לפעמים דווקא סימנים פשוטים יכולים להפוך את החיים להרבה יותר קלים, אבל לא תמיד אנחנו מודעים לקיומם. אחת השאלות הפופולריות ביותר בהקשר של שימוש במוצרי טיפוח היא איך אפשר לדעת מה תאריך התפוגה שלהם?
למרות שעבור חלקנו מדובר בעובדה ידועה, יש לא מעט צרכנים שלא מודעים לקיומו של סימון קטן שמופיע על רבים מהמוצרים, המדריך מתי הגיע תורו של המוצר לפנות את מקומו על המדף לטובת מוצר אחר, רענן יותר.
סימול ה- (PAO (period after opening, הכולל איור קטן של קופסה קטנה שעליה מצוין מספר החודשים בהם המוצר טוב לשימוש מרגע פתיחתו, קיים כבר לא מעט שנים בתעשייה. יחד עם זאת, למרות שהשימוש בו לא נעשה בצורה גורפת, לא כולם התרגלו לחפש אותו או להשתמש בו כאינדקיציה לבטיחות של השימוש במוצר.
מינהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) לדוגמה, מעיד שאין רגולוציה מוסדרת על ציון חיי המדף או תאריך תפוגתו בארצות הברית. יחד עם זאת, הוא מבהיר כי האחריות על בטיחות שימוש המוצרים מוטלת על היצרנים. "ה-FDA מאמין", נכתב באתר של המנהל, "כי קביעת חיי המדף של מוצר היא חלק מהאחריות של היצרן".
עד שיוחלט על סימון גורף שיעשה את חיי צרכני הקוסמטיקה לעוד יותר קלים, נצטרך להמשיך לחפש את סמל הקופסה הפתוחה על המוצרים שבשימושנו. מכיוון שלא מעט חברות כבר נחלצו לעזרתנו בנושא הזה, אין סיבה שלא להעדיף מוצר שקוף וידידותי על פני זה שמשאיר אותנו עמוק בעלטה.