פחות משבועיים אחרי שעשתה היסטוריה בפריס בטור דה פראנס הראשון שלה, תזנק בשבת ישראל סטארט אפ ניישן בסיציליה למרוץ השני בחשיבותו בעולם – הג׳ירו דה איטליה – במטרה מוצהרת להביא ניצחון ראשון אי פעם בגראנד טור.
אלוף ישראל, גיא שגיב, שרק לפני שנתיים היה הישראלי הראשון שניתץ את תקרת הזכוכית כאשר זינק לג׳ירו ההיסטורי בירושלים וסיים בהצלחה 3 שבועות אחר כך ברומא – הבהיר שמדובר הפעם באתגר שונה לחלוטין מבחינתו ומבחינת הקבוצה. ״אני לא מגיע הפעם לקחת טרמפ רק כדי לסיים״, הבהיר הישראלי שזו לו (ולקבוצה) הפעם הראשונה להתחרות כאלוף ישראל על אחת הבמות הגדולות בעולם. "אני מאמין שאני רוכב טוב יותר, עם ניסיון גדול יותר וגם עם בטחון עצמי במקום אחר. השאיפה שלי זה לעזור לקבוצה לקחת ניצחון כאן ולקבל הזדמנות לצאת לבריחות. זה הולך להיות הרבה יותר מאתגר והרבה יותר קשה מהג׳ירו ההיסטורי שהמדינה כולה לעולם לא תשכח".
סטארט אפ ניישן מציבה הפעם הרכב שונה ואפילו נועז ומהפכני לג׳ירו דה איטליה השלישי שלה – עם הימור על כל הקופה כדי ללכת על ניצחון בספרינט. ולכן היא שולחת לג׳ירו בן 21 השלבים הקשים כולל לפחות 6 קטעי עליות מובהקים – הרכב שמכוון לנסות לנצח בקטעים השטוחים יחסית. היא הציבה בהרכב שלה שני ספרינטרים – הצרפתי רודי בארבייר שחתום כבר על שני ניצחונות העונה והאיטלקי דוידה צ׳ימולאי שתמיד מגיע לשיאו בג׳ירו. כל שאר רוכבי הקבוצה ובכללם שגיב מכוונים לסייע להם לנצח. "אנחנו באים ממוקדים״, הסביר שגיב, "ואני מאמין שיש לנו את הכלים ללכת על הניצחון הזה״.
סטארט אפ ניישן אכן מעמידה כאן רוכבים מנוסים למטרה הזו: אלכס דאווסט הבריטי, מתיאס בראנדלה האוסטרי, ריק זאבל הגרמני, אלכס קטאפורד הקנדי וגיא שגיב – יהוו ביחד את ״הרכבת״ של סטארט אפ. בקטעי העליות, יהיה זה המטפס הספרדי דני נבארו שיהיה הרוכב המוביל. ״בקטעי ההרים נהיה פחות במשחק״, הודה שגיב. ״אבל בכל השאר נילחם לנצח בבריחות וספרינטים״. עוד קלף של הקבוצה יהיו הקטעים נגד השעון כולל קטע הפתיחה בשבת בפאלרמו. דאווסט (אלוף בריטניה) ובראנדלה (אלוף אוסטריה) שייכים לצמרת העולמית בתחום.
בעלי הקבוצה סילבן אדאמס שמתכוון ללוות את הקבוצה גם בג׳ירו אחרי החוויה העצומה בטור דה פראנס והסיום המרגש בשדרות האליזה עם גיא ניב – הישראלי הראשון שעשה זאת. ״הג׳ירו בישראל יישמר כמובן תמיד בזיכרון של כולנו כמקור לגאווה עצומה - והמעמד שסימן את התפנית הגדולה עבור הקבוצה. אני מקווה ומאמין שנוכל להשיג כאן עוד ציון דרך היסטורי״.
הג׳ירו יוזנק בשבת באי סיציליה, יחצה את איטליה על פני 3,450 קילומטרים ויטפס לפסגות הדולומיטים לפני שיגיע לסיומו ב-25 באוקטובר במרכז מילאנו. בדומה לטור דה פראנס, הטור כולו יתנהל תחת משטר ״בועה״ קפדני כדי להגן עלך הרוכבים ואנשי הצוות מווירוס הקורונה שיאיים כמובן על שיבוש וביטול הטור. מאז סיום הטור, המצב באירופה רק הולך ומתדרדר אל מול גל הקורונה השני ששוטף את היבשת. ״מקווה שכולם יקפידו על כל הכללים כדי שנגיע למילנו בריאים ושלמים״ אמר שגיב.
הג׳ירו דה איטליה שיתקיים לראשונה אי פעם באוקטובר ( במקור היה אמור לזנק בתחילת מאי) בשל משבר הקורונה, יתנהל כנראה תחת מזג אוויר סוער יותר. הוא ישודר בטלוויזיה בישראל וברחבי העולם לעיני מאות מיליונים.
ההרכב של הקבוצה לג׳ירו:
גיר שגיב – ישראל
דוידה צ׳ימולאי – איטליה
ריק זאבל – גרמניה
דני נבארו – ספרד
רודי בארבייר – צרפת
אלכס קטאפורד – קנדה
מתיאס בראנדלה – אוסטריה
אלכס דאווסט - בריטניה