צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מיפה 7 - תא נוסעים (צילום: ספורט 5)
מיפה 7 - תא נוסעים|צילום: ספורט 5

מקסוס עשתה מהלך שנחשב לשובר מוסכמות בענף הרכב הישראלי וחילקה זיכיונות ייבוא לשלושה גורמים שונים – צ'יינה מוטורס שהייתה הראשונה, אליה הצטרפה UMI ולאחרונה גם "אוטו חן". הפעם, הושקו בישראל שני דגמים של מקסוס, שניהם מיניוואן, האחד "רגיל" – מיפה 7 והשני גדול יותר – מיפה 9, תחת כנפי UMI, כאשר בעתיד הקרוב גם "אוטו חן" יחלו בשיווקם. אין ספק שמהלך היצרנית יצור תחרות מעניינת ונוכל לקוות שזוהי רק יריית הפתיחה למהלכים דומים של יצרניות אחרות.

עוד נציין כי שוק מובילי הנוסעים בישראל עומד על כ-18 אלף רכבים בשנה, מתוכם בממוצע רק כ-500 הם חשמליים. בהתחשב במחירי מובילי הנוסעים החשמליים, אפשר להבין מדוע הם לא זכו להצלחה כדוגמת אלו מונעי הבנזין - מחירו של BYD טאנג עומד על 325 אלף שקל (אם כי טווח הנסיעה עומד על 530 ק"מ), קיה EV9 במחיר כניסה של 429 אלף שקל או וויה "דרים" במחיר של 480 אלף שקל. כעת, דגמי מובילי הנוסעים של מקסוס מקווים לשנות את המצב ולנגוס בנתח השוק הזה. איך הם יעשו זאת? הפרטים לפניכם.

מקסוס מיפה 7
מיפה 7 הוא מיניוואן בעל 7 מושבים בתצורת 2-2-3, והמשמעות היא שני מושבים קפטן בשורה השנייה. אורכו 4.9 מ', רוחבו 1.88 מ', גובהו 1.75 מ', בסיס הגלגלים עומד על 2.97 מ' ואילו נפח תא המטען מציע 280 ליטר. בהשוואה למשל לסקודה קודיאק הוא ארוך ממנו ב-14.9 ס"מ, רחב ב-2.1 ס"מ, גבוה ב-8.8 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-18.7, ואילו תא המטען קטן ב-9 ליטר. ההשוואה לסקודה קודיאק לא בכדי, שכן מחיר הכניסה של המיפה 7 עומד על 215 אלף שקל, 2,000 שקל זול יותר מהקודיאק.

יחידת הנעה
למיפה 7 מנוע חשמלי יחיד והנעה קדמית, ההספק עומד על 245 כ"ס ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות.

הוא מוצע עם שתי סוללות, האחת בקיבולת של 77 קוט"ש (ברוטו), המאפשרת טווח נסיעה 410 ק"מ. השנייה בקיבולת של 90 קוט"ש (84 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 480 ק"מ. באופן מפתיע זמני הטעינה זהים בין הסוללות למרות תוספת הקוט"ש - בשני המקרים נמצא מטען פנימי 11 קילוואט וטעינת AC האורכת 9 שעות וחצי (5%-100%) ואפשרות לטעינה מהירה בקצב של 130 קילוואט האורכת 40 דקות (5%-80%).

מיפה 9 - גדול ומרשים (צילום: ספורט 5)
מיפה 9 - גדול ומרשים|צילום: ספורט 5

רמות גימור
מקסוס מיפה 7 ישווק בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה "לאקשרי" מאובזרת היטב וכוללת פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ולצידו מסך מולטימדיה בגודל זהה, כולל קישוריות לנייד, ריפוד עור סינטטי, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים תלת אזורית, מצלמות היקפיות, דלתות הזזה (הימנית חשמלית) וחישוקי "18 (ללא גלגל ספייר). כמו כן גרסה זו מוצעת עם הסוללה הקטנה.

בתחום הבטיחות ישנו מערך מקיף, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת ניטור נהג, אך דווקא התרעת שכחת ילדים ברכב לא נמצא כאן. מיפה 7 נבחן במבחן הריסוק האירופאי וזכה בציון של 5 כוכבים במבחן שנערך השנה.

רמת הגימור "פרימיום", בעלת הסוללה הגדולה יותר, מוסיפה על כך ריפודי עור נאפה, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, זיכרונות למושב הנהג (כולל למרות ולמאפיינים נוספים) , חימום ואוורור במושבים הקדמיים, הגה מחומם, משטח טעינה אלחוטית, גג פנורמי, מסילות גג, חלונות כהים, דלת צד שמאלית חשמלית, תא מטען חשמלי, עוד שני רמקולים (8 סה"כ) וטכנולוגיית V2L להפעלה וטעינה של מכשירי חשמלי חיצוניים.

מקסוס מיפה 7 – מחירון:
מקסוס מיפה 7 ברמת גימור Luxury יעלה 214,990 שקל
מקסוס מיפה 7 ברמת גימור Premium יעלה 249,990 שקל

מיפה 9 - תא נוסעים (צילום: ספורט 5)
מיפה 9 - תא נוסעים|צילום: ספורט 5

מקסוס מיפה 9
מיפה 9 הוא מיניוואן גדול בעל 8 מושבים (2-3-3) או 7 מושבים (2-2-3). אורכו 5.27 מ', רוחבו 2 מ', גובהו 1.84 מ', בסיס הגלגלים עומד על 3.2 מ' ונפח תא המטען על 466 ליטר. בהשוואה לקיה קרניבל למשל, המיפה 9 ארוך ב-11.5 ס"מ, רחב בחצי ס"מ, גבוה ב-6.5 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-11 ס"מ ואילו תא המטען קטן ב-161 ליטר, אך זה מתקזז עם עוד 45 ליטר בתא המטען הקדמי של המיפה 9. גם הפעם ההשוואה לקיה קרניבל במקומה, שכן מחיר הכניסה למיפה 9 זול ב-1,000 שקל ומתחיל ב-275 אלף שקל.

יחידת הנעה
למיפה 9 מנוע חשמלי זהה לזה של המיפה 7, אך לנוכח הגודל ותוספת המשקל של כ-348 ק"ג בממוצע (2,159-2,239 ק"ג למיפה 7 לעומת 2,485-2,610 ק"ג במיפה 9), ההאצה ל-100 קמ"ש איטית יותר בחצי שנייה ומתייצבת על 9.2 שניות.

המיפה 9 מוצע רק עם הסוללה הגדולה בקיבולת של 90 קוט"ש (84 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 430-435 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור). גם כן נמצא מטען פנימי 11 קילוואט וטעינת AC האורכת 9 שעות וחצי (5%-100%) ואפשרות לטעינה מהירה בקצב של 130 קילוואט האורכת 50 דקות (5%-80%). לרכב טכנולוגיית V2L להפעלה וטעינת מכשירי חשמל חיצוניים.

רמות גימור
מקסוס מיפה 9 ישווק בשלוש רמות גימור. גרסת הבסיס "קומפורט" כוללת 8 מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה "12.3, שיקוף לטלפון דרך אפליקציה ייעודית, ריפוד עור סינטטי, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים, חישוקי "18 ועוד.

גרסת ה"לאקשרי" מוסיפה חיישני חנייה קדמיים, חלונות אוטומטיים (בלחיצה אחת), מראה פנימית נגד סנוור, חיישני גשם, מראות צד מתקפלות, וילונות בחלונות השורה השנייה, שני רמקולים נוספים (8 סה"כ), משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, חלונות כהים, שקע 220 וולט בשורה השנייה, ריפוד עור משודרג, מושב נהג חשמלי, תמיכת גב תחתון חשמלית במושבים הקדמיים, גג חשמלי כפול, דלתות הזזה חשמליות, תא מטען חשמלי וחישוקי "19. ב"לאקשרי" 7 מושבים ישנם שני מושבי קפטן הכוללים כוונון חשמלי מלא, הדום, חימום, אוורור ומערכת עיסוי.

הגרסה הבכירה ביותר היא ה"פרימיום" והיא משדרגת את הרשימה עם ריפוד עור מלא, מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים, עם מערכת עיסוי וזיכרונות למושב הנהג, הגה מחומם, מראה פנימית משולבת מסך, 10 רמקולים, וצמד מושבי VIP הכוללים בנוסף לאלו שבמושבי הקטפן גם מסכי שליטה על מגוון פונקציות, שליטה על בקרת האקלים, החלונות והגג, תאורת האווירה, זיכרונות ומצב שינה.

בבטיחות, גם המיפה 9 מציע מערך בטיחות מקיף כמו המיפה 9 וגם הוא זכאי לציון של 5 כוכבים ריסוק (נבחן ב-2022)

מקסוס מיפה 9 – מחירון:
מקסוס מיפה 9 (שמונה מושבים) ברמת גימור Comfort יעלה 274,990 שקל
מקסוס מיפה 9 (שמונה מושבים) ברמת גימור Luxury יעלה 304,990 שקל
מקסוס מיפה 9 (שבעה מושבים) ברמת גימור Luxury יעלה 314,990 שקל
מקסוס מיפה 9 (שבעה מושבים) ברמת גימור Premium יעלה 354,990 שקל


לדגמי מקסוס מיפה 7 ו-9 אחריות של 5 שנים או 100 אלף ק"מ, על הסוללה תינתן אחריות של 8 שנים או 200 אלף ק"מ, ומרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 30 אלף ק"מ (35 מרכזי שירות של UMI ברחבי הארץ).