צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל|צילום: ספורט 5
D-SUV במחיר של C-SUV (צילום: ספורט 5)
D-SUV במחיר של C-SUV|צילום: ספורט 5

ליפמוטור שקמה כחברת טכנולוגיה ובשנה שעברה אף זכתה להתעניינות רצינית מצד קונצרן סטלנטיס שרכש 21% ממניות החברה בסכום של 1.5 מיליארד יורו (לצד הקמת חברה משותפת לשיווק דגמי ליפמוטור באירופה), החלה דרכה בישראל תחת כנפי "מטרו מוטור" ובהמשך לאותה רכישה של סטנלטיס, הזיכיון בישראל עבר לידי סמלת.

בעתיד תגיע ארצה ה-T03 הקטנה והמחודשת שתצויד במערכות בטיחות מתקדמות ולאחר מכן גם ה-B10 הקומפקטי, כאשר בסמלת מציינים שגם גרסאות מאריך הטווח (REEV) של ה-C10 וה-B10 יגיעו בהמשך, וב-2026 מתוכננים גם רכב פנאי עם 6 מושבים ומכונית האצ'בק.



כעת סמלת, היבואנית החדשה של המותג, החלה בשיווק הדגם החדש של היצרנית הקטנה, ליפמוטור C10 שהינו D-SUV חשמלי, בעל מידות חיצוניות קרובות לזה של BYD סיל U למשל, אך עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ, כמו כן תא המטען בנפח 435 ליטר וכושר הגרירה מגיע עד 1.5 טון. על הדגם תינתן אחריות של 4 שנים / 100 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים / 160 אלף ק"מ, המוקדם מביניהם.

למרות היותו של ה-C10 ג'יפון גדול,  התמחור נמצא דווקא בסביבת המחירים של C-CUV כדוגמת אטו 3 שמחזיק בתואר הרכב הנמכר ביותר בישראל. האם ה-C10 יצליח לכבוש את טבלת המכירות? התשובה טמונה כמובן בין היתר במחיר, בתמורה ובשירות, בהשוואה למתחרים כמובן.

רשימת אבזור מכובדת כפי שהורגלנו מהמותגים הסיניים (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור מכובדת כפי שהורגלנו מהמותגים הסיניים|צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
ליפמוטור C10 יוצע עם יחידת הנעה אחת - מנוע יחיד, הנעה אחורית והספק של 215 כ"ס, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות.

הסוללה בקיבולת של 69.9 קוט"ש (66 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 424 ק"מ (דומה ל-BYD אטו 3 הקטן יותר). ישנם שלושה מצבי רגנרציה וכן נהיגה בדוושה אחת וטכנולוגית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.

המטען הפנימי בעל הספק צנוע של 6.5 קילוואט, מה שיצור קצב טעינה איטי בעמדות AC (ובעמדות ביתיות, אך שם לרוב נחבר אותו גם כך בלילה למשך שעות השינה). מ-0% ל-100 תאלצו לחכות 12 שעות וחצי, כאשר מ-30% ל-80% תמתינו קצת יותר מ-6 שעות. טעינה מהירה אפשרית ב-84 קילוואט ומ-30% ל-80% תמתינו 30 דקות.

רמות גימור
ל-C10 שתי רמות גימור, כבר בגרסת הכניסה "סטייל" ישנה רשימת אבזור ארוכה, הכוללת למשל מסך מולטימדיה "14.6, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, עדכוני OTA, אך ללא קישוריות לנייד ובמקומם ישנו דונגל ייעודי שאמור להוות חליף עד שיגיע העדכון המיוחל. עוד נמצא כאן ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, מושבים אלו ניתנים גם להשכבה מלאה ליצירת מצב "קמפינג" עם חלל גדול. כמו כן ישנו גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 12 רמקולים וחישוקי "18.

רמת הגימור "דיזיין" מוסיפה למושבים הקדמיים גם חימום ואוורור, הגה מחומם, תאורת אווירה, ריפודים משודרגים, תא מטען חשמלי, חלונות כהים וחישוקי "20.

בבטיחות נמצא מערך מקיף, עם דירוג בטיחות 8 של משרד התחבורה (7 ב-BYD אטו 3 למשל). יש כאן כמובן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, בלימת חירום בנסיעה לאחור, התרעת פתיחת דלת, התרעת שכחת ילדים ברכב, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות והיסח דעת נהג.

ליפמוטור C10 - מחירון:
ליפמוטור C10 ברמת גימור Style יעלה 169,900 שקל
ליפמוטור C10 ברמת גימור Design יעלה 184,900 שקל