צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
שלדת אלומיניום שחוזקה בסיבי פחמן (צילום: ספורט 5)
שלדת אלומיניום שחוזקה בסיבי פחמן|צילום: ספורט 5
השנים האחרונות לא קלות עבור יגואר, בלשון המעטה. מעט אחרי שהודיעה על הפסקת הייצור של קו הדגמים הקיים ורגע לפני שתחשוף את גלגולה החדש בתוספת לוגו ומיתוג מעודכנים, מגיעה בשורה מעניינת לבעלי הכיסים העמוקים שבינינו, והיא מגיעה היישר מסדנת TWR שחושפת פרטים חדשים על ה-״סופרקאט״ (Supercat) מכונית GT (גראנד-טורר) קשוחה ומגרגרת שמגלמת חלק מהאלמנטים הנחשקים ביותר של חובבי המותג הבריטי.
שילוב בין ישן לחדש, בין מכאני לדיגיטלי (צילום: ספורט 5)
שילוב בין ישן לחדש, בין מכאני לדיגיטלי|צילום: ספורט 5

מתאבנים
סידור האותיות "TWR" מוכר ודאי לחובבי המרוצים, אלא שהסדנה המקורית, שהוקמה בבריטניה בשנות ה-70, פורקה לפני למעלה מ-20 שנים ותחייתה אינה קשורה באופן פיננסי או ארגוני לזו מהעבר, למעט קשר דם של אחד המייסדים, בנו של נהג המרוצים טום וולקינשאו.

החתול המרשים הזה מבוסס על יגואר XJS V12 של שנות ה-80, שזכה לכינוי האלמותי ״הנסיך של הג׳נטלמנים״, כשנבנה במיוחד לכבישים עירוניים וקטף בכל זאת מספר מרשים של אליפויות אירופיות, וביניהן ירוץ 24 השעות של ״לה-מאן״. ה"סופרקאט" של TWR הוא כבר חיה אחרת.

מנוע V12 עם מגדש-על (צילום: ספורט 5)
מנוע V12 עם מגדש-על|צילום: ספורט 5

המנה העיקרית
בסופרקאט יש מקום לשני נוסעים בלבד והוא נועד להחיות מחדש את תהילת המרוצים מהעבר, במעטפת של רכב חוקי לכביש שמתאים לשיוט בכבישים הפתוחים אבל גם לא ימצמץ בנסיעות הדוקות על המסלול. תא הנוסעים, כמו גם העיצוב החיצוני,  הם תצוגת תכלית מכאנית ודיגיטלית כאחד.

מתחת למכסה המנוע מסתתר כמובן מנוע V12, אך כזה שנפחו גדל ב-300  סמ"ק לעומת המקור, ל-5.6 ליטר וצויד במגדש-על לעומת זה האטמוספרי בעבר. ההספק עומד כעת על 660 כ״ס (BHP, שהם כמעט 670 כ"ס בשיטה המטרית), לעומת 285 כ"ס בעבר, ומערכת שימון מבוססת עוקה יבשה. ה-XJS המקורי שודך לתיבה אוטומטית עם 3 הילוכים, אך לזה המשודרג הוצמדה תיבת שישה הילוכים, ידנית!

כל הכוח הזה מועבר ישירות אל הגלגלים האחוריים שהתחדשו גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה ובהשוואה ל-XJS המקורי, לחתול המשודרג יש חישוקי "18 מלפנים ו-"19 מאחור ("15 בעבר), עטופים צמיגים רחבים יותר 275/35 ו-325/30, בהתאמה (לעומת 215/70), את מערך הבלמים עם דיסקים ברזל וקליפר 4 בוכנות ו-2 בוכנות מאחור החליפו כאלה מאווררים וקרמיים עם קליפר 6 בוכנות ו-4 בוכנות מאחור, כאשר הכל שוכן כעת בשלדה אלומינים קלת משקל ומחוזקת בסיבי פחמן ואילו לבקרת האחיזה 5 דרגות התערבות לצד 5 מצבי נהיגה וכן מערכת בקרת שיגור

לקינוח
אם פתחנו לכם את התיאבון, נספר כי ייבנו רק 88 יחידות, כמחווה לניצחון של ה-XJR-9 במרוץ ה״לה מאן״ של שנת 1988. תג המחיר יתחיל ב-225,000 פאונד וכל רכב ייבנה בעבודת יד במפעלי TWR בניו-בורי, הממוקמים במרחק של כשעה מלונדון.

כיצד ייראה עתיד המותג יגואר בשנים הקרובות? זאת נדע בחודשים הקרובים כשכבר עכשיו ברור ששורת שינויים משמעותיים בקנה, שכן ביגואר מתכננים להפוך למותג פאר-חשמלי שיתחרה ישירות בליגה של הגדולות ביותר - רולס-רויס ובנטלי. המיתוג החדש שנחשף משלב פונט מעוגל וצעיר מבעבר, וכבר מעורר לא מעט הדים שליליים ברשתות ומקהל שמרני. בינתיים, אם אתם מחפשים שילוב בין יגואר ישנה לחדשה, ה״סופר-חתול״ של TWR ינסה לספק לכם בדיוק את זה.