מוקדם יותר השנה, לקראת הגרנד פרי של מונאקו, חשפה מרצדס דגם קונספט מרהיב תחת המיתוג ״פיורספיד״ (PureSpeed), אשר סיפק הצצה לדגם בייצור מצומצם במיוחד שעתיד להוות את יריית הפתיחה לסדרת הדגמים האולטרה-בלעדיים של המותג. כעת, הושקה באופן רשמי גרסת הייצור ופרטים מלאים אודותיה נחשפו לציבור.
סדנת העיצוב
עיצוב המכונית נשאר נאמן לגרסת הקונספט, עם מבנה עגלגל ופנסים שנלקחו ישירות מה-SL AMG. אלא שבעוד שה-SL הוא רכב קבריולט, הפיורספיד לא עושה שימוש בשמשה קדמית ובמקומה תמצאו קשת פלדה טהורה, הנמתחת מעל המושבים ומתחברת אל מוטות המגן האחוריים, בהשראת ה-"הלו" (Halo) המשמש את רכבי הפורמולה 1 להגנה על ראשי הנהגים.
הגריל המסורתי של מרצדס נאטם והחזית מציגה חרטום חלק יותר המגובה בפתחי אוויר בתחתית. הפיורספיד כולל אווירודינמיקה בהשראת עולמות המירוצים בעזרת כנפונים קטנים מסיבי פחמן הבולטים מהספליטר הקדמי, חצאיות מתכווננות וספוילר אחורי שעולה ויורד בהתאם למהירות. את העיצוב האגרסיבי משלימים דיפיוזר אגרסיבי המאכלס ארבע יציאות מפלט וחישוקי גלגלים מאלומיניום מוקשה בקוטר ״21 עם כיסויים עשויים סיבי פחמן מאחור להפחתת גרר ופתוחים מלפנים לשיפור קירור הבלמים.
גם תא הנוסעים נלקח ישירות מה-SL, עם זאת בפיורספיד תמצאו עיטורים בגימור דו-גווני המשלב עור ותפירה ייחודית לכיסאות, אשר אמורה לדמות את זרימת האוויר סביב הרכב. במרכז הקונסולה מוצב שעון אנלוגי מותאם אישית של מותג השעונים השוויצרי IWC ולכל אורך התא פזורים לא פחות מ-15 רמקולים של בורמייסטר לחווית שמע היקפית.
מרצדס מציעה חבילת עיצוב אופציונלית דו-גוונית, בצבע ״אדום לה-מאן״ המתמזג עם אפור גרפיט בקצה המרכב האחורי. הצבע האדום הוא מחווה לדגם המירוצים של מרצדס שזכה במרוץ ה״טארגה פלוריו״ ב-1924, והמספר 10 שנשא אותו הדגם מעטר גם את הפיורספיד.
בסעיף הפונקציונלי מציע הפיורספיד כיסוי מגן לקבינה מפני גשם ואבק כאשר הרכב חונה בחנייה, הנמתח ומתחבר לקשתות הגלגלים. מרצדס גם עיצבה זוג קסדות אווירודינמיות במיוחד עבור הרכב בצביעה תואמת, בהן מותקנות מערכות מדיה ואינטרקום ייעודי כדי לאפשר תקשורת בין הנהג לבין הנוסע.
מתחת למכסה המנוע
יחידת ההנעה נלקחה מה-SL63 AMG ועושה שימוש במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, המפיק 585 כ״ס. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית תשעה הילוכים ונתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 3.6 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית של 315 קמ"ש, נתון שנשמע לא פחות ממפחיד ללא שמשה קדמית.
מערכת הייצוב עושה שימוש במנגנון פנימי הידראולי חצי-אקטיבי ובלמים קרמיים, בתוספת קליפרים קדמיים בעלי שישה פיסטונים וקליפרים אחוריים בעלי פיסטון אחד, שנצבעו בשחור ועליהם הוטבע לוגו AMG לבן. הפיורספיד כולל גם היגוי אחורי לשיפור כושר התמרון במהירויות נמוכות וליציבות גבוהה יותר בפיתולים מהירים.
המלאי מוגבל
בסמי-קטגורייה של האקזוטיקה התחרו עד עתה מספר מצומצם של יצרניות רכב, עם דגמים כמו פרארי מונזה ואסטון מרטין ספידסטר. מרצדס אינה שחקן חדש ובכל זאת, תג המחיר לא נחשף באופן רשמי ולא צויין האם כל 250 היחידות שיעלו על קו הייצור נמכרו מראש, כך שאם אתם חפצים לשים את ידכם על אחת מהם, היינו ממליצים להזדרז.
סדנת העיצוב
עיצוב המכונית נשאר נאמן לגרסת הקונספט, עם מבנה עגלגל ופנסים שנלקחו ישירות מה-SL AMG. אלא שבעוד שה-SL הוא רכב קבריולט, הפיורספיד לא עושה שימוש בשמשה קדמית ובמקומה תמצאו קשת פלדה טהורה, הנמתחת מעל המושבים ומתחברת אל מוטות המגן האחוריים, בהשראת ה-"הלו" (Halo) המשמש את רכבי הפורמולה 1 להגנה על ראשי הנהגים.
הגריל המסורתי של מרצדס נאטם והחזית מציגה חרטום חלק יותר המגובה בפתחי אוויר בתחתית. הפיורספיד כולל אווירודינמיקה בהשראת עולמות המירוצים בעזרת כנפונים קטנים מסיבי פחמן הבולטים מהספליטר הקדמי, חצאיות מתכווננות וספוילר אחורי שעולה ויורד בהתאם למהירות. את העיצוב האגרסיבי משלימים דיפיוזר אגרסיבי המאכלס ארבע יציאות מפלט וחישוקי גלגלים מאלומיניום מוקשה בקוטר ״21 עם כיסויים עשויים סיבי פחמן מאחור להפחתת גרר ופתוחים מלפנים לשיפור קירור הבלמים.
גם תא הנוסעים נלקח ישירות מה-SL, עם זאת בפיורספיד תמצאו עיטורים בגימור דו-גווני המשלב עור ותפירה ייחודית לכיסאות, אשר אמורה לדמות את זרימת האוויר סביב הרכב. במרכז הקונסולה מוצב שעון אנלוגי מותאם אישית של מותג השעונים השוויצרי IWC ולכל אורך התא פזורים לא פחות מ-15 רמקולים של בורמייסטר לחווית שמע היקפית.
מרצדס מציעה חבילת עיצוב אופציונלית דו-גוונית, בצבע ״אדום לה-מאן״ המתמזג עם אפור גרפיט בקצה המרכב האחורי. הצבע האדום הוא מחווה לדגם המירוצים של מרצדס שזכה במרוץ ה״טארגה פלוריו״ ב-1924, והמספר 10 שנשא אותו הדגם מעטר גם את הפיורספיד.
בסעיף הפונקציונלי מציע הפיורספיד כיסוי מגן לקבינה מפני גשם ואבק כאשר הרכב חונה בחנייה, הנמתח ומתחבר לקשתות הגלגלים. מרצדס גם עיצבה זוג קסדות אווירודינמיות במיוחד עבור הרכב בצביעה תואמת, בהן מותקנות מערכות מדיה ואינטרקום ייעודי כדי לאפשר תקשורת בין הנהג לבין הנוסע.
מתחת למכסה המנוע
יחידת ההנעה נלקחה מה-SL63 AMG ועושה שימוש במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, המפיק 585 כ״ס. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית תשעה הילוכים ונתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 3.6 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית של 315 קמ"ש, נתון שנשמע לא פחות ממפחיד ללא שמשה קדמית.
מערכת הייצוב עושה שימוש במנגנון פנימי הידראולי חצי-אקטיבי ובלמים קרמיים, בתוספת קליפרים קדמיים בעלי שישה פיסטונים וקליפרים אחוריים בעלי פיסטון אחד, שנצבעו בשחור ועליהם הוטבע לוגו AMG לבן. הפיורספיד כולל גם היגוי אחורי לשיפור כושר התמרון במהירויות נמוכות וליציבות גבוהה יותר בפיתולים מהירים.
המלאי מוגבל
בסמי-קטגורייה של האקזוטיקה התחרו עד עתה מספר מצומצם של יצרניות רכב, עם דגמים כמו פרארי מונזה ואסטון מרטין ספידסטר. מרצדס אינה שחקן חדש ובכל זאת, תג המחיר לא נחשף באופן רשמי ולא צויין האם כל 250 היחידות שיעלו על קו הייצור נמכרו מראש, כך שאם אתם חפצים לשים את ידכם על אחת מהם, היינו ממליצים להזדרז.