מה קיבלתם על הסלפי האחרון שהעלתם לאינסטגרם? כמה לייקים? כמה מאות לייקים? אולי אפילו איזו הצעה לקידום מסוים תמורת מוצרים מסוימים? יופי, כל הכבוד, המשיכו כך. אולי עוד תהיו הודה קטאן, אבל כנראה שלא. רשימת המשפיענים העשירים של האינסטוש, שמתפרסמת רשמית לראשונה ונערכה על ידי HopperHQ - כלי לניתוח נתונים ברשת הענק - ממקמת את הביוטרית בת ה-33 מדובאי בראש הרשימה, ומדווחת כי היא מרוויחה כ-18,000 דולר לפוסט ממומן, שהם כ- 62,5000 שקלים. לפוסט. אחד.
חישוב מהיר, בהנחה שקטאן מעלה פוסט ממומן אחד ביום לאורך חמישה ימים בשבוע, מעלה כי המשכורת החודשית (והצדדית) שלה יכולה להסתכם ביותר ממיליון ורבע שקלים. אלא שקטאן לא מעלה פוסטים ממומנים בתדירות גבוהה, אף שההצעות ודאי שוטפות אותה כמו גשם של היילייטר נוזלי. "עדיף להעלות מעט פוסטים ממומנים ולהרוויח את אמון העוקבים שלך", אמרה בראיון.
לא שקטאן ממש זקוקה למימון, אחרי שבנתה במו ידיה, גבותיה ושפתיה את אימפריית הקוסמטיקה שלה, "HudaBeauty", המייצרת כמה מהמוצרים הפופולריים ביותר בתחומם. מעבר לכך, כמו כל טייקון שמכבד את עצמו, קטאן גם חוטאת בפילנתרופיה, אבל במונחי הז'אנר: היא נוהגת לספק בעמוד האינסטגרם שלה במה לאמני איפור צעירים, שבשבילם מדובר בחשיפה במימדים חלומיים, חינם אין כסף, מתוך פרגון נטו. נשמה גבוהה.
באותו שבוע, אגב, קטאן גם נכנסה לרשימת 25 המשפיענים הגדולים ברחבי הרשת כולה של המגזין TIME, לצד שמות כמו קים קרדשיאן, ג'יי. קיי רולינג ודונלד טראמפ. וסתם כדי לסבר את האוזן, לצד רשימת המשפיענים העשירים פורסמה גם רשימת הסלבס העשירים באינסטוש, כשאת ראשה כובשת, לא במפתיע, הגברת סלינה גומז עם יותר מחצי מיליון דולר לפוסט. ממורמרים? נראה אתכם מגיעים ל-122 מיליון עוקבים ואז נדבר.
"עם כ-700 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, אינסטגרם מציע שפע של לקוחות פוטנציאליים לחברות ומותגים שיש להם את התקציב לרתום את ההשפעה של האנשים ברשימה שלנו, וצ'אנס לבנות קריירה אמיתית מ'גראמינג'", מתייחס מייק בנדר, מייסד HopperHQ, למודל העסקי המוכר והיעיל של הרשת. אז למה אתם מחכים? התחילו לקחת יותר ברצינות את הגראמינג שלכם, ואולי עוד נדווח עליכם בשנה הבאה.