sportFive1036689 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אין על הטיילת של ניס (בטיני פוטו) (צילום: ספורט 5)
אין על הטיילת של ניס (בטיני פוטו)|צילום: ספורט 5

קטע הפתיחה של הטור דה פראנס היה עצבני, רטוב ומסוכן. אלכסנדר קרישטוף הנורבגי ניצח הערב (שבת) בשלב הראשון של המרוץ היוקרתי בניס (156 ק"מ מישוריים) אחרי שהקדים בספרינט פיניש דרמטי את אלוף העולם מדס פדרסן ואילו קיס בול ההולנדי סיים שלישי המפתיע. הרוכב הישראלי גיא ניב סיים עם הדבוקה את השלב הראשון בחייו עם קבוצתו סטארט אפ ניישן.

קרישטוף, הרוכב של UAE, ביצע את ההתקפה שלו כ-200 מטרים לסיום השלב בטיילת האנגלית, כשהוא עוקף את יתר הפייבוריטים ומגיע ראשון בדרך לניצחון רביעי בקריירה בטור דה פראנס. יהיה לנורבגי השני שלובש את החולצה הצהובה. שאר הספרינטרים הבכירים לא הצליחו להגיע לפודיום: סם בנט סיים רק רביעי, פטר סגאן חמישי, אליה ויויאני וג'יאקומו ניצולו במקומות 6 ו-7 בהתאמה.

לאחר שכריסטיאן פרודום, מנהל המרוץ, הניף את הדגל, התגבשה בתוך שניות ספורות קבוצת בריחה בין שלושה רוכבים, כשהבכיר ביניהם הוא מיכאל שאר מקבוצת CCC שגם יזכה ללבוש את החולצה המנוקדת לאחר שאסף את מירב הנקודות בשתי העליות שהיו בדרך על הקוט דה רימיז (קטגוריה 3). כ-58 ק"מ לסיום הפלוטון הצליח להדביק את הבריחה.

הכי מהיר בניס, קרישטוף (getty) (צילום: ספורט 5)
הכי מהיר בניס, קרישטוף (getty)|צילום: ספורט 5

האירוע המרכזי ביום הראשון היה מספר תאונות שהתרחשו בפלוטון בהם היו מעורבים עשרות רוכבים, בינהם פאבל סיבאקוב (התרסק פעמיים), ז'וליאן אלאפיליפ, ג'יאקומו ניצולו, קאלב יואן, נאירו קינטאנה ועוד. כולם הצליחו לחזור לפלוטון, כולל סם בנט, אחד הספרינטרים שסומן כפייבוריט לניצחון בשלב, שנתקע מאחור כתוצאה מנפילה וחזר לדבוקה 15 ק"מ לסיום.

הנפילה הדרמטית ביותר הגיעה 3 קילומטרים לסיום, כאשר טיבו פינו נקלע להתרסקות בתוך הפלוטון. הצרפתי, שרוצה להפוך לראשון מהמדינה שלו שזוכה בטור מאז 1985, נחבל בכתפו ונראה מאוד מודאג לאחר שכל חבריו לקבוצת FDJ גרופאמה ירדו לעזור לו לסיים את הקטע. למזלו, הוא לא צפוי לאבד זמן משום שהתאונה התרחשה בתוך 3 הק"מ לקו הסיום.

גם הקטע השני שיערך מחר יוזנק מניס ויסתיים בעיר הדרומית. בסך הכל הפלוטון יעבור 186 ק"מ ויתקל ב-3 עליות, שתיים מהן בקטגוריה 1 (קול דה לה קולמאן, 7.3 אחוז שיפוע, 14.9 ק"מ וקול דה טוריני, 6.3 אחוז שיפוע, 16.3 ק"מ), ועליה נוספת לקראת הסיום בקטגוריה 2 (קול ד'אזה). עוד עליה נוספת עם בונוס נקודות תופיע 9 ק"מ לסיום במסלול שמותאם לרוכבים פאנצ'רים, בהנחה שיצליחו לשמור על קצב גבוה בשתי העליות המשמעותיות.