM, ואף ביסס את מעמדו כאחד האמנים אוהבים על הקהל המסור יותר של ה-EDM בעולם ובישראל בפרט.

סט זריחה של אלסו במצדה יכול להיות לא רק אחד מרגעי השיא של ה-EDM בישראל עד היום, אלא גם הצעד שיחזיר את הסצנה המקומית, שקצת איבדה כיוון, למסלול הנכון. כמובן שאנחנו לא חצופים בכלל, ונשמח לראות את אלסו בכל מקום בישראל ולא משנה מתי. באמת שכבר הגיע הזמן.

בלאק קופי

הוא אמנם ניגן בישראל לפני פחות משנתיים, אבל הסט של בלאק קופי היה כל-כך מעולה שאנחנו כבר מוכנים לסיבוב נוסף. בשנתיים האחרונות, הספיק הדרום אפריקאי לבסס את מעמדו ככוכב, ואף שיתף פעולה עם שמות ענק כמו אשר ודיוויד גואטה. 

המוזיקה החדשה שלו אומנם ממוסחרת יותר מבעבר, אבל היא עדיין גרובית ויצירתית מספיק כדי שנרצה לראות אותו שוב מרים לקהל הישראלי.

 

סייע בהכנת הכתבה: רועי צור