קצת היסטוריה לפני שנתחיל. מותג SCOUT החל את דרכו בתחילת שנות ה-60 ויוצר במשך 20 שנה (1961-1980) והיה למעשה דגם שטח שיוצר על-ידי יצרנית המשאיות "אינטרנשיונל". משנת 2020 הזכויות לשימוש בשם עברו לידי קבוצת פולקסווגן, מאחר ורכשו את חברת Navistar International שמוכרת כיום גם בישראל עם משאיות "אינטרנשיונל" שזכו בצה"ל לכינוי "דנה". אגב משאיות, זהו לא מותג המשאיות היחיד של פולקסווגן, שמחזיקה גם במשאיות מאן וסקניה.
40 שנה קדימה ובשנת 2022 מקימה פולקסווגן מחדש את מותג "סקאוט" בארה"ב, במטרה לייצר רכבי שטח חשמליים. מטה החברה השוכן בוירג`יניה, מתפקד כחברה עצמאית ואינו כפוף באופן ישיר לחבר המנהלים של קבוצת פולקסווגן או עושה שימוש במכלולים של הקבוצה. לפחות בינתיים. כמו כן, גם אין קשר בין השקעתה של פולקסווגן ב"ריביאן" למותג סקאוט.
כעת, קצת יותר משנתיים לאחר שהוקם מחדש, מציג "סקאוט" שני דגמים חדשים בעיצוב רטרו, על-בסיס אותו אינטרנשיונל סקאוט – האחד, SUV בשם טראוולר (Traveler) והשני הוא טנדר העונה לשם טרה (Terra, יבשה בלטינית). בשלב זה הפרטים הטכניים בסיסיים שכן הייצור מתוכן להתחיל רק ב-2027 במפעל בדרום קרוליינה, כך שלקראת ההשקה הרשמית תמסור היצרנית פרטים מלאים יותר אך ציינה כי המחיר ההתחלתי יעמוד על מתחת ל-60 אלף דולר, עד אז אלו הפרטים שפורסמו.
40 שנה קדימה ובשנת 2022 מקימה פולקסווגן מחדש את מותג "סקאוט" בארה"ב, במטרה לייצר רכבי שטח חשמליים. מטה החברה השוכן בוירג`יניה, מתפקד כחברה עצמאית ואינו כפוף באופן ישיר לחבר המנהלים של קבוצת פולקסווגן או עושה שימוש במכלולים של הקבוצה. לפחות בינתיים. כמו כן, גם אין קשר בין השקעתה של פולקסווגן ב"ריביאן" למותג סקאוט.
כעת, קצת יותר משנתיים לאחר שהוקם מחדש, מציג "סקאוט" שני דגמים חדשים בעיצוב רטרו, על-בסיס אותו אינטרנשיונל סקאוט – האחד, SUV בשם טראוולר (Traveler) והשני הוא טנדר העונה לשם טרה (Terra, יבשה בלטינית). בשלב זה הפרטים הטכניים בסיסיים שכן הייצור מתוכן להתחיל רק ב-2027 במפעל בדרום קרוליינה, כך שלקראת ההשקה הרשמית תמסור היצרנית פרטים מלאים יותר אך ציינה כי המחיר ההתחלתי יעמוד על מתחת ל-60 אלף דולר, עד אז אלו הפרטים שפורסמו.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני של הצמד זהה למדי, כאשר בחזית נזהה את הקשר ל"אינטרנשיונל סקאוט" המקורי כמו למשל הסבכה המלבנית המקיפה גם את הפנסים הראשיים שכאן הם מרובעים עם תאורת יום החודרת אל תוך הכנפיים. עוד נמצא מלפנים את לוגו המותג באותו הגופן המקורי. הפרופיל שומר על קווים ישרים, כנפיים תפוחות, גג בד נפתח בסגנון "קופסת סרדינים", אלמנטים של תאורה בידיות וקו חלונות תחתון בסגנון "מקל הוקי" שנמצא גם בטנדר.
מאחור נמצא בטראוולר גלגל גלגל חליפי תלוי על דלת תא המטען והתא עצמו נפתח בסגנון אותו פגשנו בלנד רובר למשל, כאשר החלק התחתון נפתח לכדי ספסל, זאת בנוסף לתא מטען קדמי. יחידות התאורה כאן צנועות יותר לעומת הטרה (טנדר) שם התאורה יוצרת מלבן גדול הנמתח מהכנפיים האחוריות ולרוחב כל דלת הארגז, כאשר גם כאן יש לוגו SCOUT מואר.
מבפנים הדשבורד זהה בין שני הדגמים, עם קווים אופקיים וישרים, לוח מחוונים דיגיטלי וצמוד אליו ישנו מסך מולטימדיה גדול יותר הכולל גם עדכוני OTA למערכות השונות כשמתחתיו ישנו פסנתר כפתורים לתפעול בקרת האקלים. להגה שני חישורים והוא כולל גם כפתור הנעה ואילו בורר ההילוכים שוכן מאחוריו. כמו כן נפגוש כאן גימורי עץ, בד ועור. פרט לכך, עיצוב הדלתות שונה במעט, בעיקר בחלקן העליון ואילו בטנדר נפגוש ספסל אחוד וב-SUV ישנה קונסולה מרכזית רחבה עם תאי אחסון שונים. שני הדגמים יציעו עד 6 מושבים.
הטראוולר והטרה מבוססי שלדת סולם ייעודית להנעת חשמל ומציגים מידות גדולות כשל פורד F-150 למשל. אורכו של הטראוורל (SUV) עומד על 5.28 מ` (כולל הגלגל התלוי מאחור), רוחבו (כולל מראות) עומד על 2.33 מ`, גובהו (כולל אנטנה) כ-1.94 מ`, בסיס הגלגלים עומד על 3.06 מ` ואילו מרווח הגחון מרשים עם 30.7 ס"מ ואילו כושר הגרירה עומד על 3,175 ק"ג.
הטרה (טנדר) ארוך ממנו עם אורך כללי של 5.82 מ`, רוחבו זהה, גובהו כ-1.97 מ`, בסיס הגלגלים ארוך משמעותית עם 3.77 מ` ומרווח הגחון קטן במעט ועומד על 29.9 ס"מ. לטרה ארגז באורך של כ-1.68 מ` וכושר גרירה של 4,536 ק"ג. לשניהם כושר העמסה של 907 ק"ג.
העיצוב החיצוני של הצמד זהה למדי, כאשר בחזית נזהה את הקשר ל"אינטרנשיונל סקאוט" המקורי כמו למשל הסבכה המלבנית המקיפה גם את הפנסים הראשיים שכאן הם מרובעים עם תאורת יום החודרת אל תוך הכנפיים. עוד נמצא מלפנים את לוגו המותג באותו הגופן המקורי. הפרופיל שומר על קווים ישרים, כנפיים תפוחות, גג בד נפתח בסגנון "קופסת סרדינים", אלמנטים של תאורה בידיות וקו חלונות תחתון בסגנון "מקל הוקי" שנמצא גם בטנדר.
מאחור נמצא בטראוולר גלגל גלגל חליפי תלוי על דלת תא המטען והתא עצמו נפתח בסגנון אותו פגשנו בלנד רובר למשל, כאשר החלק התחתון נפתח לכדי ספסל, זאת בנוסף לתא מטען קדמי. יחידות התאורה כאן צנועות יותר לעומת הטרה (טנדר) שם התאורה יוצרת מלבן גדול הנמתח מהכנפיים האחוריות ולרוחב כל דלת הארגז, כאשר גם כאן יש לוגו SCOUT מואר.
מבפנים הדשבורד זהה בין שני הדגמים, עם קווים אופקיים וישרים, לוח מחוונים דיגיטלי וצמוד אליו ישנו מסך מולטימדיה גדול יותר הכולל גם עדכוני OTA למערכות השונות כשמתחתיו ישנו פסנתר כפתורים לתפעול בקרת האקלים. להגה שני חישורים והוא כולל גם כפתור הנעה ואילו בורר ההילוכים שוכן מאחוריו. כמו כן נפגוש כאן גימורי עץ, בד ועור. פרט לכך, עיצוב הדלתות שונה במעט, בעיקר בחלקן העליון ואילו בטנדר נפגוש ספסל אחוד וב-SUV ישנה קונסולה מרכזית רחבה עם תאי אחסון שונים. שני הדגמים יציעו עד 6 מושבים.
הטראוולר והטרה מבוססי שלדת סולם ייעודית להנעת חשמל ומציגים מידות גדולות כשל פורד F-150 למשל. אורכו של הטראוורל (SUV) עומד על 5.28 מ` (כולל הגלגל התלוי מאחור), רוחבו (כולל מראות) עומד על 2.33 מ`, גובהו (כולל אנטנה) כ-1.94 מ`, בסיס הגלגלים עומד על 3.06 מ` ואילו מרווח הגחון מרשים עם 30.7 ס"מ ואילו כושר הגרירה עומד על 3,175 ק"ג.
הטרה (טנדר) ארוך ממנו עם אורך כללי של 5.82 מ`, רוחבו זהה, גובהו כ-1.97 מ`, בסיס הגלגלים ארוך משמעותית עם 3.77 מ` ומרווח הגחון קטן במעט ועומד על 29.9 ס"מ. לטרה ארגז באורך של כ-1.68 מ` וכושר גרירה של 4,536 ק"ג. לשניהם כושר העמסה של 907 ק"ג.
הנעה
לצמד הרכבים שתי סוגי הנעות; האחת חשמלית מלאה עם סוללה בארכיטקטורת 800 וולט שתציע טווח נסיעה של 563 ק"מ. שקע הטעינה בתקן דומה לזה של טסלה, אך יוצע גם מתאם CCS ואילו הספק הטעינה המהירה מגיע עד 350 קילוואט. ההנעה השנייה היא גרסת מאריך הטווח (מנוע בנזין המשמש כגנרטור למנוע החשמלי) תאפשר טווח משולב של 804 ק"מ (בתקן EPA).
לגרסה החשמלית צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה וכ-138 קג"מ עם האצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) ב-3.5 שניות. כמו כן ישנה נעילת דיפרנציאל אחורי סטנדרטית ואופציה לחבילת שטח הכוללת צמיגים ייעודיים עד למידה של "35, כוונון בולמים מתאים, נעילת דיפרנציאל קדמית ועוד.
לצמד הרכבים שתי סוגי הנעות; האחת חשמלית מלאה עם סוללה בארכיטקטורת 800 וולט שתציע טווח נסיעה של 563 ק"מ. שקע הטעינה בתקן דומה לזה של טסלה, אך יוצע גם מתאם CCS ואילו הספק הטעינה המהירה מגיע עד 350 קילוואט. ההנעה השנייה היא גרסת מאריך הטווח (מנוע בנזין המשמש כגנרטור למנוע החשמלי) תאפשר טווח משולב של 804 ק"מ (בתקן EPA).
לגרסה החשמלית צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה וכ-138 קג"מ עם האצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) ב-3.5 שניות. כמו כן ישנה נעילת דיפרנציאל אחורי סטנדרטית ואופציה לחבילת שטח הכוללת צמיגים ייעודיים עד למידה של "35, כוונון בולמים מתאים, נעילת דיפרנציאל קדמית ועוד.