קו המוצרים הנושא את שמה של המאפרת הישראלית המוערכת, נטשה דנונה, נמכר בימים אלה בהצלחה מסחררת בספורה, רשת מותגי האיפור הבינלאומית הנחשבת והפופולרית בעולם. רק השבוע העלתה דנונה פוסט לעוקביה באינסטגרם וסיפרה על הרצאה שתערוך בסניף ספורה שבשדרה החמישית בניו יורק. ההודעה הצנועה הזאת, שלא תוגברה בבאזז יחצ"ני או בידיעות נרגשות על עוד גאווה ישראלית לתפארת, ודאי הצליחה להדליק נורה בוהקת ונוצצת בקרב מי שמבין את משמעותה, וכעת לא נותר אלא לשים את דנונה בספוטלייט שהצליחה להימנע ממנו עד כה ולשאול: מה הקשר בין המאפרת של בר רפאלי לרשת הגדולה שכל בת דעת בתחום הקוסמטיקה מפנטזת להגיע למדפיה?

כדי לעשות את זה היה צריך לתפוס את דנונה, ואין זה עניין של מה בכך. היא עסוקה תמיד וחיה בשעון ניו יורק, מגיחה ליומיים בלתי אפשריים בארץ ואז טסה שוב אל היעד הבא. בראיון טלפוני היא נשמעת נרגשת, אנרגטית, טרודה, בג'ט לג. היא מתנצלת מראש על כך שהשיחה עשויה להיות לא מספיק מפוקסת כי קורים סביבה מיליון דברים בו זמנית, אבל מהר מאד מתבררת כחדה ומדויקת, רהוטה ועשירה בפרטים מעניינים.

נטשה דנונה בת ה- 46 היא שם מוכר מאד לכל מי שיש לו נגיעה לתעשייה הישראלית, שם טוב ומבוקש של מאפרת וירטואוזית שנוכחותה על סטים של הפקות אופנה וקמפיינים מהווה חותמת איכות מקצועית. שמה גם נקשר בנשים מפורסמות רבות, ביניהן בר רפאלי ויעל בר זוהר. דנונה היא אישה יפה ומטופחת שנולדה בקרואטיה וגדלה בגרמניה. בגיל 18 הגיעה להופעה בישראל עם להקת המחול בה רקדה, התאהבה בארץ והחליטה להישאר. לבד, בלי המשפחה. כאן היא התפרנסה ממחול ועבודה בסטודיו B והשתלבה יפה. אז התגלגלה לתאטרון הבימה והופיעה במחזות זמר, ביניהם "קברט" עם מיקי קם. שם גם הכירה את ירון, בעלה ואב שלושת ילדיה, שהיה שחקן בתחילת דרכו (ופרש מעולם התאטרון די מהר לטובת עסקים). במקביל, הדוגמן אילן אשר הבחין בנערה היפה ודרבן אותה לדגמן - כך החלה קריירת דוגמנות ענפה בת 7 שנים.

אז הכל בעצם התחיל מהצד השני של המצלמה?

"כן. הייתי בסוכנות אימג' של בטי רוקוואיי והשתתפתי בקמפיינים ובתצוגות הלוהטים של התקופה ההיא - גוטקס, דיוה, אוברזון, קיט קט, מי עדן. עבדתי לצד גלית גוטמן, מלאני פרס ועוד".

שם גילית את חדוות האיפור?

"בהחלט. בזמני נהגנו להתאפר לבד לתצוגות. ספיר קופמן, אורית ברקוביץ' ואני נחשבנו למתאפרות הכי מוכשרות מבין הדוגמניות והיינו עוזרות לשאר הבנות להתאפר. אני זוכרת שהייתי מאפרת את שירלי בוגנים שהתחילה לעבוד אז בגיל 15".

אז מתי בעצם עשית את המעבר מדוגמנות לאיפור?

"בגיל 25 נכנסתי להריון ראשון והפסקתי לדגמן. חיפשתי מה לעשות ובעלי ירון הציע שאנסה לעבוד כמאפרת, הוא ידע שאני טובה בזה. לא הייתי בטוחה שזה ה-דבר שלי לעסוק בו, אבל הקשבתי לירון והתחלתי. העניין הוא שאני אדם טוטאלי, אז ברגע שהתחלתי הלכתי עם זה עד הסוף. הצלם הראשון שעבד איתי היה עידו לביא, עשינו יחד בוקים לדוגמניות. תוך שנה הצלם רון קדמי התחיל להבחין בעבודות שלי כמאפרת, לפני כן הוא הכיר אותי כדוגמנית. הוא לקח אותי לקמפיין הראשון שלי כמאפרת למותג 'הגרה' והתלהב מהאיפור בסגנון קבוקי שעשיתי ביום הצילום הזה. מאז עבדתי איתו כמעט כל יום על סטים שונים של צילומי אופנה".

ואז הגיעה בר רפאלי.

"כן. איפרתי את בר לקמפיין הראשון שלה כנערה, נדמה לי שזה היה תשדיר נגד עישון. רון קדמי שצילם אותו והמפיקה על הסט שאלו אותי מה דעתי עליה - אולי ניקח אותה לדגמן לקסטרו? אני הייתי בעד, היא היתה יפייפיה ואכן נסענו איתה לאיסלנד לצלם קמפיין לקסטרו. כך היא הפכה לפרזנטורית שלהם והשאר היסטוריה".

נשארתן ביחסי עבודה?

"כן, המשכתי לאפר אותה במשך 14 שנה, בהם היא ביקשה אותי לכל קמפיין ושער, גם לצילומים שלה בחו"ל. היא דרשה אותי בחוזה והוטסתי לצילומי הקמפיין של אסקדה, לשערים של מארי קלייר, instyle, l'officiel, GQ, ועוד".

בעלך שותף ומנהל את העסק שלך. איך זה קרה?

"ב- 2002 זכיתי באוסקר הישראלי בטקס פרסי האופנה ששודר לייב בארץ וזה היה ביג דיל (היא זכתה שוב ב2006, ש"ב). החשיפה הייתה מאוד גדולה וקיבלתי המון פניות שונות מהקהל. בעלי הציע באותה השנה שנקים מרכז ובית ספר לאיפור וכך הפכנו לשותפים עסקיים. אני על הצד הקריאטיבי והוא על הניהול. עם הניסיון הרב שצברתי הבנתי שיש מוצרים ומרקמים שחסרים לי בהיצע האיפור הקיים, והייתי קונה המון מוצרי איפור בחו"ל. בארץ לא היה ניתן להשיג הכל, והייתי מערבבת בין מוצרים שונים כדי להגיע למרקם ולגוונים שרציתי. שיתפתי את ירון במחשבות שלי על לנסות לייצר את מה שאני רוצה וצריכה כמאפרת, והיה לי חשוב לעשות את זה בדרך שלי. ירון הקשיב והפנים".

 

"ספורה באו לעשות אצלי אודישן"

היא מייצרת במעבדות באיטליה. תחילה רקחה צללית שחורה בגוון פחם אמיתי, בדיוק כמו שתמיד חלמה שיהיה לה, ואז עוד צלליות בעוד גוונים. אחר כך עברה למייק-אפים ולמוצרים נוספים עד שהשיקה ב-2015 את הליין המלא הנושא את שמה בסטודיו שלה בתל אביב. האורחים שהגיעו שאלו אותה היכן תמכור את המוצרים שלה. ירון כל כך האמין בה ובמותג שהרשה לעצמו לענות "בספורה!", אפילו שבשלב ההוא עוד לא נוצר שום מגע עם הרשת הבינלאומית.

דנונה החלה לקחת ברצינות את האינסטגרם שלה ולהעלות מראות איפור פרי ידיה שנוצרו מתוך הליין שלה, והרשת הגיבה. היא הוצפה בשאלות על הטכניקה שלה ועל המוצרים. מהר מאוד התחילו לעקוב אחריה השמות הכי חמים ברשת, ביוטרים וכוכבים גדולים כמו דסי פרקינס (3.5 מיליון עוקבים), ניקי טוטוריאלס (כמעט 8 מילון עוקבים), מריו, המאפר של קים קרדשיאן (3.5 מילון עוקבים), אנסטסיה בברלי הילס (14 מיליון עוקבים) שהיא גם מעצבת הגבות של ביונסה וליידי גאגא. "הם התעניינו במוצרים ואני שלחתי להם. הם מצידם אהבו את מה שקיבלו ופירגנו ברשתות ובכל פעם שהעלו תמונה של מראה איפור עם מוצר שלי, נוספו לי עשרות אלפי עוקבים וקהל חדש. קרו לי דברים מדהימים דרך הרשתות החברתיות". כמובן שהחברות הגדולות עוקבות גם הן אחר מובילי דעת קהל הענקיים האלה. "אנשים בעולם מאוד התעניינו במוצרים שלי והתחלתי להרגיש שמגיע מומנטום שאני חיבת 'לרכוב עליו'".

אז היא הקימה אתר מכירות ייעודי למותג. "בכל פעם שמישהו כזה העלה פוסט עלי ממש ראינו את העליה החדה במכירות, והפידבקים על המוצרים היו מדהימים. עכשיו תביני, המוצרים שלי לא קלים לשיווק. הם מלאים בפיגמנט ולא כמו רוב המוצרים על המדפים. הם כאלה שאמורים לדבר ללב של מאפרים ופנאטים של איפור. ובכל זאת משהו עובד כמו קסם איתם".

A post shared by Natasha Denona (@natashadenona) on

אז איך נוצר התהליך עם ספורה?

"בעקבות ההמלצות הרבות על ידי 'משפיענים' התחלנו לקבל פניות מרשתות קוסמטיקה בכל העולם – רוסיה, ארה"ב, אסיה, אנגליה. נפגשנו עם כולם אבל בסוף תמיד סרבנו. הרגשנו שזה לא זה, הם רק דיברו אתנו על כסף ואחוזים וזה לא דיבר אלינו. ואז פנו אלינו מהאתר ביוטיליש. אחרי שיחת סקייפ אחת בעלי האתר הגיע לארץ ואתו הרגשתי שזה זה. הציוות עם האתר הזה חיזק אותנו מאוד והביא חשיפה ותגובות נהדרות על המוצרים".

"ואז, במרץ 2016, קיבלנו מייל מספורה וקבענו פגישה. למרבה ההפתעה הם ישבו מולנו וניסו לשכנע אותנו להצטרף אליהם, כאשר לרוב תהליך הגיוס (של מותגים) לספורה הוא כזה שבו צריך לעבור אצלם "אודישן" ולעשות להם פרזנטציה. הם רואים מותגים חדשים שרוצים להצטרף אליהם פעמיים בשנה ומסננים, אבל איתי הם באו מראש בידיעה שהם רוצים את המוצרים שלי. הם באו לעשות "אודישן" אצלי. השיחה איתם היתה יותר קונספטואלית ונסובה סביב המוצרים, רעיונות וחלומות. זה מצא חן בעיני. אנחנו נמכרים באתרים של ספורה מספטמבר 2016. החל מאפריל 2017 אנחנו גם בחנויות, ב-24 הסניפים המרכזיים והחשובים שלהם בארה"ב (בין השאר ניו יורק, וגאס, לוס אנג'לס) ובקיץ ניכנס ל-26 סניפים נוספים בארה"ב ובקנדה. מה שספורה כל כך אהבו אצלנו זו העובדה שאנחנו עסק עם קונספט ורעיון. אגב, בשבוע שעבר השקנו באתר שלהם פלטת צלליות חדשה שהייתה סולד אאוט תוך שעה".

את ממש קיילי ג'נר!

"אחרי המכירה עשו עלינו כתבה במגזין אלור ובאמת השוו אותנו לקיילי".

איפה את גרה כיום?

"בארץ, אבל אני נוסעת כל שלושה שבועות לחו"ל על מנת לקדם ולפתח את המוצרים".

ואיך זה מסתדר עם חיי המשפחה?

"תראי, הבנות שלי כבר די גדולות - הבכורה בת 21, האמצעית בת 18 והקטנה בת 9. ירון תמיד טס איתי אז הסבתות שומרות לי על הקטנה. כן, היא הרבה עם הסבתא".

והעבודה עם בעלך לא מכניסה מתח לזוגיות?

"ירון ואני עובדים יחד כבר 20 שנה. בהתחלה זה היה קשה אבל עם השנים למדנו להשלים אחד את השניה. הוא היה הראשון שהאמין בי ודחף אותי, והוא תמיד זה שמחזק אותי".

את עדיין מאפרת בצילומים ובכלל כמו פעם? העסק משאיר לך זמן לזה?

"לפני שנה התחלתי להגיד לא להפקות של אחרים. היום אני מאפרת רק לצילומים למותג שלי. אני מצלמת המון, וידאו וצילומי קונספט לרשתות וגם לחנויות בספורה. גם לחנות החדשה שלי בקניון גינדי תל אביב. אני מאוד מתרגשת מהחנות, היא נפתחה לא מזמן ובקרוב תהיה פתיחה רשמית והשקה. יש לי גם חנות בניו יורק עם משרדים ובית ספר ברחוב 30 בין פארק למדיסון".

את מי את הכי אוהבת לאפר?

"את יעל בר זוהר. חוץ ממנה אני בעיקר אוהבת לאפר דוגמניות, למשל את שני זיגרון. בנות שיש להן יופי עם אופי והפנים שלהן הן קנבס טוב ליצירות שלי".

ומה יותר כיף לך היום, לאפר או להיות בצד של הביזנס?

"שניהם באותה מידה. באמת. האיפור זה האומנות שבאה מהבטן, אבל טוב לי לא לאפר כל יום. אני אוהבת גם את הצד של הרוקחות שבעניין. אמא שלי כימאית אז אולי זה בא לי מהבית. יש לי הבנה אינטנסיבית של חומר ועבודה מול כימאים, ואת היכולת להסביר להם את מה שהכי חשוב באיפור - התחושה של החומר על הפנים, האפקט והנראות שלו במבחן התוצאה.


 מה בעצם החלום שלך?

"זה. מה שקורה עכשיו זו ההגשמה של החלום. אני עובדת מאוד קשה והגשמת החלום הזה כרוכה באינספור מטלות ועבודה קשה מאוד. ככה זה עם חלומות, הם דורשים הרבה מאמץ כדי להתממש. בדמיון שלי כמובן אני רוצה שכל זה יקרה בשלווה ושלעסק יהיה את המערכת המושלמת עם מנגנון משויף כדי שאוכל לנשום. יש לי חברים ממש טובים שכבר שנתיים אני מנסה לקבוע להיפגש איתם ללאנץ'. זו המציאות של החלום".

ומה בעוד 10 שנים?

"אני חולמת שהבנות שלי ייכנסו לעניינים ונצליח יחד כעסק משפחתי. אני לא חושבת על כסף, אלא על רעיונות ועל ויז'ן ורוצה שזה לא ייגמר, שזה ימשיך לבוא מהילדים".

 

5 טיפים של נטשה למתאפרת הביתית

- הבסיס הוא הכי חשוב, לכן בחרי מייקאפ שנכון לך. אם יש לך עור שמן חפשי מייקאפ שסופג שומן, ולעור יבש חשוב לבחור מייקאפ לח שנותן מראה רענן וחלילה לא מייקאפ מאט.

- צלליות: תעיזו! אל תפחדו מהן. זו שעתן היפה של הצלליות שחוזרות ובגדול.

- אייליינר: אל תמתחו את העפעף הצידה כשאתן מורחות אותו. נסו למרוח אייליינר עם עין פקוחה.

- סומק: הניחו אותו קצת יותר גבוה על הלחי. יש נטייה להניח אותו נמוך מדי וזה יוצר מראה נפול.

- לגבי הטרנד של ההברקות: גם אני אוהבת את זה, אבל בבקשה אל תגזימו עם הכמות. השתדלו לא להשתמש בשימר מנצנץ אלא בכזה עם פנינים דחוסות שמכיל חומר הנקרא 'מיקה' (תחליף לטאלק), זה יעניק מראה יותר לח.

נטשה דנונה (צילום:  יחסי ציבור )
נטשה דנונה ברשת ספורה|צילום: יחסי ציבור