צילומים: יצרניות (צילום: ספורט 5)
צילומים: יצרניות|צילום: ספורט 5
קאדילק אופטיק. ב-2025 בישראל (צילום: ספורט 5)
קאדילק אופטיק. ב-2025 בישראל|צילום: ספורט 5

למרות הירידה בביקושים למכוניות חשמליות, יש כמה יצרניות שממשיכות להתקדם בצעדים בטוחים עם אסטרטגיית החשמול שלהם. אחת הבולטות היא קאדילק שכבר הציגה באופן רשמי 4 רכבים חשמליים (אסקלייד IQ, ויסטיק, ליריק, ומכונית הפאר סלסטיק), וכעת נחשפו הפרטים המלאים על ה"אופטיק", רכב הפנאי הקטן בהיצע, שיהיה גם לדגם החשמלי הראשון של קאדילק בישראל בייבוא הרשמי, כשאלינו הוא יגיע ברבעון הראשון של 2025.

גם ג'יפ שהחלה את דרכה החשמלית המלא העם האוונג'ר הקטן, שלחה לא מעט טיזר לרכב הפנאי הגדול והחשמלי – ואגוניר S שהיה אמור להיות הראשון להתבסס על פלטפורמת STLA Large אך הקדימה אותו בחשיפה דודג' צ'ארג'ר החדשה. מסמלת, יבואנית ג'יפ בישראל, נמסר כי הואגוניר S צפוי להגיע ארצה במהלך החציון השני של 2025.

קאדילק אופטיק
האופטיק הוא רכב פנאי בגודל בינוני, כלומר גדול יותר מה-XT4 הקומפקטי ומתמקם על המשבצת של ה-XT5, לעומתו הוא ארוך ב-0.4 ס"מ (482 ס"מ), נמוך ב-3.5 ס"מ (164.4 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-9.6 ס"מ (295.4 ס"מ). כמו כן רוחבו (כולל מראות צד) 212.6 ס"מ ונפח תא המטען (בתקן האמריקאי) עומד 744 ליטר.

המפרטי הטכני לא פורסם באופן מלא, אך קאדילק מציינת כי יחידת ההנעה כוללת צמד מנועים לטובת הנעה כפולה ובהספק משולב של 300 כ"ס, כשעל האנרגיה אחראית סוללה בקיבולת 84 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של כ-483 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה מאפשרת הוספת 127 ק"מ ב-10 דקות. טעינה ביתית (11 קילוואט) תוסיף כ-53 ק"מ בשעה ואם מטען 19.2 קוט"ש כבר תקבלו 88.5 ק"מ.

בתוך הרכב נמצא את לוח המחוונים ומסך המולטימדיה המשולבים בגודל "33, כמו כן האופטיק מצויד במערך בטיחות מקיף הכולל גם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, ובנוסף תציע קאדילק את מערך הבטיחות המתקדם  Super Cruise למשך 3 שנים.

ג'יפ ואגוניר S
האוגוניר S הוא רכב פנאי גדול יחסית, קטן מהגרנד צ'רוקי הנוכחי כמובן אך גדול משמעותית מהקומפאס. לעומת זה האחרון הוא ארוך ב-48.2 ס"מ, רחב ב-2.6 (190 ס"מ), גבוה ב-1.6 ס"מ (164.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך ב-23.4 ס"מ (287 ס"מ). תא מטען גדול פי 2 עם 900 ליטר (בתקן EPA האמריקאי) ובנוסף תא מטען קדמי בנפח 80 ליטר. כושר הגרירה עומד על 1,542 ק"ג.

כפי שכבר דיווחנו בעבר, לג'יפ ואגוניר S צמד מנועים חשמליים והספק משולב של 600 כ"ס ונתון מומנט של 85.3 קג"מ, המסייעים לו לסיים את ההאצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) ב-3.4 שניות. סוללת 100.5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה בין טעינות של כ-483 ק"מ. טעינה ביתית אורכת קצת יותר מ-6 שעות ו-45 דקות (5%-80%) ואילו טעינה מהירה אורכת 28 דקות (5%-80%), בג'יפ לא פרסמו מהו הקצב הרשמי אם כי תוכלו להטעין כ-160 ק"מ ב-10 דקות בלבד, אך בהסתמך על כך שמדובר באותה פלטפורמה וסוללה של דודג' צ'ארג'ר מדובר בקצב של 350 קילוואט.

בפנים ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 כ"א ומסך נוסף מול הנוסע בגודל "10.25 ואף נמצא תצוגה עילית בגודל "10. כמו כן כלל המערכות זוכות לעדכונים OTA, האבזור עשיר וכולל מערך בטיחות מקיף, וכיאה לג'יפ הוא לא שוכח מאין הוא מגיע והוא מצויד במערכת בקרת השטח  Selec-Terrain הבסיסית, בעלת מצבי חיסכון, ספורט, שלג, חול ומצב אוטומטי. כמו כן, גם זווית השטח אינן מרשימות עם מרווח גחון של 16.2 ס"מ בלבד, זווית גישה ונטישה של 19.2 ו-23.4 מעלות (בהתאמה) וזווית בטן של 14 מעלות.