צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
יש גם בהנעה חשמלית. חילול החודש? (צילום: ספורט 5)
יש גם בהנעה חשמלית. חילול החודש?|צילום: ספורט 5

ברבעון הראשון של 2024 העבירה מרצדס את אייקון השטח שלה, ה-G קלאס, רענון שנגע לעדכוני עיצוב, למולטימדיה וליחידות ההנעה, כאשר חודש לאחר מכן חשפה את גרסתו החשמלית. כעת, החלה כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, בשיווקו בישראל בגרסאות דיזל ובנזין, גרסת AMG וגם זה החשמלי. מחיר הכניסה שקול לכ-8.5 חשמליות סיניות מודרניות.

 

יחידות הנעה
לגרסת הכניסה 450d מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר המספק 367 כ"ס ונתון מומנט של 76.4 קג"מ הזמינים מ-1,350 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות זריזות למדי לרכב שכזה. צריכת הדלק עומדת על 10.7 ק"מ לליטר סולר.

גרסת ה-G500 נפרדה ממנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר ומסתפקת במנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר, אך כזה שמספק יותר סוסים עם 449 כ"ס ונתון מומנט של 57.1 קג"מ. ההאצה כאן אורכת 5.4 שניות, קיזוז של חצי שנייה מה-V8 היוצא. צריכת הדלק עומדת על 8.6 ק"מ לליטר.

פסגת מנועי הבעירה הפנימית מגיע ב-G63 ששמרה אמונים ל-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 הליטרים. ההספק עומד על 585 כ"ס כבעבר, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות (קיזוז קל של עשירית שנייה מהדגם טרום העדכון) וצריכת הדלק עומדת על 6.5 ק"מ לליטר ביום טוב.

כל הגרסאות משודכות לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים, ההנעה כפולה כמובן וישנה תמיכה מיקרו-היברידית 48 וולט, כמו כן נמצאים הילוכי כוח, נעילות דיפרנציאל מרכזי, אחורי וקדמי, ונוסף בורר מצבי שטח המקל את התפעול וכולל מצבי שביל, חול וסלעים, ובהתאם לבחירת הנהג מותאמים תגובות המנוע ותיבת ההילוכים, המתלים האדפטיביים, כמו גם סוג הנעילות.

עדכון קל לתא הנוסעים, בעיקר למערכת ההפעלה (צילום: ספורט 5)
עדכון קל לתא הנוסעים, בעיקר למערכת ההפעלה|צילום: ספורט 5

הגרסה החדשה והמעניינת היא ה-G 580 EQ החשמלית. ל-G החשמלי ארבעה מנועים, עם הנעה לכל גלגל, ובהספק מרבי משולב של 587 כ"ס ונתון מומנט מפלצתי של 118.7 קג"מ הזמינים באופן מידי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות, בעוד המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש מטעמי חיסכון ושמירה על הסוללה. עוד נתון חשוב הוא משקלו של הרכב העומד על מעל ל-3 טון.

הסוללה בקיבולת של 116 קוט"ש משולבת בתוך שלדת הסולם של ה-G ומאפשרת טווח נסיעה של 453 ק"מ. ל-G החשמלי מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 200 קילוואט, כאשר טעינה מ-10% ל-80% אורכת 32 דקות.

רמות גימור
כבעבר, גרסאות הדיזל והבנזין יציעו אבזור עשיר הכולל פריטים כגון מסך מולטימדיה "12.3 עם תצוגות שטח ייעודיות במסך המרכזי, יחד עם פונקציית "מכסה מנוע שקוף", קישוריות לנייד, משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, מערכת שמע "בורמסטר" עם 18 רמקולים, וו גרירה חשמלי, חישוקי "19 ועוד, כמו כן מערך הבטיחות מקיף.

לגרסת ה-AMG G63 עיצוב חיצוני ופנימי תואם כמובן, מערכת פליטה ספורטיבית וחישוקי "20.

ב-580 EQ החשמלי נמצא את מערכת ה-G-Steering המצמצמת את קוטר הסיבוב במהירות של עד 25 קמ"ש ואת ה-G-TURN המאפשר לסובב את הרכב על צירו (צד אחד של הגלגלים מסתובב לפנים ואילו הצד השני מסתובב לאחור, בדומה לכלים זחליים למשל).

מרצדס G קלאס המחודש – מחירון
מרצדס G קלאס 450d יעלה 1.45 מיליון שקל
מרצדס G קלאס 500 יעלה 1.55 מיליון שקל
מרצדס G קלאס G63 יעלה 2.1 מיליון שקל

מרצדס G קלאס 580 EQ יעלה 1.7 מיליון שקל