מה שהתחיל כמותג נישתי המיועד לחנוניות טיפוח בלבד, סחף עד מהרה את עדת חובבות הביוטי ברשת הודות למיתוג מינימליסטי, מוצרים זולים ביותר וגישה כללית מרעננת, שונה מאוד מהמוצרים שבדרך כלל מביטים בנו מבעד לפרסומות בטלוויזיה ובמגזינים ומבטיחים לנו עור צעיר ויפה בעולם אוטופי מלא בחדי קרן.

אלא אם חייתן מתחת לסלע בחצי השנה האחרונה, אתן בוודאי כבר מזהות שהנידון הוא The Ordinary, אבל במידה ולא, נעים להכיר: מדובר במותג טיפוח שיצר היסטריה ברשת ומחוצה לה, הודות לתגי המחיר נמוכים במיוחד בשילוב מנצח עם הביקורות הנלהבות של הנסייניות על איכות המוצרים. דה אורדינרי הוא למעשה המותג הזול והנגיש של חברת טיפוח DECIEM, אשר תחת המטרייה שלה ניתן למצוא כמה מותגים נוספים ברמות מחיר שונות, וממש לאחרונה תאגיד הענק אסתי לאודר החליט להשקיע במניות שלה.


זה היה בעצם האישור הסופי שנדרש כדי להבין ש-DECIEM הקנדיים ובראשם המותג המדובר הם כבר לא עוד חברת טיפוח מן המניין, אלא תופעה בפני עצמה: הרשת גועשת ועמוסה בדעות לכאן ולכאן, של משתמשות המעידות כי מוצרי החברה חוללו מהפך מדהים בעור הפנים שלהן, ומנגד כאלה שדיווחו על תגובה אלרגית קשה לאחד המוצרים ומשביעות אחרות שלא להתקרב אליהם.

אז על מה כל המהומה? דה אורדינרי הוא ליין טיפוח המבוסס על כ-30 מוצרים, כאשר כל אחד מכיל בתוכו רכיב פעיל אחד בממוצע. בליין ניתן למצוא שמנים 100% טהורים בכבישה קרה שמטרתם להזין, לאזן ולהרגיע את העור, ומוצרים המכילים כאמור רכיב פעיל או שניים האמורים לטפל בדאגות ספציפיות, לצד כמות מצומצמת של רכיבים לחותיים שנועדו לרכך במעט את עוצמתו של הרכיב הפעיל.

שמו של כל מוצר נגזר מהרכיב הפעיל בו והשילוב עם הוראות שימוש מינימליות במיוחד הוא הסימן המובהק לכך שאם ברצונכן לרכוש ולהשתמש במוצרים של דה אורדינרי, עליכן לעשות שיעורי בית. אלא שאז האינטרנט קרה ואיתו ההצלחה המטאורית של המותג ברשת, מה שהזרים לאתרים המחזיקים במוצרים עשרות אלפי צרכנים עם רעב לסקין-קר איכותי במחירים נגישים. מעבר לכך ש-The Ordinary לא היו ערוכים מבחינת כמויות המלאי שנדרשו מהם תוך פרק זמן קצר, הם גם לא עדכנו את הוראות השימוש במוצרים לשפה שתהיה מובנת לצרכנית הממוצעת, מה שיצר, כאמור, לא מעט בעיות.

כדי לענות על השאלה האם מוצרי המותג שווים את ההייפ או לא, תצטרכו קודם כל להבין איזה סוג של צרכניות אתן: במידה ואתן מאלה שמוכנות לעשות שיעורי בית וערוכות לפתוח מעבדה כימית בתוך חדר האמבטיה שלכן, כמו וולטר ווייט רק עם חומצות ושמנים – מוצרי המותג יועילו לכן מאוד, יאפשרו הבנה טובה יותר של רכיבים ובסופו של דבר גם יחוללו שיפור בעור הפנים שלכן. שימוש אחראי במוצרים והיכרות עם הרכיבים אף גרמו לרבות לנטוש לגמרי את ההבטחות של חברות טיפוח אחרות ולהעדיף בנייה של שגרת טיפוח מותאמת אישית.

אם אתן שייכות לקטגוריית המשתמשות אשר מלכתחילה נסחפו אחרי ההייפ, ומצאתן את עצמכן קונות ליין שלם של מוצרי טיפוח מבלי להבין איך לעשות בו שימוש - יש סיכוי שאתן מבולבלות במקרה הטוב, ובמקרה הרע אפילו פיתחתן תגובה שלילית לאחד הרכיבים. 

אז The Ordinary מציעים אמנם גישה הרבה יותר מרעננת בכל הקשור לעולם הטיפוח ומנגישים רכיבים פעילים מוכחים לציבור הרחב, אך חשוב גם לזכור שתג המחיר בסופו של דבר משקף את מה שמקבלים בתמורה בכל אחד מהבקבוקונים הלבנים של המותג - וזה לחלוטין אינו דבר רע, רק נקודה שחשוב להבין. דה אורדינרי לא ניצחו את השיטה, הם לא הרובין הוד של עולם הסקין -קר והם לא מחוללי קסמים, אז קחו זאת בחשבון אם אתן מחליטות לרכוש מוצר או שניים (או 13) של המותג.

A post shared by Denni (@lipstickandjeans_) on

אז מה בשורה התחתונה? מה הכי מומלץ לקנות, אם בכלל? זו שאלה מאוד סובייקטיבית מכיוון שמדובר כאן בעשרות רכיבים שמוגשים לצרכנית הממוצעת באופן נפרד (וכמעט מזוקק), ועליה להחליט איזה מהם נחוץ לה ואיזה לא. היו מוצרים מהליין שכבר סיימתי ונהניתי מאוד מהשימוש בהם, עם תוצאות ניכרות לעין – אך יצרו ריאקציה חמורה אצל משתמשות אחרות, בין אם כתוצאה משימוש לא נכון או רגישות לאחד הרכיבים.

ככלל, הייתי אומרת שמתחילות בעולם הטיפוח, בעלות עור רגיש מאוד או כל מי שאיננה מעוניינת ללמוד לעומק את עלון הרכיבים – מוטב שתדבוק במוצרים המזינים של המותג בלבד, כמו למשל החומצה ההיאולורונית ושלל שמני טיפוח הפנים (שמן הרוזהיפ או שמן המרולה).

כמו כן, כל מי שחדשה לעולם החומצות ומעולם לא התנסתה בהן, כדאי שתדגום בתור התחלה חומצות עדינות של מותגים אחרים עד שהעור יתרגל לתחושה ואז תעבור לאחת החומצות (המצוינות) של The Ordinary. אתר החברה מספק עד היום מעט מדי אינפורמציה לגבי הרכיבים ואופן השימוש בהם – ולכן שימוש ברכיבים הפעילים יצריך לא מעט מחקר עצמאי ברשת. מצד שני, ראוי לציין ששירות הלקוחות של המותג אדיב מאוד והם עזרו לעשרות משתמשות ישראליות להרכיב שגרת טיפוח באמצעות שימוש במוצריהם.

באשר למייקאפים של המותג, שהפכו גם הם להצלחה בין לילה, אפתיע אתכן ואמליץ להתרחק – במיוחד אם יש לכן עור מעורב עד שמן או נטייה לאקנה. על עור מעורב עד שמן המוצרים נעלמים תוך כמה שעות, ספורות ואילו העובדה שהמייקאפים מבוססים על שמן קוקוס הופכת אותם לסיוט עבור כל מי שיש לה נטייה לפצעונים.