ידיעה נרגשת נחתה הבוקר, ידיעה שמבשרת גאווה ישראלית גדולה בעולם הביוטי: קרן ההשקעות האמריקנית L Catterton, הגדולה בעולם בתחום הצרכנות והנשלטת על ידי תאגיד LVMH המחזיק במותגים היוקרתיים בעולם (היוש דיור ולואי ויטון), בחרה להשקיע 34 מיליון דולר בחברת האיפור Il Makiage בתמורה לבעלות על 35.8 % ממנה.

איל מקיאג' (צילום: יוליה גורבצ'נקו,  יחסי ציבור )
איל מקיאג'|צילום: יוליה גורבצ'נקו, יחסי ציבור
זו אולי נראית כמו כותרת במדור העסקים, אבל היא מעידה על מהלך מעניין בזירת האיפור העולמית. שם, כמו בהרבה תחומים אחרים, הרוחות נושבות לכיוון של השקעה במותגים קטנים ואיכותיים המייצרים בקרב לקוחותיהם חוויה אקסקלוסיבית יותר. ההשקעה הנדיבה, אומרים הבוקר באיל מקיאג', תגוייס להטמעת המותג הישראלי ברחבי ארה"ב. למעשה תהיה זו חזרה לשורשים לא עתיקים במיוחד, שכן איל מקיאג' נוסדה בניו-יורק לפני יותר מ-40 שנה ונחשבת רשמית לחברה ישראלית רק מ-2015, אז רכש המנכ"ל הנוכחי אורן הולצמן את הבעלות על המותג מידי המייסדים האמריקניים.

סיפור קטן של עלייה לגדולה מתחבא כאן: רק ב-2013 רכש היזם ואיש העסקים את החברה מידי כונס נכסים, לאחר שבעליה הקודמים נקלעו לחובות כבדים. מאז חזרה והתבססה כאחת מחברות הקוסמטיקה המובילות בארץ, עם 41 חנויות ו-5 מכללות למקצועות האיפור, עד להשגת חותמת היוקרה הנוכחית."נכנסתי לחברה ב-2013 ולאחר 4 שנים של בנייה, אנו מאד נרגשים לעבור לשלב הבא בחיי המותג עם השותפות הנוכחית", אומר הולצמן. "אין ספק ש- L Catterton משקיעה בפוטנציאל הגלובאלי הגלום באיל מקיאג', שכן הקטגוריה בה אנו פועלים רותחת בארה"ב והמותגים הקטנים והחדשים מקבלים במה ונתח שוק משמעותי". 

A post shared by IL MAKIAGE (@ilmakiage) on


A post shared by IL MAKIAGE (@ilmakiage) on

A post shared by IL MAKIAGE (@ilmakiage) on

A post shared by IL MAKIAGE (@ilmakiage) on